Författare Ämne: Alkoholtråden  (läst 264205 gånger)

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #420 skrivet: 20 november, 2010, 12:51:31 »
Jag råkade tidigare i kväll befinna mig på samma evenemang som ambassadör Barzun, Förenta Staternas sändebud i Sverige. Ölutbudet på stället var enkelt, så han kunde bara välja mellan Samuel Adams Boston Lager och Norrlands Guld. Vilken öl tror ni han valde?
Han vill väl vara sig själv antar jag...
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #421 skrivet: 20 november, 2010, 16:32:53 »
Jag råkade tidigare i kväll befinna mig på samma evenemang som ambassadör Barzun, Förenta Staternas sändebud i Sverige. Ölutbudet på stället var enkelt, så han kunde bara välja mellan Samuel Adams Boston Lager och Norrlands Guld. Vilken öl tror ni han valde?
Han vill väl vara sig själv antar jag...

Stämmer bra det, eller så ville han bara visa sin välvilja gentemot Norrland (evenemanget skedde i Umeå). Kan också vara så att han ledsnat lite på öl från Boston, som är hans hemstad.
Själv vill jag hävda att även om Samuel Adams kanske inte i någon tappning tillhör ölvärldens sju underverk, så är den klart överlägsen det rätt mediokra norrlandsguldet. Möjligen kan man hävda att den något högre alkoholhalten i Norrlands är en fördel.
Ambassadör Barzun var för övrigt utomordentligt trevlig, fast det är ju i hög grad hans jobb att vara trevlig.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #422 skrivet: 21 november, 2010, 02:11:26 »
Jag råkade tidigare i kväll befinna mig på samma evenemang som ambassadör Barzun, Förenta Staternas sändebud i Sverige. Ölutbudet på stället var enkelt, så han kunde bara välja mellan Samuel Adams Boston Lager och Norrlands Guld. Vilken öl tror ni han valde?
Han vill väl vara sig själv antar jag...

Stämmer bra det, eller så ville han bara visa sin välvilja gentemot Norrland (evenemanget skedde i Umeå). Kan också vara så att han ledsnat lite på öl från Boston, som är hans hemstad.
Själv vill jag hävda att även om Samuel Adams kanske inte i någon tappning tillhör ölvärldens sju underverk, så är den klart överlägsen det rätt mediokra norrlandsguldet. Möjligen kan man hävda att den något högre alkoholhalten i Norrlands är en fördel.
Ambassadör Barzun var för övrigt utomordentligt trevlig, fast det är ju i hög grad hans jobb att vara trevlig.
Hade inte han fixat en spelning med Bonnie Prince Billy för särskilt inbjudna för nån månad sen? Fixar man hit BPB och låter bara vippare delta är man inte trevlig, även om det är ens jobb och jänkare har sin mingeltrevlighet i märgen
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #423 skrivet: 21 november, 2010, 02:42:57 »
Hade inte han fixat en spelning med Bonnie Prince Billy för särskilt inbjudna för nån månad sen? Fixar man hit BPB och låter bara vippare delta är man inte trevlig, även om det är ens jobb och jänkare har sin mingeltrevlighet i märgen

Det har jag faktiskt ingen aning om, men om han fixade en spelning med BPB måste han ha rätt bra musiksmak och åtminstone det hedrar honom. Att bara VIP-are fick komma in är förstås förargelseväckande, men BPB måste rimligen ha varit med på det och vem skulle inte ta chansen att arrangera en exklusiv spelning med en favoritartist, om chansen fanns? 
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #424 skrivet: 22 november, 2010, 01:01:22 »
Hade inte han fixat en spelning med Bonnie Prince Billy för särskilt inbjudna för nån månad sen? Fixar man hit BPB och låter bara vippare delta är man inte trevlig, även om det är ens jobb och jänkare har sin mingeltrevlighet i märgen

Det har jag faktiskt ingen aning om, men om han fixade en spelning med BPB måste han ha rätt bra musiksmak och åtminstone det hedrar honom. Att bara VIP-are fick komma in är förstås förargelseväckande, men BPB måste rimligen ha varit med på det och vem skulle inte ta chansen att arrangera en exklusiv spelning med en favoritartist, om chansen fanns? 
Jag vidhåller, med jävla emfas
Citera
Fixar man hit BPB och låter bara vippare delta är man inte trevlig
. OK, gifte jag mig, begravde mig eller nåt sånt då kanske det vore befogat med en invitations only, men för att framhålla den amerikanska ambassadens trevlighet för ett antal särskilt inbjudna...då
Citera
är man inte trevlig
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #425 skrivet: 22 november, 2010, 10:15:39 »
Jag fattar inte alls vad ni pratar om.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Alkoholtråden
« Svar #426 skrivet: 22 november, 2010, 12:15:26 »
Jag fattar inte alls vad ni pratar om. ???

