Författare Ämne: The table is oh, so full  (läst 41214 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #60 skrivet: 03 maj, 2011, 07:38:16 »
Som framgått av tidigare inlägg på denna tråd har Higgins inte på något sätt medverkat i något matchfixande eller annat oetiskt/olagligt, och friades helt från alla misstankar.
De enda som använde "maffiametoder" var tidningen News Of The World.

En fantastiak match var det igår, och givetvis är jag glad över att Higgins vann. Men kan samtidigt bara instämma i Higgins hyllningar till sin motståndare Judd Trump, som vi lär få se mycket av i framtiden, och som är härlig att titta på när han far fram  :party:  -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #61 skrivet: 03 maj, 2011, 07:53:16 »
Som framgått av tidigare inlägg på denna tråd har Higgins inte på något sätt medverkat i något matchfixande eller annat oetiskt/olagligt, och friades helt från alla misstankar.
De enda som använde "maffiametoder" var tidningen News Of The World.

En fantastiak match var det igår, och givetvis är jag glad över att Higgins vann. Men kan samtidigt bara instämma i Higgins hyllningar till sin motståndare Judd Trump, som vi lär få se mycket av i framtiden, och som är härlig att titta på när han far fram  :party:  -_-


OK OK, han är vit som nyfallen snö  -_-
Mer:

"It's an unbelievable moment to win it again," Higgins said. "It's been amazing, I wouldn't be here if it wasn't for [the support of his family]. It's just an unbelievable 12 months but it's been great."

"John played the better snooker over the two days," said the 21-year-old loser, smiling through his disappointment. "The whole experience has been incredible, all 17 days of it. Every game has just built and built with the fanbase and support from everyone."

But Higgins argued that "Judd was the better player. He was playing a brand of snooker I've never seen in my life. The amount of long pots he made was incredible. We've got a new sensation in the game."

He attributed his success to "tough matchplay. I played great to get back into it and made Judd think about it [his three- frame lead]".

"Judd lit the tournament up but John goes home with the spoils," Davis summed up."

Mer info på: http://www.guardian.co.uk/sport/2011/may/02/john-higgins-judd-trump-crucible
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #62 skrivet: 03 maj, 2011, 13:57:08 »
Det var en spännande och intressant final. Jag höll på den 21-årige sensationen Trump (näst yngste finalist i turneringens historia) som tog initiativet i många frames med några makalösa långskott. Men när han ledde med 30-50 poäng kom en orutinerad miss och den slipade veteranen kunde vända på steken. Detta mönster upprepas flera gånger och det blev dyra läropengar för den fräcke uppstickaren.

Men han vann säkert många hjärtan hos TV-publiken och han har förstås en lysande framtid i branschen. Snacka om genombrott!
När finalisterna intog scenen för det avslutande kvällspasset var det fotbollsstämning på läktarna. Den erfarne kommentatorn Kim Hartmann påpekade att han aldrig varit med om något liknande. Ett par åskådare var så upphetsade att de störde spelarna och blev utkastade. Det finns alltså biljardhuliganer!

Elmer

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #63 skrivet: 01 maj, 2013, 23:35:29 »
Imorgon den 2 maj spelar denne Trump, som alltså fick sitt genombrott för två år sedan, mot Ronnie O'Sullivan, som är tillbaka i toppform efter en längre tids bortovaro från snookrandet, i semifinal i VM. Det lär bli en match som heter duga. Don't you dare miss it!!!
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #64 skrivet: 07 maj, 2013, 00:22:54 »
Kul att den här tråden vaknar till liv på vårkanten vissa år!

Jag har sett ungefär halva finalen och man måste verkligen imponeras av O´Sullivan. Detta var hans femte titel och det blev tyvärr inte dramatiskt i år. Den rutinerade räven var ofta maskinmässigt säker och vann med de klara siffrorna 18-12 över engelsmannen Hawkins som var uppe i sin första final.

Jag höll på "The Hawk", mest för att jag ville ha en spännande match. Men alla är säkert överens om O´Sullivan är en värdig mästare. Till exempel fegspelar han sällan och vill ta initiativet genom att pricka i äventyrliga långskott i början av uppläggen.

Hoppas du också fick ut något av årets upplaga, Jörgen. För egen del har jag alltså bara haft tillfälle att titta de två senaste dagarna.

Elmer

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #65 skrivet: 07 maj, 2013, 00:49:38 »
Kul att den här tråden vaknar till liv på vårkanten vissa år!

Jag har sett ungefär halva finalen och man måste verkligen imponeras av O´Sullivan. Detta var hans femte titel och det blev tyvärr inte dramatiskt i år. Den rutinerade räven var ofta maskinmässigt säker och vann med de klara siffrorna 18-12 över engelsmannen Hawkins som var uppe i sin första final.

Jag höll på "The Hawk", mest för att jag ville ha en spännande match. Men alla är säkert överens om O´Sullivan är en värdig mästare. Till exempel fegspelar han sällan och vill ta initiativet genom att pricka i äventyrliga långskott i början av uppläggen.

Hoppas du också fick ut något av årets upplaga, Jörgen. För egen del har jag alltså bara haft tillfälle att titta de två senaste dagarna.

Elmer

Hej Elmer!
Jag har tittat så mycket jag kunnat. Tyvärr försvann min favorit John Higgins direkt, men flera matcher har ändå varit mycket sevärda.
O'Sullivan är ett fenomen, som trots brist på matchträning försvarade sin mästartitel. Bara att buga och bocka. Fast får säga att Hawkins bjöd bättre motstånd än väntat, och föll med alla tänkbara flaggor i topp.
Också kul att se vad dessa nya spelare kan komma att bidra med framöver.
White.
Lisowski.

