Författare Ämne: Att bevara inlägg på L&T  (läst 3705 gånger)

Utloggad Tobias

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 5842
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
Att bevara inlägg på L&T
« skrivet: 28 december, 2003, 02:31:58 »
Ingenting säger att Yahoo-gruppen Love & Theft-gruppen nödvändigtvis upphör att existera för att ett nytt forum har uppstått. Dess betydelse kommer dock att minska, liksom även trafiken där. Under de dryga två år som L&T har existerat, tror jag att det har skrivits en hel del vettiga saker på listan, saker som kan vara värda att bevara. Det har givetvis också skrivits en hel del mindre intressanta saker, men sådan är naturen hos dylika listor. Jag tror hursomhelst att det kan vara värt att bevara inläggen. Vi kan inte räkna med att Yahoo Groups gör detta under evig framtid, så jag undrar om ni har några idéer om hur man på ett praktiskt sätt för över alla inlägg till något digitalt medium, gärna så att de sedan är enkelt sökbara? Det vore utomordentligt att ha alla inlägg på en eller några cd-r.

/Tobias.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Fredrik

• Global Moderator
  • Precious Angel
  • Antal inlägg: 937
    • ICQ Messenger - 47371243
    • Visa profil
Att bevara inlägg på L&T
« Svar #1 skrivet: 28 december, 2003, 09:01:04 »
Man önskar ju att det skulle finnas en exportfunktion, men vad jag kan se finns inte någon sådan. Tyvärr...

/Fredrik
It's not me you're looking for, babe.

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6914
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
Att bevara inlägg på L&T
« Svar #2 skrivet: 28 december, 2003, 11:39:09 »
Det där med att bevara saker är oerhört överreklamerat, tror jag. I alla fall ibland. Fast om det går så.
Ähhh, om jag bara slutar med versaler och skiljetecken så skriver jag snart som Humlan, var han nu håller hus  :)  
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad egoBen

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3432
    • Visa profil
    • E-post
Att bevara inlägg på L&T
« Svar #3 skrivet: 29 december, 2003, 11:36:03 »
Copy and paste.

Ta förresten bort dom vidriga smileysarna. Äsch, men varför måste dom ta så mycket plats? Här till vänster nu när jag skriver svar på inlägg. Äsch. Hum. Man kanske kan ta bort dom själv...

joakim, egoBen, treMolo