Författare Ämne: Babyface  (läst 1990 gånger)

Utloggad babyface

• Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
    • E-post
Babyface
« skrivet: 14 juli, 2006, 11:57:44 »
Nu när man fått arslet ur vagnen och ökat upp frekvensen på inläggen från katastrofalt dåligt till pinsamt lite så kanske det skulle vara påpassligt att skriva en liten presentation av babyface.

Snubblade över det här forumet av en ren slump, men det är med glädje jag återvänder varje gång. Riktigt intressanta och tankvärda inlägg för det mesta.

Babyface börjar närma sig de trettio, shit att man redan blivit så gamal  <_<

Precis som med allt är det väldigt svårt att sätta fingret på när Dylan blev en "del" av livet. Det jag minns är att jag tidigt nittiotal köpte en greatest hits med låtar från 60-talet. Det var nog den första från '67. Hur som helst så blev jag grymt besviken, det fanns faktiskt väldigt lite som tilltalade mig överhuvudatget. Nu i efterhand så har jag förstått att den första Greatest hits skivan i mångt och mycket sammanfattar de låtar som jag inte tycker är bra med Dylan. Det fick bli en paus från upptäckandet i det skedet.

Rainy Day Women #12 & 35, Blowin' in the Wind och.......:unsure: ..........Like a Rolling Stone är låtar som jag aldrig diggat.

Sedan dröjer det nog ett par år innan jag "fastnar". Ett klockrent minne är när jag i ett något omtöcknat tillstånd (ja, ni ser vad alkohol kan göra barn) ligger framför steron i en liten lägenhet i Jakan och lyssnar på en lånad kopia av The Freewheelin' Bob Dylan. Helt plöstligt så infinner sig någon slags nirvana och man tror sig fatta vad det handlar om. Texterna griper tag i en och tar en på en resa genom sorg, smärta, lycka, kärlek och skratt.

Och det är väl alla dessa känslor som kommer över en när man sammanfattar Dylans tid i mitt liv.

Sorg och smärta    :cry:         över att jag inte sett honom fler gånger live. Bara två gånger, Lollipop '96 och Stockholm '06. Sorg över att vara tvungen att gång på gång försvara hans genialitet.

Lycka och Kärlek    :wub:       över att fått privilegiet att ta del av en sådan unik artist som Dylan, hans musik och texter. Lycka över att få höra Bob spela sjukt långa munspels solon som på Lollipop.

Skratt      :lol:    Därför att Dylan är en riktig kuf. Man vet aldrig var man har den gode mannen och det älskar jag. Personligen tror jag att Bob är halvt galen eller bara är ute efter att jävlas med allt och alla. Skratt för att man ibland undrar vad karln håller på med, han är som sagt en kuf, men en älskvärd sådan.  

Babyface har precis som alla andra köpt SACD boxen från USA och är en riktig sucker for bootlegs, vilka han samlar med stort nöje.

Det var allt jag kunde komma på nu    :P

Tack för ett riktigt bra jobb med sidan och ha det bäst alla  :cheer:  

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6924
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
Babyface
« Svar #1 skrivet: 17 juli, 2006, 20:57:46 »
Tack för presentation Babyface, och välkommen till forumet! Det är inte mycket fart här nu...sommar och andra skäl gissar jag...men snart ska vi väl ha nåt att prata om ...   :wOOt:   :cheer:   :rolleyes:
« Senast ändrad: 17 juli, 2006, 20:58:15 av Elston »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Anders S

• Global Moderator
  • Precious Angel
  • Antal inlägg: 4311
    • Visa profil
    • E-post
Babyface
« Svar #2 skrivet: 19 juli, 2006, 20:09:22 »
Välkommen  :cheer:  
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!