Författare Ämne: Berns!  (läst 99730 gånger)

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Berns!
« Svar #150 skrivet: 06 mars, 2009, 17:20:03 »
Jag är faktiskt inte så orolig för att hitta dit, men givetvis tacksam för att ni har respekt för min ålder. Dock är det så, att det enda jag minns från Berns-och det är rätt dimmigt-är någor som hette röda rummet. Tror jag, eller var det Strindberg?

Vad gäller att hitta dit tror jag att det blir svårt att missa rätt ingång om du bara är där vid rätt dag och tid. Rent allmänt gäller att om du någonsin har svårt att hitta till en Dylan-konsert, följ människorna med svarta kläder.
Röda rummet ligger helt riktigt på Berns. Det var det främsta tillhållet för Stockholms bohemiska ungkarlar på 1870-talet, men riktigt så gammal är du väl ändå inte, bobi?

Det fanns en och annan bohemisk ungkarl där även på 1970-talet, har jag vissa suddiga minnen av   :d1:  :d1:  :d3:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Sergei Petrov

• A Friend To The Poor
  • Antal inlägg: 208
    • Visa profil
« Svar #151 skrivet: 06 mars, 2009, 17:23:04 »
Jag köper gärna en biljett, om någon har över.

Vad tror ni annars är rätt taktik för oss som står utan biljetter just nu. Finns det någon möjlighet att ens få någon biljett, eller ska man helt enkelt ge upp? :angry:
Beauty walks a razor's edge, someday I'll make it mine.

Utloggad bobi

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2125
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #152 skrivet: 06 mars, 2009, 17:35:47 »
För tusan!!
Hjälp Fabian!
Och Sergej om ni kan!!
Bobi :party: :d2:

Utloggad Fabian

• Landlord
  • Antal inlägg: 489
    • Visa profil
    • Resan till september
    • E-post
« Svar #153 skrivet: 06 mars, 2009, 17:37:06 »
Citera
Röda rummet ligger helt riktigt på Berns

Sitter här och sippar på en Mackmyra, ska precis bege mig till konserten med Lundell i Löfbergs, men kan ge en liten ytterligare litterär referens till Berns. Det var nämligen på Berns som författaren Dan Andersson tillbringade sin sista kväll i glada vänners lag, en septemberkväll 1920, innan han gick hem till hotellet på Bryggaregatan, och somnade in för att aldrig vakna.
- Yes, this is Wilson Smith.

Utloggad Pirke.Avot

• A Friend To The Poor
  • Antal inlägg: 161
    • Visa profil
« Svar #154 skrivet: 06 mars, 2009, 17:51:14 »
Jag köper gärna en biljett, om någon har över.

Vad tror ni annars är rätt taktik för oss som står utan biljetter just nu. Finns det någon möjlighet att ens få någon biljett, eller ska man helt enkelt ge upp? :angry:

Bästa sättet just nu är nog att bjuda typ femtusen på Tradera, fast det skulle kännas förjävligt!
Jag erbjöd mig att betala 5000 för en biljett tidigare idag innan jag fick bekräftat att mina var bokade.
The only thing we knew for sure about Henry Porter was that he's name wasn't Henry Porter.

Utloggad Pirke.Avot

• A Friend To The Poor
  • Antal inlägg: 161
    • Visa profil
« Svar #155 skrivet: 06 mars, 2009, 17:56:41 »
Förresten, kommer det styras upp något kösystem på Berns likt det på Debaser?
Visst var det någon från LOT som tog superinitiativet att alla som kom till Debaser under dagen fick ett numrerad köplats för att sedan komma in i lokalen i "rätt" ordning.

Jag uppmanar någon från LOT att ta initiativ i år, själv kommer jag hänga vid Berzeli hela söndagen och hjälper gärna till om det finns något praktiskt samordningsarbete.
The only thing we knew for sure about Henry Porter was that he's name wasn't Henry Porter.

Utloggad Anders S

• Global Moderator
  • Precious Angel
  • Antal inlägg: 4373
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #156 skrivet: 06 mars, 2009, 18:38:46 »
Yes, jag ska också se Dylan på Berns  :party:

STORT TACK till Swamprat och Leif!!!  :d2:  :d2:

Jag tar tillbaka ALLT jag sa i tidigare inlägg...  :mellow: (Berns ÄR en bra lokal, och bandet ÄR kanon etc...)

