Författare Ämne: Metro : Bob dylan går på heroin  (läst 4387 gånger)

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
Metro : Bob dylan går på heroin
« skrivet: 07 oktober, 2005, 18:53:18 »
FILEMON WEESELINK är mannen som går flera steg längre än Filip Hammar och Fredrik Wikingsson. Ingen drog är främmande för den nederländske tvjournalisten. På måndag visas det första avsnittet av serien ”Spuiten en slikken” (Injicera och svälj) i nederländsk tv – där han ska testa ecstasy, cannabis, LSD, amfetamin, kokain och heroin. Metro träffade Weeselink för att se vad det är som driver honom.
Låt mig gissa: Du gillar droger så pass mycket att du ville hitta en anledning att använda dem på arbetstid?
– Nej, nej, inte alls. Jag har testat droger, till exempel ecstasy, men jag använder dem inte regelbundet. Jag föredrar alkohol.
Så varför gör du det här?
– Av nyfikenhet. Det faktum att kokain har en sådan oerhörd effekt intresserar mig. Och man ser aldrig någon ta droger i tv. Man ser bara den glamorösa sidan av droger, till exempel Bob Dylan. Man ser honom framföra vackra sånger på scen samtidigt som man vet att han går på heroin. Men man ser aldrig baksidan.  



Tja, folk säger så mycket antar jag.
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
Metro : Bob dylan går på heroin
« Svar #1 skrivet: 07 oktober, 2005, 19:37:24 »
Okunskap är världens förbannelse

Anders G.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
Metro : Bob dylan går på heroin
« Svar #2 skrivet: 07 oktober, 2005, 19:41:46 »
1971:

His most devoted stalker is A.J. Weberman, who is convinced that Dylan is hooked on heroin and needs to be 'liberated'. Weberman regularly picks through the Dylan family's garbage and assembles large groups of people outside the MacDougal Street townhouse. After repeatedly requesting that Weberman leave him and his family alone, Dylan beats up the self-proclaimed 'garbologist'.

Anders G.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
Metro : Bob dylan går på heroin
« Svar #3 skrivet: 07 oktober, 2005, 22:35:37 »
Jo. Sjukt. DEt är tvektsamt om jag ska ta upp detta överhuvud men nu är jag här. Dylan och H? No way.
Centralstimulantia, ja. Once upon a time.
Skillnaden är monumentär.

Utloggad Björn

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 684
    • Visa profil
    • E-post
Metro : Bob dylan går på heroin
« Svar #4 skrivet: 08 oktober, 2005, 00:40:06 »
Tja, det har ju hävdats av en del att han tog heroin på 66-turnén. Vilket inte låter helt otroligt när man lyssnar på spelningarna.

Men därifrån till GÅR på heroin... i presens... jaja. Vissa intalar sig vad som helst för att anpassa världen till sina egna idéer.
I love Bob Dylan. Who doesn't? He tapped into some kind of vein and it keeps on keeping on. There's nobody like him. He's unique, and just… way out cool. (D Lynch)

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
Metro : Bob dylan går på heroin
« Svar #5 skrivet: 08 oktober, 2005, 01:25:11 »
Fan,

Paradise Hotel, Idol, silikon, Paris Hilton, Robban, and what have you.
Och så det här ovanpå alltihopa! God almighty!

There must be some kinda way outta here...

Var är dörren...?



 :ph34r:  :smoke:  
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
Metro : Bob dylan går på heroin
« Svar #6 skrivet: 08 oktober, 2005, 21:21:36 »
Den där gången när rösten försvann, för nått årsedan, så tror iallafall jag att det var endel stamceller inblandade, då den kom tillbaka så snabbt igen, men H jösses !
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"