Författare Ämne: Mott The Hoople reunion  (läst 7109 gånger)

Utloggad Hibbitt

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1635
    • Visa profil
    • E-post
Mott The Hoople reunion
« skrivet: 20 januari, 2009, 16:21:50 »
Ian Hunter är ju så mycket Dylan man kan vara ibland and now...
Två kvällar (fredag/lördag) på Hammersmith i oktober för att fira 40 år sedan debutplattan eller nåt!
Originaluppsättningen!
Jösses!
De seriösa siktar väl på the Saturday Gig.  :d2:
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Tobias

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 5925
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Mott The Hoople reunion
« Svar #1 skrivet: 20 januari, 2009, 19:18:05 »
Kan bli riktigt bra.
Sångaren Ian Hunter fyller inom kort 70, men är att döma av senaste skivan "Shrunken Heads" från 2007 fortfarande en övertygande rocksångare.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad AndersG

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #2 skrivet: 21 januari, 2009, 06:10:48 »
Synd bara att Mick Ronson inte längre finns med och kan delta i denna reunion (finns det snart något 60-tals band som inte återförenats på ett eller annat sätt, och nej Beatles är inte ett godkänt svarsalternativ)
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Hibbitt

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1635
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #3 skrivet: 21 januari, 2009, 08:20:26 »
Ja Ronson var en stor hjälte. Egen och anspråkslös. Ja när till och med Velvet Underground återförenades så insåg man att allt var möjligt. (Herregud redan 15 år sedan...)
Men Mott har känts väldigt osannolikt då fler gamla medlemmar än Hunter vägrat att ens tänka sig nåt sånt.
Och det är ju kul (och givet) att det blir gamla Island-Mott (och inte glamversionen med Arial Bender och Blue Weaver och Morgan Fisher.) Det var något speciellt med originalbandet Hunter/Griffin/Watts/Ralphs/Allen.
Och alla lever - 35 år efter senaste spelningen!
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

JANNE

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 21 januari, 2009, 09:56:21 »
Glömmer aldrig en spelning med Hunter och Ronson på gamla Melody på Birger Jarlsgatan. Those were the days.  :d5: :d6:

Utloggad Tobias

• Precious Angel
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
« Svar #5 skrivet: 21 januari, 2009, 15:06:03 »
(finns det snart något 60-tals band som inte återförenats på ett eller annat sätt, och nej Beatles är inte ett godkänt svarsalternativ)

Det är svårt att på rak arm komma på något sådant band. Det skulle kanske vara The Kinks, som dock splittrades så sent som 1996.

-Homer Simpson

Utloggad AndersG

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #6 skrivet: 21 januari, 2009, 17:49:57 »
(finns det snart något 60-tals band som inte återförenats på ett eller annat sätt, och nej Beatles är inte ett godkänt svarsalternativ)

Det är svårt att på rak arm komma på något sådant band. Det skulle kanske vara The Kinks, som dock splittrades så sent som 1996.

Helt rätt, men där snackas det ju nu återigen om att originalmedlemmarna ska "göra något ihop".
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6924
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
« Svar #7 skrivet: 21 januari, 2009, 23:05:16 »

The Hollies har väl inte återförenats i någon sorts urform, eller hur?
Skulle själv väldigt gärna uppleva en av 60-talspopens absolut bästa rytmsektioner, Eric Haydock och Bobby Elliott, igen. Och då förstås tillsammans med Allan Clarke, Tony Hicks och Graham Nash.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Tobias

• Precious Angel
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
« Svar #8 skrivet: 21 januari, 2009, 23:16:37 »

The Hollies har väl inte återförenats i någon sorts urform, eller hur?
Skulle själv väldigt gärna uppleva en av 60-talspopens absolut bästa rytmsektioner, Eric Haydock och Bobby Elliott, igen. Och då förstås tillsammans med Allan Clarke, Tony Hicks och Graham Nash.

De turnerar fortfarande i en uppsättning med Bobby Elliott och Tony Hicks kvar från 60-talsgruppen, men de verkar helt riktigt aldrig ha återförenats i någon sorts urform.

-Homer Simpson

Utloggad AndersG

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #9 skrivet: 22 januari, 2009, 05:58:06 »
Lovin Spoonful, Creedence kan väl räknas in i ej återförenade orkestrar:

Ang. Hollies så återhämtade de sig väl aldrig sedan Nash lämnade dem tropts Rickfors vid mikrofonen under en period.

Utloggad AndersG

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #10 skrivet: 22 januari, 2009, 06:04:05 »
En utsökt Hunter låt, I Wish I Was Your Mother, starkt Dylan influerad.

