Författare Ämne: Alkoholtråden  (läst 264772 gånger)

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #90 skrivet: 07 september, 2007, 23:17:30 »
Nu finns två bra jänkarporter: Black Jack Porter  (nr 11613), från Left Hand Breweries och Brewer's Choice  Honey Porter (nr 11610) från The Shipyard Breweries

yum yum :d6:
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #91 skrivet: 11 september, 2007, 13:50:28 »
Black Jack Porter fick jag tag på direkt. Alldeles utmärkt!! :d5:

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #92 skrivet: 28 september, 2007, 17:13:53 »
 -_- Dylan har ju lånat ut sitt namn till ett viin och det verkar Elvis arvingar också gjort

På Systembolaget finns bland annat Elvis Is King, http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=6312&Butik=0&SokStrangar= , här finns även Elvis Jailhouse (89111) samt Elvis Blue Suede (6305)

Mer här, http://www.elvis.com.au/presley/news/elvis_rocks_the_wine_charts.shtml

Anders G.

Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

JANNE

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #93 skrivet: 02 oktober, 2007, 22:41:51 »
Var på Graceland häromveckan och där såldes det mesta i souveniraffärerna men några alkoholhaltiga drycker hittade jag inte.

Desto mer av den varan fanns på Broadway Brewery Bar i Nashville. 70 ölsorter på fat! USA-höjdare som Red Hook och ett par sorter från det lokala bryggeriet Yazoo.

Gjorde för övrigt det obligatoriska besöket på öl- och whiskymässan i Nacka i lördags. En 18-årig Talisker vann mitt gillande liksom Jack Daniels single barrel (besökte distilleriet i Lynchburg men eftersom denna ort är vit får man inte provsmaka). Bland ölsorterna i Nacka minns jag Belhaven Twisted och Johannas Bästa (best bitter från Gbg-bryggeriet Dugges) med välbehag.

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #94 skrivet: 12 december, 2007, 16:28:01 »
Favoriter bland årets glögg, någon  :d3:

Själv har jag fastnat för Blossa 07, med smak av Havtorn och Kanel. Lite ljusare och inte så söt som "vanlig" glögg, men riktigt god  :d1:

En annan favorit är annars Grythyttans Skogsglögg, som inte heller är så söt som "vanlig" glögg.

Är lite nyfiken på Lucia Choklad Starkvinsglögg, som tyvärr har varit slut överallt där jag kollat. Nån som har smakat?


I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #95 skrivet: 12 december, 2007, 16:33:01 »
Favoriter bland årets glögg, någon  :d3:

Själv har jag fastnat för Blossa 07, med smak av Havtorn och Kanel. Lite ljusare och inte så söt som "vanlig" glögg, men riktigt god  :d1:

En annan favorit är annars Grythyttans Skogsglögg, som inte heller är så söt som "vanlig" glögg.

Är lite nyfiken på Lucia Choklad Starkvinsglögg, som tyvärr har varit slut överallt där jag kollat. Nån som har smakat?




En kompis pratade om den i går- Gå omväg var hans råd, men den "vanliga" var ok menade han. Har själv en 07a stående på golvet. Nyfiken, men det får bli på söndag, efter julölsprovning och Baobab klingat ur. Kan fö rekommendera Great Divides Oak Aged Yeti Imperial Stout om den finns kvar nånstans. Brutalt sublim, om ni förstår...
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #96 skrivet: 12 december, 2007, 16:38:30 »
Favoriter bland årets glögg, någon  :d3:

Själv har jag fastnat för Blossa 07, med smak av Havtorn och Kanel. Lite ljusare och inte så söt som "vanlig" glögg, men riktigt god  :d1:

En annan favorit är annars Grythyttans Skogsglögg, som inte heller är så söt som "vanlig" glögg.

Är lite nyfiken på Lucia Choklad Starkvinsglögg, som tyvärr har varit slut överallt där jag kollat. Nån som har smakat?




