..och Elston är en tung " hitta vinnare" i dessa snookertider. Jag tycker det är så skönt med denne otippade mästare. Fantastisk fin snooker- men det är ju också en uthållighetssport.. jag är så otroligt fascinerad av dessa matcher.... goes on and on..../Bobi
Ja, detta var en skön final. Med en skön vinnare. Jag brukar alltid hålla på Murphy (om han inte spelar mot Higgins, förstås), men i den här matchen gick det ju inte att inte hålla på Bingham. Den ständige toppspelaren, som aldrig vunnit något stort, och som så många upplever som tråkig.
Var tvungen att lägga mig vid 15-15 igår, så såg fortsättningen i repris idag. Hade sett till att inte få reda på resultatet.
Och vad fick jag se? Ett helt otroligt 31:a frame, med defensivspel av absolut toppkvalitet. Efter 16 minuter per frame i snitt tog detta en timme och fem minuter. Inklusive kisspaus efter 55 minuter, då Bingham bara inte kunde hålla sig längre

Och så kom han tillbaka och avslutade en fullkomligt knäckande defensivduell med att ta ledningen med 16-15. Och det moraliska övertaget lyfte honom fram till hans livs triumf.
Och denne man, som ingen riktigt har brytt sig om tidigare, är nu en klart lysande stjärna på snookerhimlen, och jag är knappast den ende som nu har fått en oerhört stor respekt för den mannen.
Stort grattis, Stuart!!!