Författare Ämne: Alkoholtråden  (läst 264202 gånger)

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #690 skrivet: 19 juni, 2014, 13:38:32 »
Kanske lite sent att komma med öltips idag (det går väl knappt att ta sig fram på bolaget just nu), men iaf  :d2:

7 grymma öl till Midsommar

Har tre av dessa hemma. Omnipollos Fatamorgana ska bli väldigt spännande att testa  :d6:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #691 skrivet: 19 juni, 2014, 17:41:54 »
Jag tror inte något av dessa öl finns på "mitt" systembolag (där jag för övrigt hade en (!) person före mig i kassan idag. Det är nästan aldrig kö på mitt systembolag.)

Men jag köpte faktiskt två öl.
Eftersom jag bor i Stockholms södra förorter så för mitt systembolag öl från lilla Pangpang Brewery i Hökarängen. Köper ändå sällan något av deras öl, eftersom de ofta är lite i dyraste laget, men idag slog jag till på två flaskor Bamboleo, med undertitel Hops 'n' Weisse. Innehåller både kornmalt och vetemalt. Ska bli lite spännande att testa   -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #692 skrivet: 19 juni, 2014, 18:35:33 »
Kanske lite sent att komma med öltips idag (det går väl knappt att ta sig fram på bolaget just nu), men iaf  :d2:

7 grymma öl till Midsommar

Har tre av dessa hemma. Omnipollos Fatamorgana ska bli väldigt spännande att testa  :d6:

Ja, Omnipollo är alltid något utöver det vanliga, det måste vara Sveriges klart bästa bryggeri om man inte har något emot icketraditionell och ofta extremt välhumlad öl. I fasta sortimentet finns numera (deras svåruttalade) men fantastiskt goda dubbelipa Nebuchadnezzar. Rekommenderas varmt till er som inte provat ännu. Omnipollo har förresten inte inte något eget bryggeri i Sverige utan Henok Fentie brygger på andra bryggerier, oftast i Belgien, så Omnipollo är egentligen ett fantombryggeri om man ska vara noga. Vilket man inte behöver vara, det är bara att njuta.

http://www.ratebeer.com/beer/omnipollo-nebuchadnezzar/184949/


Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #693 skrivet: 19 juni, 2014, 20:38:19 »
Kanske lite sent att komma med öltips idag (det går väl knappt att ta sig fram på bolaget just nu), men iaf  :d2:

7 grymma öl till Midsommar

Har tre av dessa hemma. Omnipollos Fatamorgana ska bli väldigt spännande att testa  :d6:

Ah! Omnipollo måste jag definitivt testa, men det får bli efter midsommar.

Däremot har jag en av de där tipsen stående i mitt skafferi just nu, kyler ner den imorgon: Sierra Nevada Ruthless Rye.
En ny en som jag inte sett på de bolag jag brukar ramla in på men igår stod den i en hylla på bolaget i Bromma Blocks, bland "Små partier".

Klart jag tog en flaska; Sierra Nevada gör bra öl, enkla, no bullshitting stuff. Den ska avnjutas imorgon.  :d5:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Alkoholtråden
« Svar #694 skrivet: 30 juli, 2014, 07:13:00 »
Såg häromdagen en BOX reklam pryl i ett fönster på Östgötagatan i backen upp från folkungagatan innandess hade jag inte en susning om dess existens Q4 2014 läste jag om på nätet om det nu är sant...
Beställ ett "Ankare" nått för dig Anders?
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #695 skrivet: 01 november, 2014, 22:45:47 »
Senaste nytt från mitt lilla nanobryggeri  :d2:

Har bryggt en American Pale Ale med fyra olika humlesorter, som alla börjar på bokstaven C (Calypso, Cascade, Columbus och Citra), som jag döpt till Positively 4C Hop Ale  :mellow:

Den blev riktig god, om jag får skryta lite grand   :d6::party:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #696 skrivet: 01 november, 2014, 22:59:50 »
Senaste nytt från mitt lilla nanobryggeri  :d2:

Har bryggt en American Pale Ale med fyra olika humlesorter, som alla börjar på bokstaven C (Calypso, Cascade, Columbus och Citra), som jag döpt till Positively 4C Hop Ale  :mellow:

Den blev riktig god, om jag får skryta lite grand   :d6::party:

En öl med calypsohumle? Den måste jag bara få smaka .....     :d4:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #697 skrivet: 01 november, 2014, 23:17:08 »
Senaste nytt från mitt lilla nanobryggeri  :d2:

