Författare Ämne: Micke B.  (läst 1783 gånger)

Utloggad 650918

• A Friend To The Poor
  • Antal inlägg: 227
  • "He not busy being born is busy dying"
    • Visa profil
    • E-post
Micke B.
« skrivet: 29 januari, 2007, 12:59:50 »
Gävle calling to the underworld - Gävle calling to the underworld - Gävle calling to the underworld - Gävle calling to the underworld - Gävle calling to the underworld - Gävle calling to the underworld - Gävle calling to the underworld - Gävle calling to the underworld - Gävle calling to the underworld - Gävle calling to the underworld - Gävle calling to the underworld - Gävle calling to the underworld

Micke B. 650918=YYMMDD. Herregud, 41 år redan... :d3:
Lyssnat på rock- och popmusik sen lågstadiet. Uppvuxen med glam, punk och britpop fram till gymnasiet. Husgudar (förutom Bob) är Bowie, Reed, Stones, Clash, Pistols, Ramones.  Annat bra är väl Smiths, deltabluesmän från 20/30-talet, Cooper, Mott, Jam, Dolls, Thunders, Zeppelin, Velvet, Young, Ebba, Waterboys, Pugh, Beatles, Van, Iggy, Kinks och Bellman!

Ja, jag har varit medlem på denna lista ett par år. Var mer aktiv tidigare, men har trappat ner dataanvändandet lite faktiskt.
Lyssnat på Bob sen 1981. Såg min första konsert på Ullevi ´84. Sett honom 16 gånger under årens lopp: 84-87-87-89-90-91-91-91-92-96-98-00-01-02-03-05 och snart 07!

Samlat konserter genom åren. Har väl två byråer stående i garderoben till min frus förtvivlan med drygt 1000 band och CD-R. Den dag hon håller ett skjutvapen mot mig, pekandes på dem, åker allt utom 87+88 (nej, inte sommaren 87) som jag håller kärt. Fantastiska år! Tack Elston för banden och alla aftnar i din gamla rökiga etta!

Läser Isis och lite böcker. Kan inte läsa allt, men mycket. Gillar väl 65/66, 75, hösten 78 bäst, kanske som alla andra... Hoppas på en ny BS med hösten 80 nästa gång. Fina konserter! Håller Infidels hårt till hjärtat. Skitbra platta! Tycker om värmen i Planet Waves, gunget på Slow Train.

Gillar Bob när han är sådär tvär och tvärtemot, däremot inte som när han var i Globen senast, 05. Han får gärna stå med huva och solbrillor i medljus som 87, bara han levererar. Det gör inget om han är full heller. Kalvöya och Cirkus är fina, berusande minnen. :d4: Tycker om när han chansar, bryter av och dirigerar om. Blänger, rynkar pannan och haltar runt. jag älskar det! Saknar gitarren dock.

Cheers!  :d2:

Micke B.

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6924
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Micke B.
« Svar #1 skrivet: 29 januari, 2007, 18:03:44 »
Det är aldrig för sent med en presentation, Micke. Tack för den.

Elston, numera i orökig tvåa   :d2:  :d1:  :d5:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you