Författare Ämne: Alkoholtråden  (läst 264702 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #210 skrivet: 07 mars, 2009, 11:53:32 »
Tre andra svenska bryggerier som gör väl så god öl som de ovan nämnda (om inte t o m ännu godare, tycker mina smaklökar) är Skebo Bruksbryggeri i Roslagen, Ölands Gårdsbryggeri (Pröva deras Token!) och förstås Hantverksbryggeriet i Västerås.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #211 skrivet: 07 mars, 2009, 13:30:20 »
Närkes Kulturbryggeri. Finns inte på bolaget, men på bra pubar finns det. Närkes Slättöl är i min mun det överlägset bästa svenskbryggda, tja det finns väl inte något öl jag hellre dricker   :d4:
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #212 skrivet: 07 mars, 2009, 17:20:35 »
Ni ska ha tack för alla dessa tips på "obskyra" bryggerier; nu blir det till att smaka av vad de har. Jag kommer att bli packad på köpet men det är ju sån´t man får ta.  :mellow:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #213 skrivet: 07 mars, 2009, 22:02:20 »
Ni ska ha tack för alla dessa tips på "obskyra" bryggerier; nu blir det till att smaka av vad de har. Jag kommer att bli packad på köpet men det är ju sån´t man får ta.  :mellow:

Stackare... :d3:
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #214 skrivet: 15 mars, 2009, 19:47:39 »
Tror inte jag tidigare nämnt Glenlivets superba icke-kylfiltrerade, 56,2% cask-strength single malt whisky, Nàdurra.
Oerhört fin och nyanserad, och enligt min mening som godast blandad med vatten bortåt 1:1 i proportion. Men det är förstås en smaksak, och var och en får pröva sig fram till sin favoritstyrka.
Synnerligen prisvärd för 469 kr på Bolaget. Finns i de flesta butiker dessutom.

http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=10414&Butik=0&SokStrangar=
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #215 skrivet: 20 april, 2009, 01:32:38 »
Just nu reas Påsk Alt ut från Sigtuna. Årets påsköl på bolaget, från 29 till 23, ja det är väl kanske 90 öre på det men det är det värt. 90 öre alltså
 :d2:  :d4: :d1: :d3:
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

JANNE

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #216 skrivet: 20 april, 2009, 07:49:25 »
Var på Akkurat igår och lyssnade på en bra solospelning med Robbie Fulks (countrykille). Blev nyfiken på en Bunnabhain som stod uppskriven på griffeltavlan. 63 kronor centilitern dock så det fick vara. Det fick bli några pints av cask conditioned London Pride.  :d5: :d6:

Garcia678

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #217 skrivet: 01 maj, 2009, 22:25:13 »
Paulaner Weissbier, godare brygd finns inte  :d6:

Utloggad cipher_pipe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 267
    • MSN Messenger - cipher_pipe@hotmail.com
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #218 skrivet: 01 maj, 2009, 23:31:46 »
You know what's frustrating?

I went to a local beer festival the other day. Had some rather amazing beverages there. And now I can't remember a single one.  :angry:  :d3:

Apart from an ale called Naked Ladies. Fairly fruity and mellow. Definitely worth trying.   :d6:
"For it is the mad that survive in the end" - I said that

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #219 skrivet: 01 maj, 2009, 23:38:43 »
You know what's frustrating?

I went to a local beer festival the other day. Had some rather amazing beverages there. And now I can't remember a single one.  :angry:  :d3:

Apart from an ale called Naked Ladies. Fairly fruity and mellow. Definitely worth trying.   :d6:

Naked ladies are generally worth trying, if and when you can  find them. :d6:
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad cipher_pipe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 267
    • MSN Messenger - cipher_pipe@hotmail.com
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #220 skrivet: 01 maj, 2009, 23:48:59 »
You know what's frustrating?

I went to a local beer festival the other day. Had some rather amazing beverages there. And now I can't remember a single one.  :angry:  :d3:

Apart from an ale called Naked Ladies. Fairly fruity and mellow. Definitely worth trying.   :d6:

Naked ladies are generally worth trying, if and when you can  find them. :d6:


Well, every half-decent beer festival usually has more than enough...   ^_^
"For it is the mad that survive in the end" - I said that

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #221 skrivet: 02 maj, 2009, 12:24:15 »
You know what's frustrating?

I went to a local beer festival the other day. Had some rather amazing beverages there. And now I can't remember a single one.  :angry:  :d3:

Apart from an ale called Naked Ladies. Fairly fruity and mellow. Definitely worth trying.   :d6:
Och det var första pinten för kvällen?
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad cipher_pipe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 267
    • MSN Messenger - cipher_pipe@hotmail.com
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #222 skrivet: 02 maj, 2009, 13:48:55 »
You know what's frustrating?

I went to a local beer festival the other day. Had some rather amazing beverages there. And now I can't remember a single one.  :angry:  :d3:

Apart from an ale called Naked Ladies. Fairly fruity and mellow. Definitely worth trying.   :d6:
Och det var första pinten för kvällen?


Surprisingly no. The first one was a stout brewed especially for the festival. Alas, I'm not too big a stout fan and that one was no exception. Naked Ladies was third or fourth. It just had the most memorable (and shortest) name. Then there was Your Granny Wouldn't Like It which, sadly enough, ran out before we got there.

I have my tasting notes somewhere though, so once I find them I'll post the recommendations.
"For it is the mad that survive in the end" - I said that

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #223 skrivet: 05 maj, 2009, 14:02:11 »
I samband med Dylan i Stockholm var vi på Kvarnen. Efterpilsner. Några anglosaxer vacklade runt o sökte kontakt. De hade inget med Bobkonserterna tt göra, ville bara prata o fåkontakt med svenskar, som dom sa. Ok- vi växlade några fraser och det kom att handla om öl. Mannen frågade om vi kände till Fullers och det gör vi ju.
Mot denna bakgrund kan jag konstatera, att detta Londonbaserade bryggeri återigen levererat. Inte svenskt mikro-men ändå. Nu finns Fullers IPA på bolaget o jag rekar det varmt. Samtidigt gavs ett starkare ale ut, möjligen "golden"-nånting, men det var litet too much i min smak. Testa!
bobi :d3:

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #224 skrivet: 05 maj, 2009, 19:45:50 »
I samband med Dylan i Stockholm var vi på Kvarnen. Efterpilsner. Några anglosaxer vacklade runt o sökte kontakt. De hade inget med Bobkonserterna tt göra, ville bara prata o fåkontakt med svenskar, som dom sa. Ok- vi växlade några fraser och det kom att handla om öl. Mannen frågade om vi kände till Fullers och det gör vi ju.
Mot denna bakgrund kan jag konstatera, att detta Londonbaserade bryggeri återigen levererat. Inte svenskt mikro-men ändå. Nu finns Fullers IPA på bolaget o jag rekar det varmt. Samtidigt gavs ett starkare ale ut, möjligen "golden"-nånting, men det var litet too much i min smak. Testa!
bobi :d3:
Håller med, ipan är mycket drickvänlig, den andra har för mycket alkohol som dom inte lyckas balansera som de bästa amerikanska mikro och de godaste belgarna
Till fotbollen ikväll blir det det kylslagna vädret till trots Schneider & Brooklyner Hopfen Weisse, Schneider Weisses bryggmästare Hans-Peter Drexlers samarbete med Brooklyn Breweries Garrett Oliver- Mumsig!  :d3:
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today