Författare Ämne: Nästa Fredag - träff /Chrysler Club  (läst 13065 gånger)

Utloggad MattiasH

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 595
    • ICQ Messenger - 137264719
    • Visa profil
    • http://
    • E-post
Nästa Fredag - träff /Chrysler Club
« Svar #30 skrivet: 07 februari, 2004, 22:09:36 »
Citera
Citera

Ja, det är nog rätt kille du tänker på. Typ rasta-hår uppsatt med någon form av snodd, skulle man kunna säga.
Ja, det är honom jag tänker på. Känner honom dock inte. Mitt allmänna intryck efter nio års i Uppsala är att anställda på Musikörat är knepiga, otrevliga och snobbiga, så jag har de senaste åren försökt ha så lite med dem att göra som möjligt.
Nja, det vet jag inte. :) En av de äldre karlarna är ju ganska högljudd och munvig men det är inget jag har stört mig på. ;)

För att utvidga den intressanta debatten om Uppsala´s skivaffärer: Det hänger en signerad Infidels på Rocks...
Friends will arrive, friends will disappear

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
Nästa Fredag - träff /Chrysler Club
« Svar #31 skrivet: 07 februari, 2004, 22:18:49 »
Citera
Citera
allmänna intryck efter nio års i Uppsala är att anställda på Musikörat är knepiga, otrevliga och snobbiga, så jag har de senaste åren försökt ha så lite med dem att göra som möjligt.
:D


(så farliga är de inte)
Nej, så farliga är de nog inte egentligen, men jag tycker, allt sedan min första tid i Uppsala, att de flesta av dem har en lite knepig attityd.  
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

JANNE

  • Gäst
Nästa Fredag - träff /Chrysler Club
« Svar #32 skrivet: 10 februari, 2004, 23:31:28 »
Citera
För att utvidga den intressanta debatten om Uppsala´s skivaffärer: Det hänger en signerad Infidels på Rocks...
Kanske omslaget kommer från paret från Eskilstuna som på väg till en reggaekonsert på Gröna Lund plockade upp Bob då han promenerande på Strandvägen på väg till första Cirkusspelningen 91 anfäktades av pressfotografer. Som tack för att de gav Bob skjuts fick de gratisbiljetter av EMA till andra konserten och fick komma backstage efteråt. Fick träffa Bob som signerade omslaget till Infidels som de tagit med sig.

Janne

Utloggad MattiasH

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 595
    • ICQ Messenger - 137264719
    • Visa profil
    • http://
    • E-post
Nästa Fredag - träff /Chrysler Club
« Svar #33 skrivet: 11 februari, 2004, 13:35:37 »
Citera
Kanske omslaget kommer från paret från Eskilstuna som på väg till en reggaekonsert på Gröna Lund plockade upp Bob då han promenerande på Strandvägen på väg till första Cirkusspelningen 91 anfäktades av pressfotografer. Som tack för att de gav Bob skjuts fick de gratisbiljetter av EMA till andra konserten och fick komma backstage efteråt. Fick träffa Bob som signerade omslaget till Infidels som de tagit med sig.

Janne
Först tänkte jag att det måste vara en bluff. Kanske någon Bo Dylin som sommarvikarierat. Men det vore ju bara fånigt att sätta upp något sånt på väggen. Hur vanligt är det egentligen att någon har Bob´s autograf? Någon på detta forum?  
Friends will arrive, friends will disappear

Utloggad eyolf

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 49
    • Yahoo Instant Messenger - trainedreflex
    • Visa profil
    • http://www.dylanchords.com
    • E-post
Nästa Fredag - träff /Chrysler Club
« Svar #34 skrivet: 11 februari, 2004, 14:26:06 »
Jag har faktiskt en.... I alla fall har jag försäkringar om att den är äkta, och jag har egentligen ingen anledning att tvivla på det heller, förutom att den ser lite konstig ut - lite för snygg, om man jämför med andra jag sett. Jag fick den som present från en fan av min sajt, med en detaljerad historia om hur han fått den (Wilkes-Barre 1996, tror jag det var, i restauranten på hotellet där Dylan också bodde), så varför skulle han skicka en falsk autograf...?
Jag har en scannad version som jag skulle kunne lägga upp nånstans, så kan ju folk få yttra sig om dens äkthetsstatus :-)
The doors to your cage shall be decked with gold

JANNE

  • Gäst
Nästa Fredag - träff /Chrysler Club
« Svar #35 skrivet: 12 februari, 2004, 12:19:34 »
En kompis som inte är med på listan fick ett porträtt signerat av Bob utanför Sheraton 1998. Det var flera autografjägare där och blev en del trängsel så livvakterna drog in Bob i bussen innan han hann at skriva några autografer. Men uppenbarligen såg Bob min kompis genom fönstret där han satt och rökte och kallade ut en livvakt för att hämta några av grejerna som kompisen hade med sig. Livvakten kom ut igen med porträttet signerat.

En släkting till en kompis fick en affisch signerad av Bob i baren på Sheraton 1991. Det var kvällen efter första spelningen då Bob och hans sällskap gav requests åt den hypernervöse barpianisten.

Janne