Ser fram emot nästa turnering!
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #66 skrivet: 06 maj, 2014, 23:27:02 »
Vi får inte missa att uppdatera den här tråden en gång om året...:-)

Jag såg finalen mellan storfavoriten och regerande mästaren O´Sullivan och Selby som aldrig tidigare vunnit den finaste titeln. Men i en lång och spännande match överraskade den defensivt skicklige Selby från Leicester. 0´Sullivan var oväntat blek och tappade ledningen som ett tag var fem frames. Men han fick inte mer än undantagsvis igång sitt vägvinnande spel under måndagen. I mitt tycke var det kul med skifte på tronen och Selby verkar vara en hyggig kille.

Någon annan som tittade? Jörgen?

Elmer

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #67 skrivet: 07 maj, 2014, 20:33:42 »
Vi får inte missa att uppdatera den här tråden en gång om året...:-)

Jag såg finalen mellan storfavoriten och regerande mästaren O´Sullivan och Selby som aldrig tidigare vunnit den finaste titeln. Men i en lång och spännande match överraskade den defensivt skicklige Selby från Leicester. 0´Sullivan var oväntat blek och tappade ledningen som ett tag var fem frames. Men han fick inte mer än undantagsvis igång sitt vägvinnande spel under måndagen. I mitt tycke var det kul med skifte på tronen och Selby verkar vara en hyggig kille.

Någon annan som tittade? Jörgen?

Elmer

Du har helt rätt, Elmer. Åtminstone en gång om året måste vi väcka upp denna tråd.

Tyvärr måste jag reprisera konstaterandet att John Higgins inte räckte till den här gången heller.
Men vilka matcher vi fick se! Med semifinalen mellan Selby och Robertson som den absolut bästa. Jösses, vilken match! Hade allt. Både spänning och helt fantastisk snooker. Och, enligt min uppfattning, rätt vinnare   -_-

Finalen bjöd sedan på oerhörd dramatik, och Selby imponerade, trots att han måste ha varit trött efter semin, mot en O'Sullivan som fått ladda upp i lugn och ro. Och som också tog en tidig ledning. Men sen fick han ju aldrig vara ifred! Så snart han fått upp ångan, och gjorde en miss, så var Selby där och spelade sitt spel. Och Ronnie O fick börja om igen.
Tycker mycket bra om O'Sullivan, som numera är en riktigt trevlig typ dessutom, men gillar kanske Selby ännu mer, och är oerhört glad för hans skull   :d2:  :party:  :d5:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #68 skrivet: 11 maj, 2014, 15:31:49 »
Ja,visst är det härligt med snooker i yppersta världsklass. Robertson, Sellby, O´sullivan och den där sanslöse kinesen, som togs bort tidigt denna gång. Sellby var trött och höll på att somna i början av finalen, men efter en natts sömn var det ju faktiskt inget snack. Djupt imponerande./bobi -_-

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #69 skrivet: 03 maj, 2015, 08:45:31 »
....och tråden väcks en gång om året..... VM i den  trista gamla industristaden Sheffield. I går fick Trump stryk med 17-16 i en överjordisk match och Bazooka-smurfen har fått en värdig motståndare i finalen. Stor konst är det och Bingham är inte att leka med i avgörandet i dag. Detta spel är så otroligt brittiskt och anglofilen i alla växer i sann konst-och sportupplevelse./bobi :d6:

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #70 skrivet: 04 maj, 2015, 13:53:32 »
....och tråden väcks en gång om året..... VM i den  trista gamla industristaden Sheffield. I går fick Trump stryk med 17-16 i en överjordisk match och Bazooka-smurfen har fått en värdig motståndare i finalen. Stor konst är det och Bingham är inte att leka med i avgörandet i dag. Detta spel är så otroligt brittiskt och anglofilen i alla växer i sann konst-och sportupplevelse./bobi :d6:

Idag, bobi!
Idag stundar avgörandet! Och Smurfen leder med ett ynka frame, efter berg-och-dalbanematch för Bingham hittills.
Lär sitta klistrad framför TV:n ikväll   :d2:  :party:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #71 skrivet: 04 maj, 2015, 19:03:09 »
14-11 till Bingham inför aftonen.
Och den här matchen är väl lite Bingham mot Bingham, är den inte? Håller B ihop spelet och inte släpper in M i onödan ska han ta det.
Å andra sidan så är det ju faktiskt Murphy han spelar mot, så ...
Vem vet?

Nä, Bingham fixar detta, och blir den äldste VM-segraren i modern tid.
Tror jag   -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Simp

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
SV: The table is oh, so full
« Svar #72 skrivet: 04 maj, 2015, 22:32:34 »
Mer och mer spännande nu, 15-15 och allt! Jag hoppas att Bingham tar hem det här, han förtjänar det verkligen. ^_^

Utloggad Simp

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
SV: The table is oh, so full
« Svar #73 skrivet: 05 maj, 2015, 10:42:49 »
Blev en riktigt trevlig final. Framet som pågick i lite mer än en timme var väldigt underhållande snooker!  -_- Bingham gjorde sig förtjänt av titeln.

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #74 skrivet: 05 maj, 2015, 15:58:20 »
..och Elston är en tung " hitta vinnare" i dessa snookertider. Jag tycker det är så skönt med denne otippade mästare. Fantastisk fin snooker- men det är ju också en uthållighetssport.. jag är så otroligt fascinerad av dessa matcher.... goes on and on..../Bobi