Norrlands Guld tror jag och 2groov tycker att flera borde få prova den än bara några få utvalda vipar... eller om det var tvärt om så att Bonnie Prince Billy borde flera få höra, och dricka Samuel Adams Boston Lager... samt huru vida Ambassadör Barzun sköter sitt jobb... och om han är en bra ambassadör, fast vad det har med den här tråden att göra, det stiger då sig vida över min fattnings förmåga...
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #427 skrivet: 22 november, 2010, 15:50:01 »
Jag fattar inte alls vad ni pratar om. ???

Norrlands Guld tror jag och 2groov tycker att flera borde få prova den än bara några få utvalda vipar... eller om det var tvärt om så att Bonnie Prince Billy borde flera få höra, och dricka Samuel Adams Boston Lager... samt huru vida Ambassadör Barzun sköter sitt jobb... och om han är en bra ambassadör, fast vad det har med den här tråden att göra, det stiger då sig vida över min fattnings förmåga...
Tja, huruvida han är en bra ambassadör eller inte, det har vi inte diskuterat, Tobias antydde att den amerikanske envoyen var trevlig, och det diskuterade jag och Tobias i förbigående så det var väl som så ofta när jag skriver lite så där OT, som förövrigt hade en alldeles utmärkt Left Hand Twin Sisters IPA på storflaska, utgången, så flaskorna var, eftersom ipor kanske inte är de som är mest lagringslämpade trots alkohol- och humlehalt, något ojämna. En del var past the peak så att säga, andra visade upp sig från sin mest soliga och storslagna sida. Kanske har dom kvar några flaskor, Gå dit och prova! 98 pix, under en 20a över bolagspriset, och då får man jordnötter eller poppkorn vid sidan av. Sen kan man oxå stå utanför och röka. Alltid nice  :d5:
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #428 skrivet: 23 november, 2010, 14:56:54 »

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Alkoholtråden
« Svar #429 skrivet: 26 november, 2010, 16:41:54 »
Finsk förfest  :d1: :d3:

http://www.youtube.com/watch?v=1AR_sZZiNOk


:-) "Arbetsgruppen har riktat in sig på de områden som Finland redan fått beröm för och bör kunna utveckla"
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #430 skrivet: 28 november, 2010, 01:23:45 »
Alkoholen nämns aldrig i detta inslag, men det är svårt att se hur denna video kunnat spelas in utan att föregås av ett väsentligt alkoholintag. En anonym snubbe i Kalamazoo ska visa vad som finns i Bowies nya värstingbox. Han visar också en del annat. Känsliga tittare varnas.
http://www.youtube.com/watch?v=JjC39vR9WsI
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #431 skrivet: 29 november, 2010, 19:10:55 »
Alkoholen nämns aldrig i detta inslag, men det är svårt att se hur denna video kunnat spelas in utan att föregås av ett väsentligt alkoholintag. En anonym snubbe i Kalamazoo ska visa vad som finns i Bowies nya värstingbox. Han visar också en del annat. Känsliga tittare varnas.
http://www.youtube.com/watch?v=JjC39vR9WsI

Den var störd!

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #432 skrivet: 02 december, 2010, 12:51:17 »
Förutom skönt musicerande intog jag också en skön öl igår. Denna var dock inte rabatterad. Tvärtom, skulle jag säga. 92 kronor för 35,5 cl öl är inte direkt billigt. Men faktiskt tyckte jag att Gonzo Imperial Porter från Flying Dog var värd varenda krona.
Om nu någon trodde att jag har svårt för alla öl med hög alkoholhalt.
Denna håller 9,2 %, och kostade alltså 10 spänn procenten   :wacko:
Men detta är en öl med "extra allt", men samtidigt oerhört tilltalande och tillmötesgående.
Och med fin etikett, designad Ralph Steadman.

Ja, ibland kan en öl vara mer än bara en öl   :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #433 skrivet: 03 december, 2010, 14:57:42 »
Jörgen, detta gränsar till snobbism, vilket jag i sig kan högakta. En halvflaska rosita rakt upp och ner innan lokalinträde tycker jag är nödvändigt, om man ska njuta öl i den prisklass du ovan relaterar till.
bobi :d1:

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #434 skrivet: 03 december, 2010, 14:58:41 »
Jörgen, detta gränsar till snobbism, vilket jag i sig kan högakta. En halvflaska rosita rakt upp och ner innan lokalinträde tycker jag är nödvändigt, om man ska njuta öl i den prisklass du ovan relaterar till.
bobi :d1:

Haha!   :d2:  :d1:  :d3:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you