Författare Ämne: hejhej  (läst 3251 gånger)

Kristina

• Gäst
hejhej
« skrivet: 04 april, 2006, 19:29:57 »
Hejsan!!

Jag heter Kristina och blev medlem här för några dagar sedan. Jag är 15 år och bor i Västerås. Jag har inte gillat Bob Dylan särskilt länge. Jag "upptäckte" honom när SVT 2 visade dokumentären No direction home på tv förra året. Sen sa det bara pang och jag blev helt fast. Jag är en riktig dylan-nörd. Det är inte så många i min ålder som gillar Bob, vilket är tråkigt men det bryr jag mej inte om.  Det finns ingen som är bättre än honom, han är bäst helt enkelt!

Just nu går jag i nian. På fritiden brukar jag dansa, träffa kompisar, plugga, lyssna på musik, rita eller bara slappa framför Tv:n.

hejdå!

Utloggad I&I

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1125
    • Visa profil
    • E-post
hejhej
« Svar #1 skrivet: 04 april, 2006, 19:48:32 »
Tänkte bara välkomna dig till forumet. Jag började också lyssna på Dylan ungefär när jag var 15 år. Möjligen 14. (Det är hundra år sen nu.)

Redan då fanns det inte en snubbe i rimlig närhet som lyssnade på Bob. Det var Kizz och Alice Cooper och sånt där som gällde. Men det är det som är fördelen med såna här forum. Här finns alla de där stollarna som kanske inte går att hitta i kompiskretsen. Dessutom är några som inte är särskilt mycket äldre än du, så det är inte enbart gamla stofiler (som mig).

Och även om jag "vet" att Dylans musik är både evig och tidlös är det ändå alltid lika roligt när man märker att han går hem även i de yngre generationerna. Det som är ännu roligare är att ni fortfarande har chansen att se honom live och att han - trots det som en del skriver här och var ibland - fortfarande är så bra live att han slår knock på det mesta av "dagens" konkurrenter än idag.

Jag vet inte hur djupt in i Dylans värld du har hunnit. Men jag misstänker att du har en hel del djuvligheter kvar att upptäcka både i studio- och liveväg. Och det kan jag känna mig ganska avundsjuk över.  ;)

Fråga gärna om du undrar om något. Här inne finns det en hel del folk som vet det mesta om Dylan och hans musik. Och lite till.

Utloggad Fredrik

• Global Moderator
  • Precious Angel
  • Antal inlägg: 938
    • ICQ Messenger - 47371243
    • Visa profil
hejhej
« Svar #2 skrivet: 04 april, 2006, 20:35:17 »
Det är alltid trevligt med nya personer här på forumet. Välkommen Kristina!

/Fredrik
It's not me you're looking for, babe.

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6924
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
hejhej
« Svar #3 skrivet: 04 april, 2006, 20:40:36 »
Välkommen Kristina! Visst är det skoj att nya generationer ständigt upptäcker Bob. Sen är det, som jag sagt tidigare, också skoj att en och annan tjej gör det. Det är alldeles för få kvinnliga medlemmar i forumet, och ännu färre som faktiskt skriver något.
Så det var schyrre att du presenterade dig, kul att ha dig ombord.

Hoppas du frågar och kommenterar om du vill, som sagt. Alla har vi varit nybörjare i Bob-svängen en gång. Så skriv på du. Om du vill alltså. Vi bits inte. I alla fall inte så ofta   :)  
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad the_changed_guard

• A Friend To The Poor
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
    • http://www.wilgot.se
hejhej
« Svar #4 skrivet: 05 april, 2006, 05:53:53 »
Välkommen Kristina.  :party:

(instämmer till fullo med förre talare varför jag inte behöver drapera ut egen text)

(oops nu gjorde jag det ändå)  
I been good, I been good while I been waitin'
Forgive me for hesitatin', but I've been hangin' on
Seven more days, all that'll be gone.

Utloggad Anders S

• Global Moderator
  • Precious Angel
  • Antal inlägg: 4311
    • Visa profil
    • E-post
hejhej
« Svar #5 skrivet: 05 april, 2006, 19:38:03 »
Välkommen  :party:

Var också helt ensam i min kompiskrets om att gilla Dylan i början; så ett sånt här forum hade verkligen varit kanon.

Hoppas du kommer trivas  :cheer:  
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad bobi

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2123
    • Visa profil
    • E-post
hejhej
« Svar #6 skrivet: 15 april, 2006, 15:43:26 »
Välkommen!
Jättekul-
 :punk:  

Utloggad Micke L

• Landlord
  • Antal inlägg: 334
    • Visa profil
    • http://
    • E-post
hejhej
« Svar #7 skrivet: 27 april, 2006, 21:40:38 »
Hmmmm... jävligt skumt det där... att vi är så många som varit alldeles ensamma om att gilla Dylan när vi upptäckte honom... med tanke på att vi egentligen verkar ha varit ganska många, menar jag... om än utspridda. Hittade honom också när jag var runt fjorton (för typ hundra år sen också eller så) och då var det ju... tjaa, inte Dylan som gällde för fjortonåringar i alla fall  :rolleyes: .

Välkommen hit i alla fall, Kristina. Jag hoppas att du kommer att känna dig hemma här. Ser fram emot dina inlägg.

Micke  
"Nothing was delivered
And I tell this truth to you,
Not out of spite or anger
But simply because it's true.
Now, I hope you won't object to this,
Giving back all of what you owe,
The fewer words you have to waste on this,
The sooner you can go."

Bob Dylan