Författare Ämne: Fy Faan/ Linda Skugge & First Floor Power  (läst 4448 gånger)

Utloggad Hynekism

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 317
    • Visa profil
    • E-post
Fy Faan/ Linda Skugge & First Floor Power
« skrivet: 28 december, 2003, 21:16:48 »
Var i Uppsala och firade systerns födelsedag. På tåget samlade jag ihop söndagsresenärernas överblivna tidningar, däribland dagens Expressen. Blev oerhört förbannad när jag kom till sidan 18 i nämnda tidning. Linna Johansson och Linda Skugge "tycker" om diverse företeelser från året som har gått. Bland annat tycker Skugge under rubriken  "...om vad jag tycker var underligast i år" att "First floor power. Hur underligt är det inte att Karin Dreijer från The Knife gillar First floor power? Det är en trragedi att First Floor Power förlorat nära familjemedlemmar. Men de måste fått något om bakfoten. Bara för att man förlorat en mamma börjar man plötsligt inte göra bra musik. Det fungerar inte så."  I vanliga fall biter man bara ihop och ignorerar skribenter som hon, men det är så jävla magstark det här. Fy på dig Linda Skugge!

Hennes mailadress för dem som vill rikta lite konstruktiv kritik:
linda.skugge@chello.se
 

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
Fy Faan/ Linda Skugge & First Floor Power
« Svar #1 skrivet: 28 december, 2003, 21:49:09 »
Dumt. Kanske man borde skriva. eller inte. Jo, det gör jag nog. Bu!  :angry:  
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Pelle

  • Gäst
Fy Faan/ Linda Skugge & First Floor Power
« Svar #2 skrivet: 28 december, 2003, 22:04:12 »
Hennes påhopp på Kerstin Thorvalls söner för en tid sedan (hon anklagade dem för att inte ta hand om sin mamma) var otroligt grovt.
 

Utloggad Björn

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 684
    • Visa profil
    • E-post
Fy Faan/ Linda Skugge & First Floor Power
« Svar #3 skrivet: 28 december, 2003, 23:50:20 »
Linda Skugge är en idiot. Det vet vi. Varför bli upprörd? Det är som att bli moraliskt förnärmad varje gång man blir biten av en mygga.  
I love Bob Dylan. Who doesn't? He tapped into some kind of vein and it keeps on keeping on. There's nobody like him. He's unique, and just… way out cool. (D Lynch)

Utloggad Hynekism

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 317
    • Visa profil
    • E-post
Fy Faan/ Linda Skugge & First Floor Power
« Svar #4 skrivet: 28 december, 2003, 23:53:51 »
För att man helt enkelt blir mer upprörd vissa gånger.  

Utloggad Björn

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 684
    • Visa profil
    • E-post
Fy Faan/ Linda Skugge & First Floor Power
« Svar #5 skrivet: 28 december, 2003, 23:57:36 »
Jo, men man kan knappast få ut något av det... att klaga är hopplöst, man kan som han från Orminge konstaterade inte vinna en sån debatt. Det funkar bättre att slänga på "Sunny Day Revisited" och skratta åt Skugge som är för trög för att fatta.
I love Bob Dylan. Who doesn't? He tapped into some kind of vein and it keeps on keeping on. There's nobody like him. He's unique, and just… way out cool. (D Lynch)