Författare Ämne: Värdelöst vetande/kuriosa  (läst 206342 gånger)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #270 skrivet: 01 oktober, 2013, 08:11:17 »
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #271 skrivet: 05 oktober, 2013, 15:06:10 »
Idag var det 26 år sedan vår man får sin omtalade uppenbarelse på scen under en konsert i Lugano. Tack för det, mannen och keep on keepin' on...
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #272 skrivet: 05 oktober, 2013, 15:32:59 »
Idag var det 26 år sedan vår man får sin omtalade uppenbarelse på scen under en konsert i Lugano. Tack för det, mannen och keep on keepin' on...

 ^_^ Det firar jag med en IPA, en flaska Epic!  :d5:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #273 skrivet: 05 oktober, 2013, 15:47:55 »
Idag var det 26 år sedan vår man får sin omtalade uppenbarelse på scen under en konsert i Lugano. Tack för det, mannen och keep on keepin' on...

 ^_^ Det firar jag med en IPA, en flaska Epic!  :d5:

Och lite musik, kanske?
http://youtu.be/jsIMNDfe9Ws
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #274 skrivet: 05 oktober, 2013, 18:11:02 »
Idag var det 26 år sedan vår man får sin omtalade uppenbarelse på scen under en konsert i Lugano. Tack för det, mannen och keep on keepin' on...

Jag har alltid misstänkt att den där upplevelsen kom lite tidigare på turnén, kanske på turnéns första stopp i Schweiz 10 september (Basel). Jag tycker den där "pånyttfödelsen" redan märkts ett tag i början av oktober. Men här spekulerar jag bara.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #275 skrivet: 07 oktober, 2013, 23:45:44 »
Jag snubblade nyss över något någon kanske tycker kan vara lite intressant. Det är en sammanfattning av en artikel i den akademiska tidskriften Journal of American Studies (Cambridge University Press) från 1992, där Dylans syn på utrikespolitiska frågor behandlas. Hela artikeln är visst på 18 sidor, men jag har bara tillgång till sammanfattningen. Författaren är en norsk historiker vid namn Tor Egil Førland.
www.jstor.org/discover/10.2307/27555682?uid=3738984&uid=2&uid=4&sid=21102743211613
Citera
My thesis is that Dylan's foreign policy views are best characterized as isolationist. More specifically: Dylan's foreign policy message is what so-called progressive isolationists from the Midwest would have advocated, had they been transferred into the United States of the 1960's or later. I shall argue that Bob Dylan is just that kind of personified anachronism, seeing the contemporary world through a set of cognitive lenses made in the Midwest before the Second World War - to a large extent even before the First (or, indeed, before the American Civil War).
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #276 skrivet: 08 oktober, 2013, 23:52:18 »
Varför finns inte hela BS10 på Spotify, varför bara en "sampler"? Fortfarande?
Frågan och svaret kvalar in som värdelöst vetande samtidigt som det inte gör det. Det kvalar in under BS10-tråden och under Spotify-tråden och som en renodlad interpellation.  :mellow:

Allvarliga grejer detta!

(Huga, det närmar sig!)
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #277 skrivet: 09 oktober, 2013, 00:02:50 »
Ikväll har det börjat ordentligt känner jag. There’s a rumbling in the skies. Jag börjar bli nervöst pirrig i magen.
Det känns så bra. Ja, det var väl bara det jag ville säga just nu, file it under Värdelöst vetande om ni vill.  :rolleyes: :mellow:

Jag känner likadant. Och kan tänka mig att fajla det under Värdefullt kännande.
Typ.
 :mellow:  :huh:  ^_^  :rolleyes:  -_-  :wub:  :d2:  :d3:  :d5:  :party:

Då gör jag väl det då... ^_^ Här under Vetandet och fortsätter med Kännandet!
« Senast ändrad: 09 oktober, 2013, 00:04:41 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #278 skrivet: 09 november, 2013, 11:49:18 »
Dagens DN (sorry,Leif!), namn och nytt. Dylan på Råsundav 1966. Hotell Flamingo nämns oxå- numer Park Inn hotell. Inbyggt i Solna C men orginalbyggnaden är kvar. Lär ha en liten hotelbar- ett ställe att ses för nostalgiska Dylanfolk, på födelsedagen eller tidigare??/bobi :d5:

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #279 skrivet: 09 november, 2013, 16:42:54 »
Dagens DN (sorry,Leif!), namn och nytt. Dylan på Råsundav 1966. Hotell Flamingo nämns oxå- numer Park Inn hotell. Inbyggt i Solna C men orginalbyggnaden är kvar. Lär ha en liten hotelbar- ett ställe att ses för nostalgiska Dylanfolk, på födelsedagen eller tidigare??/bobi :d5:

Ja, det var kul. Vad gjorde han där, på just den adressen? Och den bilden har vi väl aldrig sett förut?

Jag har f ö slutat be om ursäkt till Leif när det gäller den utmärkta tidningen Dagens Nyheter   :rolleyes:  :mellow:  :d2:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Slim

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 290
    • Visa profil
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #280 skrivet: 14 november, 2013, 07:21:01 »
George Formby Societys medlemstidning The Vellum innehöll en notis ur nån britannisk blaska; ang en ny biografi om George Harrison.
Det påstods i detta verk att George en gång spelade When I´m cleaning windows för Bob Dylan, SEX GÅNGER I RAD!
Det torde fökklara varför mannen är en sån virrpanna -inte ens jag spelar den flera gånger i rad! LOL

Fajersson & Tobias: vad var är det för story bakom "Uppenbarelsen" ni nämner -den tycks jag ha missat?

Utloggad Homer

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 403
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #281 skrivet: 14 november, 2013, 17:18:20 »
Om han inte går så är han ju bra märklig. Jag försvarar ofta hans märklighet, men det vore svårt i det här fallet.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #282 skrivet: 16 november, 2013, 01:38:30 »
Fajersson & Tobias: vad var är det för story bakom "Uppenbarelsen" ni nämner -den tycks jag ha missat?

Såg din fråga först nu. 1997, då Dylan gjorde en intervju för Newsweek i samband med att "Time Out Of Mind" släpptes, berättade Dylan rätt utförligt om en viktig upplevelse han ska ha haft i Locarno i Schweiz 1987, under en av det 30-tal konserter han gav under det årets Europa-turné. Han skrev också om detta i "Chronicles".
Tyvärr har jag just här och nu vare sig tillgång till Newsweek-intervjun eller Chronicles, men kontentan är väl ungefär att det han upplevde på scenen den kvällen i Schweiz förklarar att han fortsatt åka runt världen med sina låtar.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #283 skrivet: 17 november, 2013, 04:47:04 »
Ritchie Blackmore om Dylan. "Bob Dylan came up to me once and said 'Hey, who the hell are you?'" https://www.youtube.com/watch?v=zZEKrA_nsc4
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #284 skrivet: 17 november, 2013, 10:03:38 »
Ritchie Blackmore om Dylan. "Bob Dylan came up to me once and said 'Hey, who the hell are you?'" https://www.youtube.com/watch?v=zZEKrA_nsc4

Hehe Tack Tobias :-)

:-) Gissar att Ritchi satt sig i Bobs tour buss vid ett av fönstren...

Oh! Really :-) ...we talked for hours...
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"