Diskussioner > Dylan

Värdelöst vetande/kuriosa

(1/99) > >>

Tobias:
I denna tråd kan man posta fakta som som har med Dylan att göra och kan kategoriseras som "värdelöst vetande". I den mån det finns Dylan-fakta som det är värdelöst att veta... Man kanske kan kalla det kuriosa istället.
Jag börjar. Gårdagens konsert i Monterrey, Mexiko var den första dokumenterade Dylan-konsert någonsin som gått av stapeln den 29 februari.

Tobias:
Några till:
Det är ovanligt att Dylan ger konserter på sin födelsedag. Det har dock hänt två gånger. Den 24 maj 1966 fyllde Dylan 25 år och gav en smått legendarisk konsert i Paris. Den 24 maj 2000 fyllde han 59 och gav en konsert i Dresden, av alla ställen.
Bara två av alla de musiker som passerat i Dylans turnéband under The Never Ending Tour har turnerat med Dylan innan han gav sig ut på evighetsturnén. Båda var trummisar. Ian Wallace var trummis under världsturnén 1978 och återkom i Dylans turnéband 1991-92. Studiolegenden Jim Keltner skötte trummorna under turnéerna 1979-81. 2002 fick han rycka ut igen, då ordinarie trummisen George Receli behövde ta ledigt av medicinska skäl. Keltners tid i bandet blev dock kort. Efter 16 konserter kunde Receli återvända.

Anders S:
I morgon, 7 mars, är det tre år sedan Donnie och Denny joinade bandet, som för övrigt blev uppsättning 19 av "Never-Ending Tour Band"

Firas lämpligen med att spela den underbara versionen av "Mr. Tambourine Man" från nämnda datum  :party:  :d2:

Sergei Petrov:
Bob Dylan är 1.71 cm lång. Alternativt 1.75 med 66-frillan.

Hans favorit film är "Tirez sur le pianiste" av François Truffaut.

Hoho:

--- Citat från: Anders Söderberg skrivet 06 mars, 2008, 17:49:35 ---I morgon, 7 mars, är det tre år sedan Donnie och Denny joinade bandet, som för övrigt blev uppsättning 19 av "Never-Ending Tour Band"

Firas lämpligen med att spela den underbara versionen av "Mr. Tambourine Man" från nämnda datum  :party:  :d2:

--- Slut citat ---

Fick just en sån lust att säga upp mig från mitt liv å leva i bobs 2005 ett par veckor.. När ska man hinna återvända till alla dessa fantastiska år och spelningar, det är frågan. Tack Anders, nu har jag firat med den underbara orgeltamburinen, samt lite Can't Wait från årets Dallas..

Här kommer 5 onödiga fakta, publicerade i City eller Metro 28/2 2008:

1. Bob är vegeterian
2. Bob är född i tvillingarnas tecken (Liksom jag)
3. Bob är hedersdoktor vid St:Andrews university
4. Bob har sex barn
5. Bob har vunnit 14 grammys

Nu vet vi också att han fortfarande boxas - kul läsning:  http://www.statesman.com/blogs/content/shared-gen/blogs/austin/mexico/entries/2008/02/28/bob_dylans_curious_tour_of_mex.html
 :party:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion