Författare Ämne: Annandags-TV  (läst 3482 gånger)

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6924
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
Annandags-TV
« skrivet: 27 december, 2003, 15:50:08 »
Nån som såg dessa program? Carolaprogrammet blev väl lite tjatigt ett tag, tyckte jag, när det bara pratades om henne som fenomen och om hur stjärnor kan födas eller inte födas. Men jag tackar förstås och tar emot. En del jag inte sett tidigare och intervjun med henne var förstås fin att se.

Programmet om Evert var emellanåt lite väl pedagogiskt, men också fint. Inte minst att höra yngre förmågor som Ebbot och Dogge hylla den gamle. Det gjorde mig nästintill tårögd.
Och så är det ju fint att se honom på hotellet La Petite Reserve i Antibes, där jag själv bodde 1992 i samband med Dylans konsert i Juan-les-Pins.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad stnilsni

• Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
    • E-post
Annandags-TV
« Svar #1 skrivet: 28 december, 2003, 21:12:12 »
Missade båda.
Mycket tråkigt att jag missade Den Store Evert!
Gott att jag missade Carola, Sveriges mest tillgjorda artist.

Nils-Erik

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6924
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
Annandags-TV
« Svar #2 skrivet: 28 december, 2003, 21:22:25 »
Emmm, okay, Nils-Erik.  :wacko: Vi var i alla fall överens till 50 % och det är 50 % mer än vi brukar vara  :cheer:  
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad stnilsni

• Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
    • E-post
Annandags-TV
« Svar #3 skrivet: 29 december, 2003, 11:39:40 »
Carola har väl en bra röst, men man kan väl inte påstå att det är en bra artist? En dag är det bibel och barnvisor, nästa dag är det pop/disco. En dag är det resa till Betlehem i tidningsartiklar, nästa dag nya pojkvänner...
Och inte en gala utan att hon är där. Snacka om tillgjord!!
Inte min favorit precis...

/Nils-Erik

Utloggad I&I

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1125
    • Visa profil
    • E-post
Annandags-TV
« Svar #4 skrivet: 29 december, 2003, 12:26:57 »
Carola är en fantastisk sångerska. Men med en mycket klen låtrepertoar att välja från. Hade hon skrivit sina låtar själv (och haft något att säga med dessa) hade hon säkert varit en mycket större favorit för mej än hon nu är.

Nu är hon ju iofs inte särskilt ensam bland kända svenska sångerskor om att "bara" sjunga andras låtar. Men undantag finns ju.

Carola som person lämnar jag utanför det här. Som jag alltid för'söker göra när jag diskuterar en artists verk.

Evert är vår störste svenske viskompositör. Punkt.

Utloggad Leif

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 4180
    • Visa profil
    • E-post
Annandags-TV
« Svar #5 skrivet: 29 december, 2003, 14:27:35 »
Tyvärr Jörgen,

jag missade båda programmen.  :(
Men du har väl förevigat dem på video, antar jag,
så du får bjuda på det framöver?

Ja, Evert är en av de största vi har/haft. Och Carola har jag också en soft spot för;
ingen kan ta ifrån henne RÖSTEN. Och en vacker dag ska jag väl hitta den där underbara låten jag hörde henne göra på TV för några år sedan. I något cafe-program eller liknande. Första och enda gången jag hört den och tyvärr har jag glömt titel, låtförfattare och allt väsentligt. Glömt allt, förutom att det var en J-A stark låt.

Ett sidospår: Däremot såg jag en fransk film om Ernst Josephson häromdagen.
Ett skönt, stilla program med en människa som har levt och som har något att säga. En lisa för själen mitt i det andra medie-bruset, ni vet.

Leif
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.