Snooker är underbar idrott! De bästa spelarna är fenomenala bollartister. Du måste vara rädd om en kvinna som har så begåvade intressen...
En av mina favoriter är den lille irländske gentlemannen Ken Doherty. Han är förresten expert på italiensk konst. Men det finns flera intressanta personligheter och när du följt några tävlingar får du dina egna favoriter. Det handlar mycket om vilken spelstil och vilken framtoning individerna har.
Den verkliga höjdpunkten på året är World Championships som traditionsenligt spelas varje vår (april-maj) i Crucible Theater i Sheffield. Det är en två veckor lång snookerfest för alla som har tillgång till Eurosport.
Elmer
Jag är rädd om henne, jag lovar

Vi såg så mycket vi hann från The Crucible, denna märkliga arena. Visst är det årets snookerhöjdpunkt!
Tycker jag känner igen namnet Doherty, men är inte säker.
Spelmässigt är just nu förstås Ronnie O'Sullivan huvud och skuldror över alla andra. När han är som bäst spelar han ju som i trans.
Hans "adept", den endast 19-årige Judd Trump, ska också bli spännande att följa framöver.
Men just nu ... är det frågan om Day ska kunna ge Higgins en riktig match

Edit: Har någon en aning om varför fickorna heter nåt så märkligt på svenska som "miljöer"?