Författare Ämne: Dylan på Debaser Medis!!!  (läst 200686 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #90 skrivet: 16 mars, 2007, 14:52:48 »
Från Pagels sida:

# There may be an official announcement on Saturday, March 17
# Tickets may go on sale on Monday, March 19

Jag vet inte varifrån han fått de uppgifterna, men helt osannolikt är det förstås inte.

Fortsättning följer ...    :rolleyes:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

RidingIntoOmaha

  • Gäst
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #91 skrivet: 16 mars, 2007, 16:25:11 »
Så Elston, ta bladet från munnen - varifrån har du fått dina uppgifter? Det verkar inte finnas något rykte utanför det här forumet såvitt jag förstått.  :huh:

JANNE

  • Gäst
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #92 skrivet: 16 mars, 2007, 16:30:57 »
Från Pagels sida:

# There may be an official announcement on Saturday, March 17
# Tickets may go on sale on Monday, March 19

Jag vet inte varifrån han fått de uppgifterna, men helt osannolikt är det förstås inte.

Fortsättning följer ...    :rolleyes:

En tanke slog mig. Eftersom Bill skriver att ett announcement kan komma lördag, då EMA har stängt på kontoret och inte skickar ut pressreleaser kan tillkännagivandet mycket väl komma i Radio Vinyl FM 107.1. Kanalen är "sponsor" av konserten, deras logga står med på affischen och i annonserna och de har en tävling där folk kan ringa in och sjunga Dylanlåtar och vinna biljetter till Globen. I USA är det vanligt att annonsera ut exklusiva klubbgig via lokala radiostationer.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #93 skrivet: 16 mars, 2007, 16:32:26 »
Det spelar väl ingen större roll exakt vem jag fått mina uppgifter ifrån. Det är en källa som har kontakt med Debasers bandbokare. Och jag är heller inte ensam om att prata med honom ibland. Men hans namn har jag ingen anledning att publicera här.
Jag vill inte verka omöjlig eller mystisk, tycker bara att det är huvudsaken att forumet får veta så mycket som nu finns att veta, oberoende av varifrån uppgifterna kommer.
Det som Bill Pagel skriver på sin sida kommer i alla fall, som sagt, inte från mig.
Och jag kommer självklart att skriva på denna tråd om jag får veta något som helst mer om saken.

 :d2:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #94 skrivet: 16 mars, 2007, 16:33:55 »
Från Pagels sida:

# There may be an official announcement on Saturday, March 17
# Tickets may go on sale on Monday, March 19

Jag vet inte varifrån han fått de uppgifterna, men helt osannolikt är det förstås inte.

Fortsättning följer ...    :rolleyes:

En tanke slog mig. Eftersom Bill skriver att ett announcement kan komma lördag, då EMA har stängt på kontoret och inte skickar ut pressreleaser kan tillkännagivandet mycket väl komma i Radio Vinyl FM 107.1. Kanalen är "sponsor" av konserten, deras logga står med på affischen och i annonserna och de har en tävling där folk kan ringa in och sjunga Dylanlåtar och vinna biljetter till Globen. I USA är det vanligt att annonsera ut exklusiva klubbgig via lokala radiostationer.

Åh herregud ...   :huh:
Okej, alla lyssnar på Radio Vinyl imorgon fm!!!
 :d1:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #95 skrivet: 16 mars, 2007, 16:40:55 »
En sån här stor grej måste man följa upp noga ifall det nu skulle bli en extrakonsert. Så du har mitt fulla stöd Jörgen!

Det spelar väl ingen större roll exakt vem jag fått mina uppgifter ifrån. Det är en källa som har kontakt med Debasers bandbokare. Och jag är heller inte ensam om att prata med honom ibland. Men hans namn har jag ingen anledning att publicera här.
Jag vill inte verka omöjlig eller mystisk, tycker bara att det är huvudsaken att forumet får veta så mycket som nu finns att veta, oberoende av varifrån uppgifterna kommer.
Det som Bill Pagel skriver på sin sida kommer i alla fall, som sagt, inte från mig.
Och jag kommer självklart att skriva på denna tråd om jag får veta något som helst mer om saken.

 :d2:

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #96 skrivet: 16 mars, 2007, 18:01:02 »
En tanke slog mig. Eftersom Bill skriver att ett announcement kan komma lördag, då EMA har stängt på kontoret och inte skickar ut pressreleaser kan tillkännagivandet mycket väl komma i Radio Vinyl FM 107.1. Kanalen är "sponsor" av konserten, deras logga står med på affischen och i annonserna och de har en tävling där folk kan ringa in och sjunga Dylanlåtar och vinna biljetter till Globen. I USA är det vanligt att annonsera ut exklusiva klubbgig via lokala radiostationer.

Radio Vinyl...?!... haha, det vore ju coolt att göra en sån grej via den radiostationen

Går även att lyssna på via nätet:

http://www.1071vinyl.se/1727.aspx




och glöm inte att ringa in å sjunga...
Citera
Ring vår speciella Dylan svarare och sjung in din Dylan låt så kan det bli du som vinner 2 konsertbiljetter .
De bästa eller de mest annorlunda tolkningarna belönas med biljetter… Numret är 08-450 33 76.

