Författare Ämne: Albert Grossman säger hej!  (läst 2289 gånger)

Utloggad Albert_Grossman

• Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
    • E-post
Albert Grossman säger hej!
« skrivet: 13 december, 2006, 23:33:51 »
Som tidigare medlemar ofta framhåller är deras ålder så då jag kan väl avslöja min; ok jag är 18 år.

Mitt intresse för Dylan började när jag var 14, jag såg filmen Hurricane och fick höra att Bob Dylan var mannen bakom låten med samma namn (korta klipp av RLTRV visas). Jag laddade ned låten från Napster och lyssnade på den varje dag i flera månader varje dag, det blev min favoritlåt. Jag tänkte att eftersom Bob Dylans låt Hurricane är världens bästa låt så borde ju Bob Dylan skrivit fler låtar som till och med är bättre än Hurricane, så jag sökte ånyo på Napster: Bob Dylan...

Search results: Bob Dylan - Blowning in the Wind...

Ok, som fjortonåring så är inte Blowing in the Wind världens coolaste låt, snarare rätt tråkig (och jag ser fortfarande ingengen större storhet med den låten. Visserligen är den jävligt bra, men ite bland "dem bästa").

Jag fortsatte att lyssana på Ebba Grön och the Clash (the Clash kommer förmodligen vara blland dem som alltid gör enormt intryck på mig).

När jag började första året i gymnasiet så började jag upptäcka Dylan; jag tog honom på allvar. Jag lyssnade på allt han spelat in Dylan växte (med vad allt det innebär).

På en efterfest, vid en festival då jag inte hade åldern inne så träffade jag en vän. (Numer min bästa vän) vi fattade tycke för varandra och snackade Dylan hela kvällen....

Utloggad Albert_Grossman

• Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
    • E-post
SV: Albert Grossman säger hej!
« Svar #1 skrivet: 13 december, 2006, 23:50:41 »
Jag får be om förlåtelse, jag skrev föregående inlägg i berusat tilltstånd :d4: :d4: :d4:

Jaja trogna L&t:are jag hoppas att jag kan göra vissa avtryck här på forumet.

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6924
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
« Svar #2 skrivet: 14 december, 2006, 13:59:56 »
Välkommen ska du vara, Albert!
Fast du har ju hunnit några inllägg redan.
Och ... skriva inlägg i berusat tillstånd, det är vi nog fler som gjort någon gång. Antar jag alltså, för JAG skulle ju ALDRIG göra nåt sånt   :d3:  :d2:  :d5:  :party:  :d4:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad bobi

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2123
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #3 skrivet: 15 december, 2006, 13:03:30 »
Välkommen Grossman!!
Oftast är jag LITET packad när jag skriver, men det är jag förresten för det mesta....
Ha det gott på sajten!!!
Bobi