Författare Ämne: The table is oh, so full  (läst 41295 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #75 skrivet: 05 maj, 2015, 20:43:58 »
..och Elston är en tung " hitta vinnare" i dessa snookertider. Jag tycker det är så skönt med denne otippade mästare. Fantastisk fin snooker- men det är ju också en uthållighetssport.. jag är så otroligt fascinerad av dessa matcher.... goes on and on..../Bobi

Ja, detta var en skön final. Med en skön vinnare. Jag brukar alltid hålla på Murphy (om han inte spelar mot Higgins, förstås), men i den här matchen gick det ju inte att inte hålla på Bingham. Den ständige toppspelaren, som aldrig vunnit något stort, och som så många upplever som tråkig.

Var tvungen att lägga mig vid 15-15 igår, så såg fortsättningen i repris idag. Hade sett till att inte få reda på resultatet.

Och vad fick jag se? Ett helt otroligt 31:a frame, med defensivspel av absolut toppkvalitet. Efter 16 minuter per frame i snitt tog detta en timme och fem minuter. Inklusive kisspaus efter 55 minuter, då Bingham bara inte kunde hålla sig längre  -_-
Och så kom han tillbaka och avslutade en fullkomligt knäckande defensivduell med att ta ledningen med 16-15. Och det moraliska övertaget lyfte honom fram till hans livs triumf.

Och denne man, som ingen riktigt har brytt sig om tidigare, är nu en klart lysande stjärna på snookerhimlen, och jag är knappast den ende som nu har fått en oerhört stor respekt för den mannen.
Stort grattis, Stuart!!!
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #76 skrivet: 05 maj, 2015, 23:21:30 »
Ajajaj, jag höll också på Bingham men missade slutet. Vid 22-tiden behövde jag ta mig hem från O´Learys eftersom jag skulle upp i ottan på tisdagen. Hade velat se när han tog titeln...

Hur som helst är det kul att vi håller den här tråden vid liv varje år. Om ett år är det dags igen för dessa bolltrollare!

Elmer

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #77 skrivet: 30 april, 2016, 20:22:27 »
Dags för de årliga kommentarerna i denna vackra tråd!

Jag har idag sett min favorit, den 45-årige skotten Alan McManus, förlora i semifinal mot kinesen Ding som verkar vara i ruggig form. I den andra semin är det i skrivande stund jämnt mellan engelsmannen Selby och Fu som kommer från Hongkong.

Ikväll är det nog många som håller tummarna för Selby. Britterna betraktar snooker som sin sport, och en VM-final mellan bolltrollare från Kina och Hongkong är inte riktigt vad publiken i Sheffield tänkt sig...

Någon annan som följer turneringen? Jörgen, till exempel?

Elmer

Elmer

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #78 skrivet: 30 april, 2016, 21:35:30 »
Jag har sett en hel del i år men missar helgen. Förstås måste vi hålla på Selby. det konstiga är väl, att Ding varit i så dåligt slag inför VM, men nu verkar han svårslagen. Toppunderhållning är det förstås, men jag tycker spelet var vassare- iaf jämnare-förra året. Men 100-breaken rullar in i strid ström. Heja Sellby-cobran!/bobi :d5:

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #79 skrivet: 01 maj, 2016, 05:24:59 »
Givetvis följer jag turneringen så mycket jag bara kan. Synd att båda skottarna skottades ut, men ser ändå fram emot final. Håller väl på Selby, fast unnar även Ding segern. Vi får se.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #80 skrivet: 03 maj, 2016, 00:55:39 »
Selby fick ett tidigt övertag i finalen och höll undan hela vägen. Han kommer från Leicester och slog i den sista bollen en liten stund efter det stod klart att fotbollslaget från samma stad vunnit engelska ligan. Otroligt! Det har nog aldrig festats så mycket i Leicester en måndag...

Elmer

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #81 skrivet: 03 maj, 2016, 12:28:43 »
Och Selby the predator bet professor Panda i svansen. Rejält.  Bra VM men dock; en närmast liknöjd Higgins. För mycket pengar i lilla,lilla, branchen, tänker jag ibland. 4 millar till segraren. Ett snookerbord att träna på, är inte många förunnat. En fotboll är vanligare, om man så säger... Men som sport, konst och psyke-snooker är underbart/bobi :d1:

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #82 skrivet: 03 maj, 2016, 13:15:33 »
Higgins spelade ändå väldigt bra länge, men kroknade  på slutet tyvärr.
Hoppades på Ding, men kul att han ändå bjöd så bra motstånd. Sen får Selby gärna lägga ner vissa fasoner  ...
Så, vad ska man nu se på TV??
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #83 skrivet: 21 april, 2017, 18:19:43 »
Och det är dags igen. Nu på klassisk mark i Sheffield. Och O´Sullivan spelar just nu snooker på en sällan sedd nivå. Men en hel del återstår....

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #84 skrivet: 30 april, 2017, 22:49:11 »
Och det är dags igen. Nu på klassisk mark i Sheffield. Och O´Sullivan spelar just nu snooker på en sällan sedd nivå. Men en hel del återstår....

Den här tråden är ett fint vårtecken!

Finalen pågår mellan skotten John Higgins och engelsmannen Mark Selby. I skrivande stund leder Higgins med 9-4 (först till 17 frames blir världsmästare).

De båda möttes i finalen även för tio år sedan och då vann Higgins över en ung Selby.

Selby är dock regerande mästare och skulle han lyckas försvara titeln hamnar han i samma sällskap som legendarerna O'Sullivan, Hendry och Davies. Det är bara den trion som vunnit två år i rad.

Men just nu ser det alltså bra ut för Higgins. Jag antar att Elston är nöjd, han brukar hålla på skotten.

För egen del hoppas jag hinna se några frames imorgon på Eurosport.

Elmer

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #85 skrivet: 01 maj, 2017, 06:09:57 »
Elston är väldigt nöjd så här långt. Idag blir en nagelbitardag.....
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #86 skrivet: 02 maj, 2017, 14:40:02 »
Elston är väldigt nöjd så här långt. Idag blir en nagelbitardag.....

Sorry Elston, din favorit Higgins höll inte hela vägen. Mark Selby vände underläge 4-10 till seger med 18-15. Engelsmannen försvarade alltså titeln och har nu rankats världsetta i drygt två år.

Han verkar ha stark vinnarinstinkt. För tre år sedan vände han ett liknande underläge i finalen mot O'Sullivan.

Tyvärr kunde jag inte följa upplösningen igår. Men nästa år tar vi nya tag i den här tråden...

Elmer

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #87 skrivet: 02 maj, 2017, 16:50:25 »
Ja tyvärr halkade Higgins in i Selbys en aning negativa spelsätt, tycker jag, och tappade sitt eget spel. Men all heder åt vinnaren, och minst lika mycket heder åt den spelare som ändå nådde finalen.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #88 skrivet: 07 maj, 2018, 20:07:00 »
Here we go again! Årets upplaga av VM i snooker är inne i slutskedet. Jag såg under eftermiddagen på Eurosport hur Mark Williams tog ledningen i finalen över John Higgins med 15-10. Eftersom det är först till 18 frames som gäller har alltså Williams ett rejält övertag i detta veteranmöte.

Tyvärr har jag inte möjlighet att se avslutningen ikväll. Jag hoppas dock på John Higgins utan att jag riktigt vet varför. Kanske är det för att han är så lik Micke Samuelsson! Jag misstänker dock att Micke har sämre bollsinne än Higgins...😎