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #97 skrivet: 16 mars, 2007, 18:07:21 »
Det har ju sprakat bra om denna tråd några dygn.
Kanske är det möjligt med litet mellansnack? Blygsamheten förbjuder mig att starta en ny tråd.
Jag konstaterar, med rätt hög grad av säkerhet, att LOT i dag har medlemmar  i åldersspannet 15-66 år!
Mer än ett halvt sekel. Är inte detta fantastiskt? Eoner av tid i "populärmusikens" värld.
All heder till Bob och denna sajt.
Och nått helt annat: -99 i tidig december åkte jag till Australien med familjen och tillbringade några månader där ( Det sprakade bra i Sydney på nyåret!).
När jag for, pågick en nedräkning i nån av kvällsdrakarna om vem som var århundradets artist ( eller motsvarande). Nummer ett skulle koras på julafton eller möjligen nyårsafton. Detta föll sen fullständigt bort ur mitt minne.
Så min undring är: Vem korades etta? Kan man hitta det som skrevs om Bob någon stans i dagens läge?
Bobi :d5:

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #98 skrivet: 16 mars, 2007, 18:20:40 »

Och nått helt annat: -99 i tidig december åkte jag till Australien med familjen och tillbringade några månader där ( Det sprakade bra i Sydney på nyåret!).
När jag for, pågick en nedräkning i nån av kvällsdrakarna om vem som var århundradets artist ( eller motsvarande). Nummer ett skulle koras på julafton eller möjligen nyårsafton. Detta föll sen fullständigt bort ur mitt minne.
Så min undring är: Vem korades etta? Kan man hitta det som skrevs om Bob någon stans i dagens läge?
Bobi :d5:

Det var Aftonbladet. Dylan nådde förstaplatsen. Topp 50-listan finns här, men de flesta av länkarna till artiklar med motiveringar och annat verkar inte fungera:
http://www.aftonbladet.se/puls/arhundradets_artister/arhundradets_artister.html
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #99 skrivet: 16 mars, 2007, 18:27:00 »
Tack Tobias. Det var skönt.
Nu ska jag behärska mig och inte gå vidare med kommentarer i denna fråga. Men det är frestande....
Om nån hittar nån väg att finna A-bladets vinnarartikel vore jag tacksam.
Bobi

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #100 skrivet: 16 mars, 2007, 19:09:05 »
Om nån hittar nån väg att finna A-bladets vinnarartikel vore jag tacksam.
Bobi

Finns nu på följande tråd
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #101 skrivet: 16 mars, 2007, 19:57:36 »
Tobias har rätt. Jag följde detta med spänning. Har kvar Pulsbilagan med Dylan på omslaget. Det var en riktigt bra genomgång, skrivet av kunniga och intresserade människor. Kvällspressen var inte särskilt seriös då men jämfört med idag så var det som att läsa en musiktidningen emellanåt. Särskilt Expressen Fredag var stundtals suverän, med Jan Gradvall, Mats Olsson osv som skribenter om jag inte minns fel.

Det har ju sprakat bra om denna tråd några dygn.
Kanske är det möjligt med litet mellansnack? Blygsamheten förbjuder mig att starta en ny tråd.
Jag konstaterar, med rätt hög grad av säkerhet, att LOT i dag har medlemmar  i åldersspannet 15-66 år!
Mer än ett halvt sekel. Är inte detta fantastiskt? Eoner av tid i "populärmusikens" värld.
All heder till Bob och denna sajt.
Och nått helt annat: -99 i tidig december åkte jag till Australien med familjen och tillbringade några månader där ( Det sprakade bra i Sydney på nyåret!).
När jag for, pågick en nedräkning i nån av kvällsdrakarna om vem som var århundradets artist ( eller motsvarande). Nummer ett skulle koras på julafton eller möjligen nyårsafton. Detta föll sen fullständigt bort ur mitt minne.
Så min undring är: Vem korades etta? Kan man hitta det som skrevs om Bob någon stans i dagens läge?
Bobi :d5:

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #102 skrivet: 16 mars, 2007, 20:12:55 »
Vi ska byta tråd, Joakim. Follow the moderator!!
Bobi :d2:

JANNE

  • Gäst
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #103 skrivet: 16 mars, 2007, 21:58:43 »
Det spelar väl ingen större roll exakt vem jag fått mina uppgifter ifrån. Det är en källa som har kontakt med Debasers bandbokare. Och jag är heller inte ensam om att prata med honom ibland. Men hans namn har jag ingen anledning att publicera här.
Jag vill inte verka omöjlig eller mystisk, tycker bara att det är huvudsaken att forumet får veta så mycket som nu finns att veta, oberoende av varifrån uppgifterna kommer.
Det som Bill Pagel skriver på sin sida kommer i alla fall, som sagt, inte från mig.
Och jag kommer självklart att skriva på denna tråd om jag får veta något som helst mer om saken.

 :d2:

Jag kan i tillägg till det som Elston skrivit säga att jag även jag fick planerna för Debaserkonserten bekräftade från mycket tillförlitlig källa i torsdags. Dock var allt inte klart då.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #104 skrivet: 16 mars, 2007, 23:23:59 »
Pratade med min supermystiska (hehe) källa idag, men där fanns ingen färsk info. Däremot trodde han inte ett dugg på nåt radiostationssläpp. Inte i Sverige. Han trodde bestämt att inget skulle hända i helgen, utan att det som kommer att hända härnäst (om inte allt går i stöpet förstås) är att det kommer en pressrelease från EMA Telstar, som kommer att stå i tidningarna. Måndag eller tisdag, kan man tro.
Allt detta är alltså enbart spekulationer, men ändå från en person som har viss erfarenhet från den här branschen, och jag tror personligen att han har rätt.
Skönt, säger jag som inte längtar efter att tillbringa två kalla nätter utanför Globen.

 :d2:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you