Författare Ämne: Vad har ni för stereos?  (läst 8306 gånger)

Utloggad bobi

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2125
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad har ni för stereos?
« Svar #15 skrivet: 24 augusti, 2012, 12:48:13 »
En svart portabel radio/kassett/cd av okänt märke årsmodell ca dylan-på-cirkus med oljefärgsfläckar på. Får duga så länge det snurrar.  :mellow:
Märkligt. Precis vad jag har på landet. Inklusive färgfläckar!!
bobi :d5:

Utloggad Humlan

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 8070
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 13 november, 2012, 17:35:20 »
I dag fick jag ärva en Dual CS 503-2  :d2: Tack Rainer ! Och efter nyinköp av en 2mm för liten rem och lite 5-56 på tallrikens axel (den gick trögt och svajigt) så fungerar den nu fint nålen är en Dual DN-163 E Original som ser bra ut enl tidigare ägaren :) jag tycker den ser dammig ut behöver tvättas och spelaren behöver torkas av men hur gör man med en i övrigt hel men repig huv går det att polera den ? När jag spelar tar jag bort den helt snyggare och lättare att använda spelaren utan huv  :d4:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3455
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #17 skrivet: 13 november, 2012, 21:10:22 »
I dag fick jag ärva en Dual CS 503-2  :d2: Tack Rainer ! Och efter nyinköp av en 2mm för liten rem och lite 5-56 på tallrikens axel (den gick trögt och svajigt) så fungerar den nu fint nålen är en Dual DN-163 E Original som ser bra ut enl tidigare ägaren :) jag tycker den ser dammig ut behöver tvättas och spelaren behöver torkas av men hur gör man med en i övrigt hel men repig huv går det att polera den ? När jag spelar tar jag bort den helt snyggare och lättare att använda spelaren utan huv  :d4:

Är den repig går det ju inte att göra något vad jag vet. Men det är som du skriven ändå snyggare utan. Själv kör jag Rega. :-)

Utloggad Humlan

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 8070
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 13 november, 2012, 21:37:54 »

Är den repig går det ju inte att göra något vad jag vet. Men det är som du skriven ändå snyggare utan. Själv kör jag Rega. :-)

:-) En Rega av finaste sort  :d2:  Jo men det finns väl för displayer och plexi-scratch-repair-set fast kanske finns det viktigare saker att pyssla med, verkligen snyggare utan  :d1: :-)
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Homer

• Landlord
  • Antal inlägg: 403
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #19 skrivet: 14 november, 2012, 15:39:17 »
Lyssnar i princip bara genom datorn, med lurar.

När det gäller vinyl så har jag en gammal Quartz.

Utloggad bobi

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2125
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #20 skrivet: 23 november, 2012, 18:16:54 »
Venylspelaren står i förrådet, tillsammans med NAD:en och Venylplattorna. F.n. en Bose i vardagsrummet-bara radio och cd./bobi :d5:

Utloggad egoBen

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #21 skrivet: 21 mars, 2013, 19:55:20 »
Idag for jag till Hammarbyhöjden och handlade lite gammal hifi. Försteg och slutsteg från 1973, sex år äldre än vad jag själv är! Hifi behöver verkligen inte vara av senaste modell för att låta bra, kanske snarare tvärt om! Snyggt eller fult? Jag vet ärligt talat inte, men Miles Davis står just nu inte allt för långt borta, det vill jag lova, skulle gissa fyra fem meter framför mig, på riktigt, tutar på bra!

Utloggad M:o Nightmare

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 31 mars, 2014, 07:10:34 »
Jag uppdaterade med en ny pickup i helgen, dvs en Ortofon 2M Blue för 1800-hundringen och jävlar i min låda...lyssnade på Lasse Gullin och jag bodde praktiskt taget i Lasses lur...vilket ljud..och vid lyssnadet av George Russells platta från 1984 'The African Game' :d3: Vilken upplevelse...
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad egoBen

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #23 skrivet: 31 mars, 2014, 16:02:18 »
Jag uppdaterade med en ny pickup i helgen, dvs en Ortofon 2M Blue för 1800-hundringen och jävlar i min låda...lyssnade på Lasse Gullin och jag bodde praktiskt taget i Lasses lur...vilket ljud..och vid lyssnadet av George Russells platta från 1984 'The African Game' :d3: Vilken upplevelse...

Grymt, den pickupen har också! Jäkla snärt. När jag gick på den kändes musiken mer verklig på något sätt, det var inte dåligt med en mycket billig pickup, men med denna blev det ganska stor skillnad.

Utloggad M:o Nightmare

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 01 april, 2014, 16:33:51 »

Grymt, den pickupen har också! Jäkla snärt. När jag gick på den kändes musiken mer verklig på något sätt, det var inte dåligt med en mycket billig pickup, men med denna blev det ganska stor skillnad.

Där ser man, populära grejor det här...hur ställde du in nålen så att den garanterat följer spåren...känns som att jag har ytterligare ljudvinningar att vinna på att kunna detta... -_-
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad egoBen

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #25 skrivet: 01 april, 2014, 19:55:06 »

Där ser man, populära grejor det här...hur ställde du in nålen så att den garanterat följer spåren...känns som att jag har ytterligare ljudvinningar att vinna på att kunna detta... -_-

Jag är tyvärr själv usel på själva tekniken, så jag lät proffs ställa in den korrekt. En nålvåg behövs annars, sen ska den ju monteras korrekt så klart. Nålvåg är inte dyrt, kunskapen får man nog prova sig fram till. Min nål är inte lika spårsäker som den som jag har på min andra spelare, vet inte vad det beror på.

Lyssnar på Bill Evans, Waltz for Debby nu. Fina grejer!

Utloggad Hibbitt

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1639
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #26 skrivet: 13 januari, 2016, 15:12:04 »
En svart portabel radio/kassett/cd av okänt märke årsmodell ca dylan-på-cirkus med oljefärgsfläckar på. Får duga så länge det snurrar.  :mellow:
Märkligt. Precis vad jag har på landet. Inklusive färgfläckar!!
bobi :d5:
Mera skumma saker. Samma dag som Bowie dör cd-spelaren.
25 års trogen tjänst.
Tre eller tio timmar cd-musik dagligen och så bara poff nähä inget snurr inget läsning inget liv.  :huh:
Tänkte att det kanske bara var att hen plötsligt inte gillade Jokke & Valentinerne så jag bytte till Bowie. Nix.

...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...