Författare Ämne: Hjälp med datorn  (läst 14347 gånger)

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Hjälp med datorn
« Svar #30 skrivet: 03 februari, 2014, 19:04:06 »
Hej på er!

Länge sen det skrevs här, men nu har jag en fråga.

Skaffade nyligen ny dator, med Windows 8. Och inte vet jag om jag gjorde nåt ... men på många sajter poppar det nu upp en oherrans massa rutor som antingen vill sälja nåt eller vill varna för att min dator ska krascha. Ibland även en ny flik med nån sorts reklam.

Har kört både McAfee och Norton, och nåt annat program, och det verkar ha nåt att göra med ett otäckt virus som heter Aartemis.
Tror jag.
Verkar inte som att det jag har är farligt, men tusan så irriterande.
Nån som har en aning om hur jag ska bli av med eländet?

Har inte Win8 själv men länkat till en sida som vidar jur man får bort Aartemis

https://www.google.com/#q=aartemis+removal
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Hjälp med datorn
« Svar #31 skrivet: 03 februari, 2014, 20:54:52 »
Hej på er!

Länge sen det skrevs här, men nu har jag en fråga.

Skaffade nyligen ny dator, med Windows 8. Och inte vet jag om jag gjorde nåt ... men på många sajter poppar det nu upp en oherrans massa rutor som antingen vill sälja nåt eller vill varna för att min dator ska krascha. Ibland även en ny flik med nån sorts reklam.

Har kört både McAfee och Norton, och nåt annat program, och det verkar ha nåt att göra med ett otäckt virus som heter Aartemis.
Tror jag.
Verkar inte som att det jag har är farligt, men tusan så irriterande.
Nån som har en aning om hur jag ska bli av med eländet?

Har inte Win8 själv men länkat till en sida som vidar jur man får bort Aartemis

https://www.google.com/#q=aartemis+removal

Tack för försök, Anders.

Ja, det finns miljoner sidor som tipsar om hur man får bort Aartemis. Förhoppningsvis får man inte nya virus av de flesta av dem ...

Jag har prövat sätt som verkar seriösa. Förutom då att jag inte har Aartemis, tack och lov, utan nåt som kan ha med A. att göra.

Fler förslag?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Hjälp med datorn
« Svar #32 skrivet: 04 februari, 2014, 07:39:16 »
Hej på er!

Länge sen det skrevs här, men nu har jag en fråga.

Skaffade nyligen ny dator, med Windows 8. Och inte vet jag om jag gjorde nåt ... men på många sajter poppar det nu upp en oherrans massa rutor som antingen vill sälja nåt eller vill varna för att min dator ska krascha. Ibland även en ny flik med nån sorts reklam.

Har kört både McAfee och Norton, och nåt annat program, och det verkar ha nåt att göra med ett otäckt virus som heter Aartemis.
Tror jag.
Verkar inte som att det jag har är farligt, men tusan så irriterande.
Nån som har en aning om hur jag ska bli av med eländet?

Har inte Win8 själv men länkat till en sida som vidar jur man får bort Aartemis

https://www.google.com/#q=aartemis+removal

Tack för försök, Anders.

Ja, det finns miljoner sidor som tipsar om hur man får bort Aartemis. Förhoppningsvis får man inte nya virus av de flesta av dem ...

Jag har prövat sätt som verkar seriösa. Förutom då att jag inte har Aartemis, tack och lov, utan nåt som kan ha med A. att göra.

Fler förslag?

Kan det inte vara så enkelt som du att missat av stänga av någon popup funktion som innebär att annonser kommer upp, grundinställningen för Win8 kanske låter dessa kommersiella (läs gärna Super Bowl reklaminslag) inslag komma upp på allehanda websidor? Det måste ju inte vara något virus.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Hjälp med datorn
« Svar #33 skrivet: 04 februari, 2014, 18:52:06 »
Tackar verkligen för dina förslag Anders, men mina inställningar tillåter inte popups. Dessutom är det här inte vanliga popups. Särskilt inte sånt som "Din dator håller på att krascha, klicka här!".

Fler förslag, någon???
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Hjälp med datorn
« Svar #34 skrivet: 04 februari, 2014, 19:28:19 »
Tackar verkligen för dina förslag Anders, men mina inställningar tillåter inte popups. Dessutom är det här inte vanliga popups. Särskilt inte sånt som "Din dator håller på att krascha, klicka här!".

Fler förslag, någon???

Möjligen kanske, men det är ingenting som lätt låter sig beskriva i text. Jag fick ett liknande problem som visade sig bero på några illistiga add-ons som lagts till i browsern. Det gick att ta bort det hela men det krävdes lite knök o bök. Nu är det inte alls säkert att du lider av samma "ohyra" men ring mig så tar vi ett snack.

The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Hjälp med datorn
« Svar #35 skrivet: 04 februari, 2014, 23:12:04 »
Tackar verkligen för dina förslag Anders, men mina inställningar tillåter inte popups. Dessutom är det här inte vanliga popups. Särskilt inte sånt som "Din dator håller på att krascha, klicka här!".

Fler förslag, någon???

Möjligen kanske, men det är ingenting som lätt låter sig beskriva i text. Jag fick ett liknande problem som visade sig bero på några illistiga add-ons som lagts till i browsern. Det gick att ta bort det hela men det krävdes lite knök o bök. Nu är det inte alls säkert att du lider av samma "ohyra" men ring mig så tar vi ett snack.

Tack Leif. Vi tar ett snack. Vid tillfälle. Så kan du kanske hjälpa mig att knöka och böka ......
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you