Författare Ämne: Bra på TV  (läst 107701 gånger)

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bra på TV
« Svar #195 skrivet: 07 april, 2014, 08:06:58 »
Nu kan dessa två fina serier avnjutas på Öppet arkiv:

Rid i natt:

http://www.oppetarkiv.se/video/1796574/rid-i-natt-avsnitt-1-av-4

Någonstans i Sverige:

http://www.oppetarkiv.se/etikett/titel/N%C3%A5gonstans_i_Sverige

Ja 'Någonstans i Sverige' är verkligen 'Top of the Bill'!..märkligt nog är Monica Z med i allt som jag håller högt...snacka om att ha näsa för kvalité..Z:a alltså...!  -_-

Fint att ha jobbat med den damen en gång i tiden. Även om hon ville förklara för mig att The Beatles inte kunde sjunga.
Nå, nu är jag på väg OT så det räcker ...

Berätta gärna mer om arbetet med Zetterlund Elston (Proggram, Film eller vad det tänkas ha varit)...Lite OT får man tåla för den goda sakens skull.. ^_^

Och så det där med att hon inte gillade Beatlarnas sång? Min gissning är att hon aldrig hade hört något mer än 'She Loves You' vid tidpunkten för det uttalandet....var själv lite trött på detta 'Jä Jä Jä Jäääääääää' då när det begav sig...(men tusan vet om jag i dagsläget och på rak arm kan klämma fram något band som presterat bättre sång än vad Beatlarna gör även på denna låten)...tycke och smak tycke och smak....väldigt ofta handlar det om att ha tex god smak...The Running Point så att säga...
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bra på TV
« Svar #196 skrivet: 07 april, 2014, 22:07:56 »
Nu kan dessa två fina serier avnjutas på Öppet arkiv:

Rid i natt:

http://www.oppetarkiv.se/video/1796574/rid-i-natt-avsnitt-1-av-4

Någonstans i Sverige:

http://www.oppetarkiv.se/etikett/titel/N%C3%A5gonstans_i_Sverige

Ja 'Någonstans i Sverige' är verkligen 'Top of the Bill'!..märkligt nog är Monica Z med i allt som jag håller högt...snacka om att ha näsa för kvalité..Z:a alltså...!  -_-

Fint att ha jobbat med den damen en gång i tiden. Även om hon ville förklara för mig att The Beatles inte kunde sjunga.
Nå, nu är jag på väg OT så det räcker ...

Berätta gärna mer om arbetet med Zetterlund Elston (Proggram, Film eller vad det tänkas ha varit)...Lite OT får man tåla för den goda sakens skull.. ^_^

Och så det där med att hon inte gillade Beatlarnas sång? Min gissning är att hon aldrig hade hört något mer än 'She Loves You' vid tidpunkten för det uttalandet....var själv lite trött på detta 'Jä Jä Jä Jäääääääää' då när det begav sig...(men tusan vet om jag i dagsläget och på rak arm kan klämma fram något band som presterat bättre sång än vad Beatlarna gör även på denna låten)...tycke och smak tycke och smak....väldigt ofta handlar det om att ha tex god smak...The Running Point så att säga...

Berättar gärna om Zetterlund etc. maran. Men inte i den här tråden. Nån måtta på OT får det ändå vara. Får hitta annan tråd.
Men ... film kan det tänkas vara. Tips: Kolla IMDb ....    -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bra på TV
« Svar #197 skrivet: 08 april, 2014, 11:16:03 »
Tips: Kolla IMDb ....

 :huh:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bra på TV
« Svar #198 skrivet: 08 april, 2014, 17:24:46 »
Tips: Kolla IMDb ....

 :huh:

http://www.imdb.com/name/nm0512502/?ref_=fn_al_nm_1
 -_-

Och vi har ju faktiskt snackat mig och Nattlek tidigare i denna tråd.

Så, åter till TV-tråden nu!
« Senast ändrad: 08 april, 2014, 17:28:25 av Elston »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bra på TV
« Svar #199 skrivet: 09 april, 2014, 21:59:13 »
Bobi på Rapport! Yeeaahh!!!!!
 :mellow:  ^_^  :party:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad dignity

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
    • http://web.comhem.se/bsob/
SV: Bra på TV
« Svar #200 skrivet: 09 april, 2014, 22:26:15 »
Bobi på Rapport! Yeeaahh!!!!!
 :mellow:  ^_^  :party:

Jag såg honom också! Skandalöst att journalisterna inte rör sig längre bort från TV-huset än till Karlaplan när de ska intervjua! Men vad var det de pratade om? Jag var så star-struck att jag inte uppfattade innehållet. Var det snus, mus och brännvin eller nå't så'nt?  :wacko:
Att stjäla en noshörning hör inte till det lättaste!

