Författare Ämne: Hjärtligt hej!  (läst 2842 gånger)

Utloggad obsolet

• Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
    • obsolet
    • E-post
Hjärtligt hej!
« skrivet: 22 mars, 2007, 13:07:29 »
Hej alla!

Kul att äntligen bli med här. Jag upptäckte Bob som 16-åring och har varit såld sedan dess. Jag känner mig inte särskilt hemma i vår samtid - därav namnet obsolet. Förutom Bob gillar jag gammal blues och jazz och sånt. Därför hoppas jag att jag platsar här trots att jag föddes ungefär när Dylan blev frälst.  -_-

För övrigt tycker jag New Morning är underskattad. Den är en av mina favoriter. Och så är jag en av dem som föredrar TOOM framför L&T. Häpp!

Utloggad AndersG

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Hjärtligt hej!
« Svar #1 skrivet: 22 mars, 2007, 13:40:46 »
Hej och välkommen obsolet!

Instämmer i att NM är en av Dylan's halvt glömda juveler från the-never-creation, den har många fina alster.

Och visst är TOOM ett tyngre och mer givande verk än (faktiskt) både L&T och MT imo.

Anders G.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Goya

• A Friend To The Poor
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 25 mars, 2007, 17:57:54 »
Tjena obsolet!

En tidigare omröstning här på l&t visade att Not Dark Yet var en favoritlåt för många (när det gällde de senaste tio åren), vilket i sig inte behöver innebära att TOOM är starkare än något annat album, men nog är vi ett antal som känner lite extra för just TOOM.
Själv var jag dock en av de blödiga som röstade på Standing in the Doorway.
"Gonna raise me an army, some tough sons of bitches,
I'll recruit my army from the orphanages."

Utloggad Goya

• A Friend To The Poor
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 25 mars, 2007, 17:58:34 »
Tjena obsolet!

En tidigare omröstning här på l&t visade att Not Dark Yet var en favoritlåt för många (när det gällde de senaste tio åren), vilket i sig inte behöver innebära att TOOM är starkare än något annat album, men nog är vi ett antal som känner lite extra för just TOOM.
Själv var jag dock en av de blödiga som röstade på Standing in the Doorway.

Omröstningen: http://loveandtheft.se/smf/index.php?topic=2734.0

Oj, det här blev fel, skyller på vårvädret, och en och annan öl...  :d1:
"Gonna raise me an army, some tough sons of bitches,
I'll recruit my army from the orphanages."