Det är såna här dagar man är djupt tacksam för att det här forumet (och dess medlemmar) finns till  :party:
Nu ska jag också hälla upp en Mackmyra  :d4:

Hoppas det löser sig med biljetter till er andra!
Siktar på att hänga på låset; vill för allt i livet inte hamna längst bak i korridoren  :ph34r:

Vi ses där!  :d5:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad AndersG

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #157 skrivet: 06 mars, 2009, 18:47:29 »
Jag är faktiskt inte så orolig för att hitta dit, men givetvis tacksam för att ni har respekt för min ålder. Dock är det så, att det enda jag minns från Berns-och det är rätt dimmigt-är någor som hette röda rummet. Tror jag, eller var det Strindberg?

Vad gäller att hitta dit tror jag att det blir svårt att missa rätt ingång om du bara är där vid rätt dag och tid. Rent allmänt gäller att om du någonsin har svårt att hitta till en Dylan-konsert, följ människorna med svarta kläder.
Röda rummet ligger helt riktigt på Berns. Det var det främsta tillhållet för Stockholms bohemiska ungkarlar på 1870-talet, men riktigt så gammal är du väl ändå inte, bobi?

Ni kanske möjligen har läst/hört talas om boken Röda Rummet av August Strindberg ^_^

Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Elston

• Precious Angel
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
« Svar #158 skrivet: 06 mars, 2009, 18:49:30 »
Grattis Anders! Tycker det verkar som du blev en smula glad för den biljetten   -_-

Utloggad erikjjf

• Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
« Svar #159 skrivet: 06 mars, 2009, 18:56:38 »
Här är ytterligare en LoveAndTheftare som ska på Berns!  :d5:
And it Berns...Berns...Berns...in the ring of fire!
Kanske kunde passa fint i låtlistan den 22:a?

Utloggad AndersG

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #160 skrivet: 06 mars, 2009, 19:35:14 »
Jag har en biljett som jag erbjudit till en kompis som ska bestämma sig så snart som möjligt. Om han säger nej (vilket inte alls är omöjligt) säljer jag den till någon här på L&T

AndersG har förtur eftersom han var först att svara på ett tidigare inlägg där jag skrev samma sak. Om han lyckas fixa på annat håll erbjuder jag biljetten till någon annan här på forumet.

Självklart gäller inköpspris+serviceavgiften Ticnet tog = 825 kronor.

Jag hoppas han bestämmer sig hyfsat snabbt -_-
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Anders S

• Global Moderator
  • Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #161 skrivet: 06 mars, 2009, 20:03:02 »
Grattis Anders! Tycker det verkar som du blev en smula glad för den biljetten   -_-

Ja, jag är jätteglad.  :party:

Kanske got lite väl mycket carried away i förra inlägget... men vad fan. Bob två kvällar i rad! Yes  :d1:

Utloggad egoBen

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3455
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #162 skrivet: 06 mars, 2009, 20:20:06 »
Själv firar jag i min ensamhet med en genomlyssning av 2000-booten Pathway to the stars (USA hösten), äter krabba och dricker öl i godan ro. En stor krabba. Kör den naturell. Inga tillbehör. Förutom ölen då. En tysk veteöl. Gick vidare till en dubbeltrappistare som var halvmörk, syrlig och ännu godare till den fina krabban. Jag plockade fram mobilen och brände en plåt för alla som måste vara ruskigt intresserade av denna ytterst spännande händelse.
 :d4:

Utloggad Anders S

• Global Moderator
  • Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #163 skrivet: 06 mars, 2009, 21:07:08 »
Själv firar jag i min ensamhet med en genomlyssning av 2000-booten Pathway to the stars (USA hösten), äter krabba och dricker öl i godan ro. En stor krabba. Kör den naturell. Inga tillbehör. Förutom ölen då. En tysk veteöl. Gick vidare till en dubbeltrappistare som var halvmörk, syrlig och ännu godare till den fina krabban. Jag plockade fram mobilen och brände en plåt för alla som måste vara ruskigt intresserade av denna ytterst spännande händelse.  :d4:

Tack Joakim, ser smarrigt ut  :party: :d2: :d5:

Utloggad Elston

• Precious Angel
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
« Svar #164 skrivet: 06 mars, 2009, 21:08:07 »
Själv firar jag i min ensamhet med en genomlyssning av 2000-booten Pathway to the stars (USA hösten), äter krabba och dricker öl i godan ro. En stor krabba. Kör den naturell. Inga tillbehör. Förutom ölen då. En tysk veteöl. Gick vidare till en dubbeltrappistare som var halvmörk, syrlig och ännu godare till den fina krabban. Jag plockade fram mobilen och brände en plåt för alla som måste vara ruskigt intresserade av denna ytterst spännande händelse.
 :d4:

Härligt Joakim! Antar att du är gladare än du ser ut   ^_^