Författare Ämne: Värdelöst vetande/kuriosa  (läst 206711 gånger)

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #375 skrivet: 07 mars, 2015, 23:31:48 »
Men...vad händer här?...
Bengt, egoben, Guthrie - det ni skriver härovan hör ju hemma i Stora ögonblick...Bob knäcker-tråden.
Det är sannerligen inte Värdelöst vetande det ni snackar om där  ^_^ :d5:

Och ja, Mr T Man från Towson, 2000 är inget annat än en händelse av historisk dignitet! Herregud så bra!  :d5:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #376 skrivet: 07 mars, 2015, 23:47:43 »
Men...vad händer här?...
Bengt, egoben, Guthrie - det ni skriver härovan hör ju hemma i Stora ögonblick...Bob knäcker-tråden.
Det är sannerligen inte Värdelöst vetande det ni snackar om där  ^_^ :d5:

Och ja, Mr T Man från Towson, 2000 är inget annat än en händelse av historisk dignitet! Herregud så bra!  :d5:

Javisst, Towson är väl den som ligger på den där grymma höstsamligen, topp 5-Tamburinman. Men den här 05:an är tamejtusan inte långt efter, kanske lika bra fast på ett helt annat sätt. Långsamma varianten. Väldigt inte värdelöst vetande, det har du rätt i Leif. Men någonstans måste det börja.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #377 skrivet: 08 mars, 2015, 00:34:36 »
På onsdag är det 20 år sedan Dylan inledde en av de i mitt tycke bästa delarna av The Never Ending Tour, vårturnén i Europa 1995. Den startade med tre spelningar i Prag. Av en ren händelse är jag där nu och kommer även att vara där på onsdag, så jag överväger något slags symboliskt högtidlighållande. Kanske får jag gå förbi konsertlokalen med första kvällens "Shelter from the Storm" i hörlurarna.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #378 skrivet: 08 mars, 2015, 21:38:22 »
På onsdag är det 20 år sedan Dylan inledde en av de i mitt tycke bästa delarna av The Never Ending Tour, vårturnén i Europa 1995. Den startade med tre spelningar i Prag. Av en ren händelse är jag där nu och kommer även att vara där på onsdag, så jag överväger något slags symboliskt högtidlighållande. Kanske får jag gå förbi konsertlokalen med första kvällens "Shelter from the Storm" i hörlurarna.

Rena händelser är inte att förakta. Och när du nu är inne på jubileer så var detta du nyss skrev ditt femtusende inlägg på l&t   :party:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #379 skrivet: 11 mars, 2015, 15:01:57 »
Slumpen är ingen tillfällighet. Eller tvärtom./bobi :d5:

Utloggad Slim

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 290
    • Visa profil
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #380 skrivet: 19 april, 2015, 14:06:22 »
På det mindre kända temat "Dylan mästrar Lennon", kommer följande lätt redigerade inslag som jag hittade på nån sida om Värdelöst Vetande om Beatles.

"As an Isle of Wight teenager in the 60s, summer jobs were often washing up in hotels and cafes.  So in the summer I am washing up in a café for my summer job, and the griddle chef is a chap who I shall call V.  He and I got on well. He was married to the older of sister of someone who was in my class at primary school, and she was in the maternity ward in the local hospital: delivery was either imminent or had just happened, I can't recall.  I also can't recall which member it was, but one of the members of The Band was just about to become a dad, too, and his wife was in the bed next to V's wife. 

The Band were just about to back Bob Dylan at his comeback concert at the 1969 Isle of Wight Festival.  The wives became friendly, so the husbands chatted too, and V got invited to the post-gig party at Dylan's rented house in Seaview.  Given that his wife was in hospital, V accepted the invitation and duly turned up at the house in Seaview.

You may recall that Ringo, George and John all attended Dylan's set (which ran from 11pm to midnight - my voice is among the audience on the live recording released in 2013).  At the Seaview house, V witnessed a conversation in the hall between Dylan and John and Yoko.  J&Y were in their white suit phase at the time, but they were also in their heroin addiction phase, and personal hygiene was, it seems, low on their list of priorities: V heard Dylan telling that they stank, they should leave, and not come back until they'd had a bath.  Presumably they left at that point.
It's not a first hand story, I'm afraid, but it's only one step removed, and I have no reason to believe that V was not telling the truth."