Utloggad mickesam

• Landlord
  • Antal inlägg: 281
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #11 skrivet: 22 januari, 2009, 08:13:33 »
Det här är härliga nyheter!!
Jag såg Ian Hunter senast han var i stan (2007) och det var riktigt jäkla bra, så han har i alla fall stinget kvar.
Om det var bättre 89, vågar jag inte svara på eftersom jag misstänker att jag då var ganska så uppfylld att överhuvudtaget få se det närmaste jag trodde jag skulle komma "the real thing". Jag är även mycket förtjust i Glam-perioden och Live-plattan från 74 rankar jag högt bland utgivna Live-alster.

Som dammig symfoni-rockare har jag Marillion med Fish på sång högst på önskelistan av möjliga återföreningar.
Hade smakat mumma.

Micke, Göteborg

Utloggad Tobias

• Precious Angel
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
« Svar #12 skrivet: 22 januari, 2009, 11:04:33 »
Lovin Spoonful, Creedence kan väl räknas in i ej återförenade orkestrar:

Ang. Hollies så återhämtade de sig väl aldrig sedan Nash lämnade dem tropts Rickfors vid mikrofonen under en period.

Vad gäller CCR är väl den enda återförening som räknas att John Fogerty sedan något tiotal återförenats med sina gamla låtar och framför dem igen.
Projektet Creedence Clearwater REVISITED ska vi nog tala rätt tyst om.
Vad gäller Hollies är det nog riktigt att gruppen aldrig helt återhämtade sig efter Graham Nashs avhopp, ska man inte helt avfärda gruppen post-Nash. Hollies-klassiker som "He Ain't Heavy, He's My Brother", "Sorry Suzanne", "Long Cool Woman In A Black Dress", "Gasoline Alley Bred" och "The Air That I Breathe" tillkom åren efter att Nash lämnat dem.
(Något jag inte visste tidigare var att Nash åter var medlem i gruppen till och från under 1982-84.)

-Homer Simpson

Utloggad Fajersson

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #13 skrivet: 22 januari, 2009, 12:33:25 »
I början av 90-talet spelade Hunter en vecka på Hotell Tylösand tillsammans med Mats Ronander mfl. Jag och en kompis, vi kan kalla honom Per fick för oss att vi skulle hälsa på honom sent en natt efter en spelning. Här bör man komma ihåg att vi var kanske tjugo år och jättefulla. Vi hade räknat ut att han måste bo i största sviten. Min kompis som hade jobbat på hotellet visade vägen. Jag bankade på dörren och Hunter öppnande. I kallingar och sina överdimensionerade solglasögon (!), varpå jag och min kompis knäböjde och mässade "We're not worthy, we're not worthy". Hunter blev förståligt nog skitsur och skulle dra igen dörren. Min kompis, kilar då in sin arm och vrålar 'Ullo, som i öppningen av Once Bitten, Twice Shy. Hunter börjar asgarva, ber oss att vänta, försvinner in på rummet och kommer tillbaka med två flaskor heineken... som han signerar och säger: Good night, now fuck off. Vi ramlar lyckliga ut i hissen och åker ner til foajen, skrålande Roll Away The Stone. Ah, les bon temps... :d3:
« Senast ändrad: 22 januari, 2009, 15:00:05 av Fajersson »
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6924
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
« Svar #14 skrivet: 22 januari, 2009, 13:52:44 »
I början av 90-talet spelade Hunter en vecka på Hotell Tylösand tillsammans med Mats Ronander mfl. Jag och en kompis, vi kan kalla honom Per fick för oss att vi skulle hälsa på honom sent en natt efter en spelning. Här bör man komma ihåg att vi var kanske tjugo år och jättefulla. Vi hade räknat ut att han måste bo i största sviten. Min kompis som hade jobbat på hotellet visade vägen. Jag bankade på dörren och Hunter öppnande. I kallingar och sina överdimensionerade solglasögon (!), varpå jag och min kompis knäböjde och mässade "We're not worthy, we're not worthy". Hunter blev förståligt nog skitsur och skulle dra igen dörren. Min kompis, vi kan kalla honom Per, kilar då in sin arm och vrålar 'Ullo, som i öppningen av Once Bitten, Twice Shy. Hunter börjar asgarva, ber oss att vänta, försvinner in på rummet och kommer tillbaka med två flaskor heineken... som han signerar och säger: Good night, now fuck off. Vi ramlar lyckliga ut i hissen och åker ner til foajen, skrålande Roll Away The Stone. Ah, les bon temps... :d3:

Underbart!   :d1:  :d2:  ^_^
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you