Författare Ämne: Ola Magnell  (läst 19936 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Ola Magnell
« Svar #15 skrivet: 02 maj, 2011, 19:50:19 »
Kanske ska tipsa om att Ola spelar på Mosebacke imorgon, något som faktiskt inte hänt på bra länge. Annat var det förr, när just Mosebacke var hans huvudscen.
Nån härifrån som ska dit? Förutom jag och Hjorten då.
 :d5:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Ola Magnell
« Svar #16 skrivet: 02 maj, 2011, 20:18:40 »
När står han på scen och till vilket pris?

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Ola Magnell
« Svar #17 skrivet: 02 maj, 2011, 21:18:49 »
När står han på scen och till vilket pris?

Antar att han är på scen vid 21-snåret. Priset är oförskämt billiga 180 kr.  -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Ola Magnell
« Svar #18 skrivet: 03 maj, 2011, 12:08:27 »
Jobbar - annars var det ett tag sedan så det hade varit fint. Konserter varje dag nu...
(Senast med Ola var nog Blidösund för herrejösses 10 år sedan kanske. Skämmes mig!)
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Ola Magnell
« Svar #19 skrivet: 03 maj, 2011, 12:18:19 »
När står han på scen och till vilket pris?
Om jag fattat det hela rätt så står han på scen till vilket pris som helst  :d1:
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Ola Magnell
« Svar #20 skrivet: 03 maj, 2011, 17:38:54 »
När står han på scen och till vilket pris?

Antar att han är på scen vid 21-snåret. Priset är oförskämt billiga 180 kr.  -_-

Är strax på väg. God vän sitter redan och väntar, fler ansluter senare. Hoppas även du ansluter, Joakim!
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad gope

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 258
    • Visa profil
    • E-post
SV: Ola Magnell
« Svar #21 skrivet: 06 maj, 2011, 07:52:04 »
Såg Ola o hans medmusikant Calle på Crescendo i Norrk i går! Helt fantastiskt!  :d5:

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Ola Magnell
« Svar #22 skrivet: 06 maj, 2011, 09:46:24 »
Såg Ola o hans medmusikant Calle på Crescendo i Norrk i går! Helt fantastiskt!  :d5:

Kul!  :d2:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Ola Magnell
« Svar #23 skrivet: 14 september, 2011, 12:21:45 »
Spelningen på Blidösund igår var en av de bättre jag sett. Men det säger jag nog varje gång ...

Nämen ... första setet igår var totalt knäckande. Andra okej, men lite stört av ljudproblem och annat.

Rolf Hammarlund, känd från fina musikprogram på TV, filmade för framtida program. Vet inte exakt vad..

Och så träffade jag (Hej Hibbitt!) Anders F Rönnblom, som också var med på släppfesten för Håkan Lahgers bok i måndags (så fick jag det sagt också ...) och pratade några ord med honom.
Ja, det sista kapitlet i Håkans bok handlar ju om Ola och Anders F. Läste det för första gången igår och tycker det är fint.

Men Ola alltså.
Våga inte missa honom nästa gång han uppträder i er närhet! Han och hans "sidekick" Calle är i högform   -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Ola Magnell
« Svar #24 skrivet: 14 september, 2011, 17:40:01 »
Spelningen på Blidösund igår var en av de bättre jag sett. Men det säger jag nog varje gång ...
Nämen ... första setet igår var totalt knäckande. Andra okej, men lite stört av ljudproblem och annat.
Rolf Hammarlund, känd från fina musikprogram på TV, filmade för framtida program. Vet inte exakt vad..
Och så träffade jag (Hej Hibbitt!) Anders F Rönnblom, som också var med på släppfesten för Håkan Lahgers bok i måndags (så fick jag det sagt också ...) och pratade några ord med honom.
Ja, det sista kapitlet i Håkans bok handlar ju om Ola och Anders F. Läste det för första gången igår och tycker det är fint.
Men Ola alltså.
Våga inte missa honom nästa gång han uppträder i er närhet! Han och hans "sidekick" Calle är i högform   -_-

Ola - trevligt!
Olafilmning - trevligt!
Rönnblom x 2 - trevligt!
Lahgerbokfest - trevligt!
 :d2:
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Ola Magnell
« Svar #25 skrivet: 14 september, 2011, 22:56:30 »
Spelningen på Blidösund igår var en av de bättre jag sett. Men det säger jag nog varje gång ...