En kompis pratade om den i går- Gå omväg var hans råd, men den "vanliga" var ok menade han.

Ok, tack. Får återkomma om jag får tag på nåt ex. Regeringsgatan brukar väl ha hyffsat sortiment...?
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #97 skrivet: 14 december, 2007, 13:30:44 »
Blossa 07, om du frågar mej.... :d2:

JANNE

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #98 skrivet: 19 december, 2007, 21:34:06 »
Blossas glögg  med rom var en angenäm bekantskap.
 :d3:

JANNE

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #99 skrivet: 28 januari, 2008, 08:08:17 »
Ohöljd reklam för min favorit bland brittiska öl, London Pride, då Kenny Bräck intervjuade Mark Knopfler (trist typ) i TV4 igår. Knopfler vred för säkerhets skull på glaset så att loggan syntes i bild. Kanske han är sponsrad?
LP på fat finns numera att fås i mitt kvarter, Bishops Arms har öppnat ny gastropub på Folkungagatan mellan Renstiernas gata och Borgmästargatan. Men varför dessa svinpriser på denna pubkedja - 63 spänn per pint oavsett ölsort! Tudor Arms som också tagit in LP på fat tar 56.

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #100 skrivet: 28 januari, 2008, 09:45:29 »
Innis och Gunn var en trevlig bekantskap. En guldfärgad ale. Dryga 20 kronor flaskan. Lagrad på ekfat. :d4:
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #101 skrivet: 28 januari, 2008, 11:20:32 »
Innis & Gunn är inte så dum. Också kul med ett öl som nästan heter som jag   :party:   :d2:  :d1:  :d1:  :d4:  :d4:  :d3:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #102 skrivet: 29 januari, 2008, 21:49:02 »
Ohöljd reklam för min favorit bland brittiska öl, London Pride, då Kenny Bräck intervjuade Mark Knopfler (trist typ) i TV4 igår. Knopfler vred för säkerhets skull på glaset så att loggan syntes i bild. Kanske han är sponsrad?
LP på fat finns numera att fås i mitt kvarter, Bishops Arms har öppnat ny gastropub på Folkungagatan mellan Renstiernas gata och Borgmästargatan. Men varför dessa svinpriser på denna pubkedja - 63 spänn per pint oavsett ölsort! Tudor Arms som också tagit in LP på fat tar 56.

BA är väl en franchiseverksamhet misstänker jag. Men såg du om dom hade Närkes Slättöl, eller samma bryggeris Sim-Ko?
Sen är det ju ohemult dyrt på dom pubar man vill gynna, men det har man lärt sig stå ut med...

Citera
Skrivet av: Elston

Innis & Gunn är inte så dum. Också kul med ett öl som nästan heter som jag :party: :d2: :d1: :d1: :d4: :d4: :d3:

Jag visste inte att du hette Gun, Jörgen  ^_^

 :d1: :d3: (Ikväll är det Anchor Steam som gäller, ok bira Inget särskilt men den svider inte i halsen... :d2:)
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

JANNE

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #103 skrivet: 30 januari, 2008, 07:43:41 »
BA-kedjan är centralägd av Elite Hotels, såg VD:n Bicky Chakraborty då jag var där. Såg också att de hade en del intressanta sorter i det ordinarie sortimentet och några gästöl uppskrivna på griffeltavlan som såg intressanta ut. Minns inte om de hade just de du nämner men ta gärna en sväng dit. Ambitionsnivån är det inget fel på och det är lugnt och skönt, ingen TV. Snygg lokal, det var en biograf en gång i tiden och sedan under många år en sunkig Spar-Livs-affär.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #104 skrivet: 04 februari, 2008, 09:34:17 »
Springer man på Närkes öl, särskilt Slättölet, Sim-Ko och Kalla det va fan du visst så drick gärna för många, man mår bra av det och så får man en rolig gångstil oxå  :d1:
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today