På arkivet. Streamat, sen nedladdningen togs bort och nedladdningsbart audience. Månadsskiftet feb-mars -69, endast strömmande nuför tiden men jävlar i Jerrys hatt vad kaninerna hoppade
Obegripligt som vanligt.
Förtydligande: På archive.org finns såar, floder och oceaner av Grateful Dead (of fö en mängd annat nerladdningsbart godis). Vad gäller Dead så togs nedladdningen av soundboards bort för några år sedan, ryktesvis låg Bob Weir bakom, men Phil Lesh som hade använt sig av arkivet medan han skrev sin självbiografi och gråtit till Jerrys sköra stämma såg till att audienceinspelningarna fick ligga kvar för nerladdning, och att soundboarden fick vara kvar strömmande. Och det var till den strömmade versionen av månadsskiftet februari-mars -69 jag hänvisade. Men, jag kollade inte! Eftersom den här helgen gavs ut nån gång under första hälften av 2000talet i en limiterad utgåva som snabbt sålde slut och nu kasjar för en så där us$800 på ebajjen så går den inte att lyssna på. Rhino gav ut en digest, 3 cd som jag tror finns kvar för inköp, och stora delar av Live Dead är plockat från dessa konserter. Finns den 3cdboxen kvar är det ett rekommenderat inköp och då slipper man oxå all dead meat från åren efter -78!
Ett gäng finns, alla i Deadarkivet,
strömmande, och för nerladdningsbara
i alla fall sa länken det. Jag har inte kollat vart länkarna leder, men med lite tur så trillar kaninerna ur högtalarna!