Nämen ... första setet igår var totalt knäckande. Andra okej, men lite stört av ljudproblem och annat.

Rolf Hammarlund, känd från fina musikprogram på TV, filmade för framtida program. Vet inte exakt vad..

Och så träffade jag (Hej Hibbitt!) Anders F Rönnblom, som också var med på släppfesten för Håkan Lahgers bok i måndags (så fick jag det sagt också ...) och pratade några ord med honom.
Ja, det sista kapitlet i Håkans bok handlar ju om Ola och Anders F. Läste det för första gången igår och tycker det är fint.

Men Ola alltså.
Våga inte missa honom nästa gång han uppträder i er närhet! Han och hans "sidekick" Calle är i högform   -_-

Funderar på att se honom här i Gävle 7 oktober med den där Joe Hill-amerikanen. Kanske blir så.
Micke B.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Ola Magnell
« Svar #26 skrivet: 14 september, 2011, 23:45:58 »
Spelningen på Blidösund igår var en av de bättre jag sett. Men det säger jag nog varje gång ...

Nämen ... första setet igår var totalt knäckande. Andra okej, men lite stört av ljudproblem och annat.

Rolf Hammarlund, känd från fina musikprogram på TV, filmade för framtida program. Vet inte exakt vad..

Och så träffade jag (Hej Hibbitt!) Anders F Rönnblom, som också var med på släppfesten för Håkan Lahgers bok i måndags (så fick jag det sagt också ...) och pratade några ord med honom.
Ja, det sista kapitlet i Håkans bok handlar ju om Ola och Anders F. Läste det för första gången igår och tycker det är fint.

Men Ola alltså.
Våga inte missa honom nästa gång han uppträder i er närhet! Han och hans "sidekick" Calle är i högform   -_-

Funderar på att se honom här i Gävle 7 oktober med den där Joe Hill-amerikanen. Kanske blir så.


Den där JH-snubben tror jag inte är min tekopp. Men förband kan man ju alltid hoppa över. Ola och Calle lär du i alla fall inte bli besviken på   -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad gope

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 258
    • Visa profil
    • E-post
SV: Ola Magnell
« Svar #27 skrivet: 15 september, 2011, 13:56:22 »
Ska se Ola i Linköping den 21/10 :)

Utloggad Offe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 347
    • MSN Messenger - rtot@hotmail.com
    • Visa profil
SV: Ola Magnell
« Svar #28 skrivet: 15 september, 2011, 17:54:07 »
Ola kommer till födelsestaden Kalmar i november. Bob 3:e & 4:e och Ola den 5:e. Kommer bli tre underbara dagar :party:
When you're with me, I'm a thousand times happier than I could ever say.

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Ola Magnell
« Svar #29 skrivet: 08 oktober, 2011, 20:04:43 »
Jag blev aningen besviken igår faktiskt. Lite fumligt framträdande, och med en alldeles för drucken publik som:
1. Ibland bör hålla käften!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2. Som absolut inte behöver sms:a under ett akustiskt framträdande med pipet påslaget vid knapptryckning.
3. Inte behöver leka Woodstock 1968.
Ola inledde nervöst tyckte jag. Det blev klart bättre med många fina låtar från nya plattan, för att tyvärr ebba ut i ett "jag vill åka hem nu-känsla". Inte var det mycket reklam för ett återbesök inte. Bättre framträdanden har jag sett. Synd, men ska nog köpa nya plattan.

Här tipsar han iaf lite Spotifylåtar: http://arbetarbladet.se/noje/spellistan/1.3978368-ola-magnell-tipsar
Rec: http://gd.se/noje/musik/1.3981981-otis-gibbs-ar-kvallens-stjarna
Micke B.