Har bryggt en American Pale Ale med fyra olika humlesorter, som alla börjar på bokstaven C (Calypso, Cascade, Columbus och Citra), som jag döpt till Positively 4C Hop Ale  :mellow:

Den blev riktig god, om jag får skryta lite grand   :d6::party:

En öl med calypsohumle? Den måste jag bara få smaka .....     :d4:

Klart du får  :d5:

Litet humlelexikon
http://smakamera.se/humlelexikon/

Just i den här ölen använde jag Calypso som bitterhumle, så det är nog dess beska istället för smak som framträder starkast  :d2:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #698 skrivet: 02 november, 2014, 01:44:11 »
Jag vill också smaka! ^_^

Anders, nu är det väl snart dags att ställa upp i SM? Solnahallen 9 maj. http://shbf.se/378

 :party:

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #699 skrivet: 02 november, 2014, 11:34:01 »
Jag vill också smaka! ^_^

Anders, nu är det väl snart dags att ställa upp i SM? Solnahallen 9 maj. http://shbf.se/378

 :party:
Oj, SM känns läskigt... :rolleyes: Men jag är sugen på att åka dit och se hur det går till, och smaka mig runt  :d6: :d5:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Alkoholtråden
« Svar #700 skrivet: 03 november, 2014, 08:47:50 »
Orval fungerar alltid bäst nu har jag upptäckt en ny egenskap hos denna förnämliga öl den tycks vara Glutenfri så jag kan dricka vidare och Lirac smakar gott igen  :d6: :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #701 skrivet: 03 november, 2014, 17:37:16 »
Orval fungerar alltid bäst nu har jag upptäckt en ny egenskap hos denna förnämliga öl den tycks vara Glutenfri så jag kan dricka vidare och Lirac smakar gott igen  :d6: :party:

Mikkellers Peter Paul and Mary är glutenfri tror jag, svår att få tag på nu men kommer förhoppningsvis till Systemet senare. Dom har en annan som går att beställa från andra Bolag till din butik. Orkar inte googla nu. :-)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Alkoholtråden
« Svar #702 skrivet: 03 november, 2014, 17:41:04 »
Orval fungerar alltid bäst nu har jag upptäckt en ny egenskap hos denna förnämliga öl den tycks vara Glutenfri så jag kan dricka vidare och Lirac smakar gott igen  :d6: :party:

Mikkellers Peter Paul and Mary är glutenfri tror jag, svår att få tag på nu men kommer förhoppningsvis till Systemet senare. Dom har en annan som går att beställa från andra Bolag till din butik. Orkar inte googla nu. :-)

Tack för tipset! Jag googlar och frågar på Bolaget :-)

http://www.beergonzo.co.uk/buy/beer/mikkeller-peter-pale-and-mary-gluten-free-p508
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #703 skrivet: 03 november, 2014, 17:45:48 »
Orval fungerar alltid bäst nu har jag upptäckt en ny egenskap hos denna förnämliga öl den tycks vara Glutenfri så jag kan dricka vidare och Lirac smakar gott igen  :d6: :party:

Mikkellers Peter Paul and Mary är glutenfri tror jag, svår att få tag på nu men kommer förhoppningsvis till Systemet senare. Dom har en annan som går att beställa från andra Bolag till din butik. Orkar inte googla nu. :-)

Den heter faktiskt Peter, Pale and Mary, Joakim   -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #704 skrivet: 03 november, 2014, 18:06:27 »
Orval fungerar alltid bäst nu har jag upptäckt en ny egenskap hos denna förnämliga öl den tycks vara Glutenfri så jag kan dricka vidare och Lirac smakar gott igen  :d6: :party:

Mikkellers Peter Paul and Mary är glutenfri tror jag, svår att få tag på nu men kommer förhoppningsvis till Systemet senare. Dom har en annan som går att beställa från andra Bolag till din butik. Orkar inte googla nu. :-)

Den heter faktiskt Peter, Pale and Mary, Joakim   -_-

Ja jag vet ju egentligen, skrev fel, är snurrig i huvet av Bangkok-värmen. Dricker en Chang nu efter ett bad på hotellrummet. Jag brukar inte bada i badkar. :-) Här finns även Singha, Phuket (ölen heter det) och Leo men den är nog från Laos tror jag. Är inte jättesugen på stout eller dubbelipa här om man säger så.