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #381 skrivet: 25 april, 2015, 21:05:12 »
Dylan-anknytningen infinner sig alldeles i slutet :d1:
https://www.youtube.com/watch?v=Qei71OGhUpU

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #382 skrivet: 26 april, 2015, 17:13:57 »
Det som Slim citerar, ger upphov till några enkla funderingar- absolut inom ramen för trådrubriken. Jag tänker; nog måste det rätt mycket till för att man ska stinka så jävligt, trots att man är i nån sorts vit dress period OCH konsumerar en klassisk opiat, ävenså till överdrift. Och , jag tror mig minnas, att även vår käre Bob vid relativt upprepade tillfällen, under 60-talet, kommenterats för viss kroppslig odör. Vem vet mer om detta onödiga vetande? /bobi :rolleyes: :d1:

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #383 skrivet: 30 maj, 2015, 09:46:33 »
Idag ska jag ägna en stor del av dagen, kvällen och natten åt att lira studio-Bob. Bara Bob, bara studio, bara de officiella plattorna.
Just nu rullar Planet Waves, Tough Mama. Nice nice.  :d5:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #384 skrivet: 31 maj, 2015, 01:21:12 »
Idag ska jag ägna en stor del av dagen, kvällen och natten åt att lira studio-Bob. Bara Bob, bara studio, bara de officiella plattorna.
Just nu rullar Planet Waves, Tough Mama. Nice nice.  :d5:

Dagens, kvällens, nattens behållning: Political World på jäkligt HÖG volym. I tiden. Här och nu anno 2015. Utan snack.
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #385 skrivet: 31 maj, 2015, 01:44:54 »
Idag ska jag ägna en stor del av dagen, kvällen och natten åt att lira studio-Bob. Bara Bob, bara studio, bara de officiella plattorna.

En bra idé. I forum som detta blir det lätt ett starkt fokus på bootlegs, men jag anser att Dylans främsta insatser finns på studioskivorna. Det är åtminstone dessa han kommer att bli ihågkommen för. Till skillnad från många andra anser jag att Dylans liveversioner sällan överträffar studioversionerna. I många fall får de oss att höra låten på ett annat sätt, men det betyder inte att de är bättre än studioversionen.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #386 skrivet: 31 maj, 2015, 09:22:58 »
Idag ska jag ägna en stor del av dagen, kvällen och natten åt att lira studio-Bob. Bara Bob, bara studio, bara de officiella plattorna.
Just nu rullar Planet Waves, Tough Mama. Nice nice.  :d5:

Dagens, kvällens, nattens behållning: Political World på jäkligt HÖG volym. I tiden. Här och nu anno 2015. Utan snack.

 :d2: :d5: :d1: Precis i tiden här och nu inte då längre utan nu här och nu man kan ju ta på sig arkeologi prillorna anläggningen lurarna retro grejerna (kanske går att köra någon app retro re set) om man är funtad åsta det hållet till historiker och åter igen försöka... genom att å det bestämdaste lösgöra sig från tiden som är nuet och krypa tillbaka in i tiden som var då dåtiden hur det nu ska gå till när man befinner sig i nuet ständigt  :d4: :d6:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #387 skrivet: 19 juli, 2015, 14:08:56 »
Nu har jag gjort en Izzy Young-kaffe. Hälften fulkaffe typ Gevalia (sorry Gävlebor) och hälften finkaffe köpt i kaffebutik. Precis som Izzy Young gör det. Går att höra i den här dokumentären som heter "I skuggan av Dylan".

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2938&grupp=21081&artikel=6166986


Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #388 skrivet: 24 september, 2015, 20:47:17 »
Såg ni det här?

Så tog sig Bob Dylan in i Bron

http://www.svt.se/bron/sa-tog-bob-dylan-sig-in-i-bron

 :d5: -_-
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Värdelöst vetande/kuriosa
« Svar #389 skrivet: 24 september, 2015, 21:22:18 »
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"