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Bra på TV
« Svar #201 skrivet: 10 april, 2014, 12:39:27 »

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bra på TV
« Svar #202 skrivet: 10 april, 2014, 13:36:26 »
Bobi på Rapport! Yeeaahh!!!!!
 :mellow:  ^_^  :party:

Här är inslaget: http://www.svt.se/nyhetsklipp/nyheter/article1959356.svt

Så, nu vill vi se Bobi och Magdalena i direktsänd TV-debatt. Haha!     ^_^   :party:   :d5:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bra på TV
« Svar #203 skrivet: 10 april, 2014, 13:52:45 »
Ribbing kunde ju med fördel använda sig av ögonlocken när snusutläggning i hennes nära omgivning föreligger, nämligen att sluta dem...Bra framförande av Bobi  :d2:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bra på TV
« Svar #204 skrivet: 10 april, 2014, 22:29:07 »
TV sicket slöseri med livstid :-)

Att det mesta som sänds på TV nuförtiden är skräp innebär inte automatiskt att TV som medium per se innebär att man slösar bort sin tid.
Som du vet var jag i högsta grad inblandad i de allra första åren av TV-sändningar i Sverige, och det var många som redan då såg stora möjligheter för detta medium. Nu är de oändligt mycket större, och att inte fler goda och spännande TV-program finns att tillgå ska knappast skyllas på mediet som sådant.

Nej Joakim. Nej nej nej. Sett första tolv minuterna. Det här går inte. Finns ingenting jag gillar. Bara röra och knappt hörbara repliker. Klarar inte detta och har inte en aning om hur någon kan uppskatta detta.
Sorry!
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bra på TV
« Svar #205 skrivet: 10 april, 2014, 22:31:41 »
Ja, det var en väldigt bra match! Nyss hemkommen från Bangkok där 90% håller på Man U, 5% på Liverpool och 3% på Arsenal. Den engelska fotbollen är enormt stor där. Fyra matcher på fyra kanaler samtidigt hade jag ibland på hotellrummets teve.

Elston, har du sett filmen Avalon med Johannes Brost? Kan det vara en film för dig? En obehaglig men mycket bra film.



Nej Joakim. Nej nej nej. Sett första tolv minuterna. Det här går inte. Finns ingenting jag gillar. Bara röra och knappt hörbara repliker. Klarar inte detta och har inte en aning om hur någon kan uppskatta detta.
Sorry!

(Hamnade detta inlägg på annan plats så ber jag om ursäkt)
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bra på TV
« Svar #206 skrivet: 11 april, 2014, 07:49:39 »
Ikväll visar TV2 en dokumentär om Barbro Hörberg som inte jag tänker missa...igår körde Nian en långfilm med Jack Nicholson som hette 'Löftet' översatt....undrar om inte det är Jack som är etta...eller är det Robert? Al?
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bra på TV
« Svar #207 skrivet: 11 april, 2014, 08:43:36 »
Ja, det var en väldigt bra match! Nyss hemkommen från Bangkok där 90% håller på Man U, 5% på Liverpool och 3% på Arsenal. Den engelska fotbollen är enormt stor där. Fyra matcher på fyra kanaler samtidigt hade jag ibland på hotellrummets teve.

Elston, har du sett filmen Avalon med Johannes Brost? Kan det vara en film för dig? En obehaglig men mycket bra film.



Nej Joakim. Nej nej nej. Sett första tolv minuterna. Det här går inte. Finns ingenting jag gillar. Bara röra och knappt hörbara repliker. Klarar inte detta och har inte en aning om hur någon kan uppskatta detta.
Sorry!

(Hamnade detta inlägg på annan plats så ber jag om ursäkt)

Det var det jag misstänkte, det var därför jag undrade om det kan vara en film för dig. Jag tycker att den är mycket bra, men jobbig, så jag vill inte se den igen. Det är nog en film som många tycker precis som du om, andra "köper" den.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bra på TV
« Svar #208 skrivet: 11 april, 2014, 10:42:36 »
Ja, det var en väldigt bra match! Nyss hemkommen från Bangkok där 90% håller på Man U, 5% på Liverpool och 3% på Arsenal. Den engelska fotbollen är enormt stor där. Fyra matcher på fyra kanaler samtidigt hade jag ibland på hotellrummets teve.

Elston, har du sett filmen Avalon med Johannes Brost? Kan det vara en film för dig? En obehaglig men mycket bra film.



Nej Joakim. Nej nej nej. Sett första tolv minuterna. Det här går inte. Finns ingenting jag gillar. Bara röra och knappt hörbara repliker. Klarar inte detta och har inte en aning om hur någon kan uppskatta detta.
Sorry!

(Hamnade detta inlägg på annan plats så ber jag om ursäkt)

Det var det jag misstänkte, det var därför jag undrade om det kan vara en film för dig. Jag tycker att den är mycket bra, men jobbig, så jag vill inte se den igen. Det är nog en film som många tycker precis som du om, andra "köper" den.

Ja, man tycker ju olika. Jag prövade med denna, sedan "Stoned" (lika illa), men satt sedan och knappt andades eller blinkade under "Cosmopolis". Cronenberg. Andra gången jag ser den filmen. Som antagligen upplevs som jättejobbig av somliga. För mig är det ett mästerverk av förunderlig art.

Men nu har vi hamnat OT igen.
Sorry.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Bra på TV
« Svar #209 skrivet: 11 april, 2014, 17:48:08 »
Ikväll sänds en dokumentär om Barbro Hörberg kl 20.00 på tv2.Det skall alla fall jag se.