Författare Ämne: Ciao!  (läst 2264 gånger)

Utloggad Coffeemaker

• Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
Ciao!
« skrivet: 21 mars, 2007, 18:28:29 »
Jaha, jag hittade det här forumet när jag sökte efter Dylan + Debaser. En sån överraskning!

Jag har hunnit bli hela 40 år och har varit en enveten och obotlig Dylan-fan sen jag var 15.
Det ska erkännas att intresset har sjunkit en aning ibland, men det kommer alltid, alltid tillbaka.

Har sett karln live omkring 15 gånger. Höjdpunkten var lustigt nog de två konserter som de flesta
tycks anse vara Dylans sämsta i Sverige, nämligen på Cirkus 1991. Jag älskade dem!
Fast kanske hade det att göra med den intima lokalen. Det lovar ju gott inför Debaser-konserten,
som jag dock tyvärr inte lyckades skaffa biljetter till. En annan höjdpunkt var nog när jag fick
stå på gästlistan vid en konsert i Globen - fast jag fick inte gå backstage  :angry: Bummer!

Utloggad bobi

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2123
    • Visa profil
    • E-post
SV: Ciao!
« Svar #1 skrivet: 21 mars, 2007, 19:24:46 »
Välkommen hit! Det låter för mig som chansen finns att du kommer att trivas.
Personligen har jag svårt att se Cirkus-91 ( Det var på den tiden, då vi köade utanför Svala/Söderlund i konserthuset) som några av de "sämsta", om nu uttrycket ursäktas. Jag tyckte mycket om dem, håller möjligen tvåan högre. TYckte dock inte om ljudbilden, där jag satt. Dåligt mixat, för hög volym, helt enkelt. Hade min tioåriga son med, på sin Dylan-debut. Han har dock aldrig fastnat, men på den tiden kunde han ju inte säga nej. ( F.ö. lovade jag honom 100 spänn om han kunde fixa Dylans autograf, så han stack som en pil mot scenen efter koncerten. Återvände slokörad och meddelade, att Bob redan lämnat byggnaden.) :d5:

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6924
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Ciao!
« Svar #2 skrivet: 21 mars, 2007, 19:37:38 »
Välkommen kaffemakaren!

Instämmer med föregående talare: Konserterna på Cirkus 91 var alldeles fantastiska. Med tvåan som den  fantastiskare   :d6:  :party:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you