Författare Ämne: Hur funkar vines?  (läst 5182 gånger)

Utloggad Fredrik

• Global Moderator
  • Precious Angel
  • Antal inlägg: 944
    • ICQ Messenger - 47371243
    • Visa profil
Hur funkar vines?
« skrivet: 21 oktober, 2005, 20:30:30 »
Fråga: Hur funkar det här med vines egentligen?

Svar: Det hela är mycket enkelt. Någon startar vinet och lägger upp en tom namnlista:
1)
2)
3)
etc

Därefter är det bara att kopiera befintlig lista till ett nytt inlägg och skriva i sitt namn. Antag att jag är först på vinet. Jag skapar ett nytt inlägg och skriver mitt namn först:

1) Fredrik
2)
3)

Sedan kommer Pelle och skriver upp sig. I sitt inlägg kopierar han listan och lägger till sig själv:

1) Fredrik
2) Pelle
3)

Und so weiter.

När man skrivit upp sig skickar man sin "vanliga" postadress till personen före på listan. När skivorna kommer bör man göra en kopia snarast och sedan skicka vidare. Observera att det är ORIGINALET som ska skickas vidare (om inget annat sägs). Helst bör man väl kunna skicka vidare inom 48 timmar. Det är också bra om man gör en notering här på sajten att man fått/skickat skivorna.

Skivorna kan vara i lite olika format. Endera är det "vanliga" ljud-cd (wav-format) eller så i något komprimerat format (shn eller flac). Dessa format går att packa upp till wav-format utan att man förlorar kvalitet. Vi använder INTE mp3 eftersom man där komprimerar bort en del data som inte går att få tillbaka.

Vad gäller DVD-format så är det ju personen som startar vinet som avgör vilket format som passar denne bäst. Idag funkar väl +/- hos nästan alla så jag antar att det mest är en fråga om tycke och smak.

Slutligen, alla vine som startar här är öppna för alla, dvs alla som vill kan skriva upp sig och ta del av det som bjuds ut.

/Fredrik
« Senast ändrad: 21 oktober, 2005, 21:01:33 av Fredrik »
It's not me you're looking for, babe.