Författare Ämne: Together Through Life  (läst 164607 gånger)

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Together Through Life
« Svar #90 skrivet: 25 mars, 2009, 19:41:09 »

Citera
… In this respect, »Together Through Life« has something in common with the 19 year old album »Under the Red Sky«.

Sådärja. ^_^
Inget fel med fånga-en-känsla-låtar av Bob inte, hoho!
The more I die, the more I live.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #91 skrivet: 25 mars, 2009, 22:05:26 »

»Shake Shake Mama« is the »Wiggle Wiggle«
Tja det här är väl den första som kommer att spelas antar jag, och bli en stapelvara på kommande konserter

Yes!
Bring back Wiggle Waggle
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #92 skrivet: 26 mars, 2009, 18:52:09 »
Söte Jesus, 2grove... ww...att höra dej nämna bd:s sämsta låt nånsin... känner inte igen dej, eller oxå är det den svårgripbara ironin på nätet...
bobi :wub: :party:

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #93 skrivet: 26 mars, 2009, 20:49:57 »
 :mellow:
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Offe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 347
    • MSN Messenger - rtot@hotmail.com
    • Visa profil
SV: Together Through Life
« Svar #94 skrivet: 27 mars, 2009, 16:51:07 »
Nu kan man lyssna en snutt på Beyond Here Lies Nothin' på amazon.com

http://www.amazon.com/Beyond-Here-Lies-Nothin/dp/B0020JJDKW/ref=sr_f2_1?ie=UTF8&s=dmusic&qid=1238166479&sr=102-1

Nu blev jag ännu mer upphetsad av releasen :d5:
When you're with me, I'm a thousand times happier than I could ever say.

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #95 skrivet: 27 mars, 2009, 17:10:31 »
Trumpet!
Fint.
Dragspelet:
Fint.
Otajt lössläppt organiskt:
Fint.
Bluesformen:
Inte min favvomusik - och aningen för mycket onödigt reverb på rösten.
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #96 skrivet: 27 mars, 2009, 17:12:48 »
Nu kan man lyssna en snutt på Beyond Here Lies Nothin' på amazon.com

http://www.amazon.com/Beyond-Here-Lies-Nothin/dp/B0020JJDKW/ref=sr_f2_1?ie=UTF8&s=dmusic&qid=1238166479&sr=102-1

Nu blev jag ännu mer upphetsad av releasen :d5:

Tack! Nu är det bara fyra dagar kvar innan vi får höra hela låten. Den ska nämligen släppas till vissa radiostationer 31 mars och lär dyka upp lite här och var på nätet inom minuter efter premiärspelningen. Om inte Dylan gör något oväntat i Jönköping i kväll och vi får höra åtminstone en liveversion innan dess (och jag får ännu en anledning att ångra att jag inte åkte dit).
« Senast ändrad: 27 mars, 2009, 17:25:49 av Tobias »
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad 650918

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 227
  • "He not busy being born is busy dying"
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #97 skrivet: 27 mars, 2009, 17:19:22 »
Mennulyssnadejagjufastjaginteskulle!!!!! Fan...men det lät skönt.
Micke B.

Utloggad Högmodets Fot

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #98 skrivet: 27 mars, 2009, 18:40:12 »
Intressant klipp, minsann. Då det i mina öron låter både gediget och någon smula gimmickartat skall det bli spännande att se var själva låten landar. Vad mig anbelangar ingjuter förhandsrapporteringen kring skivan en trivsam skräckblandad förtjusning och jag skall erkänna att jag hoppas på mer Cajun än Under The Red Sky. Hur som helst verkar det knappast röra sig om någon självbelåtet förutsägbar Modern Times 2.   

Förresten:


Fast hur rolig låter den här passagen från Uncuts beskrivning egentligen?  "The broad template for much of the album would appear to be, let’s say, “Thunder On the Mountain” and “Rollin’ And Tumblin’” from Modern Times". Det verkar bara en smula mer upphetsande än gallsten.
Ett gallstensanfall leder till ofta svåruthärdliga, krampartade buksmärtor och kan påverka funktionen hos såväl lever som bukspottskörtel samt i värsta fall orsaka ruptur av gallblåsan med hotande förgiftning av bukhålan som följd. Det är inte ovanligt att öppen akutkirurgi blir aktuell. Med detta i åtanke anser jag inte att tillståndet är något att skämta med eller trivialisera. Nej: för att undvika värdeinflation jag tycker att ett gallstensanfall skall jämföras med upplevelsen av att lyssna på They Killed Him och inget annat.
« Senast ändrad: 27 mars, 2009, 18:49:23 av Högmodets Fot »
Here endeth the lesson. Man can do what he please, but only till that enormous Monty Pythonesque foot that monitors pride comes down from heaven and splats him. - Michael Gray

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #99 skrivet: 27 mars, 2009, 20:53:32 »
Nu kan man lyssna en snutt på Beyond Here Lies Nothin' på amazon.com

http://www.amazon.com/Beyond-Here-Lies-Nothin/dp/B0020JJDKW/ref=sr_f2_1?ie=UTF8&s=dmusic&qid=1238166479&sr=102-1

Nu blev jag ännu mer upphetsad av releasen :d5:

Tack, det här låter riktigt lovande. Trumpet och dragspel; ja det verkar iaf inte som att han försöker göra en Modern Times 2.  :d2:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Together Through Life
« Svar #100 skrivet: 27 mars, 2009, 21:38:49 »
Nu kan man lyssna en snutt på Beyond Here Lies Nothin' på amazon.com

http://www.amazon.com/Beyond-Here-Lies-Nothin/dp/B0020JJDKW/ref=sr_f2_1?ie=UTF8&s=dmusic&qid=1238166479&sr=102-1

Nu blev jag ännu mer upphetsad av releasen :d5:

Tack, det här låter riktigt lovande. Trumpet och dragspel; ja det verkar iaf inte som att han försöker göra en Modern Times 2.  :d2:

Drag... spel finns med när dom sista av eftertexterna rullar på M&A :-)
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #101 skrivet: 27 mars, 2009, 21:47:45 »
Intressant klipp, minsann. Då det i mina öron låter både gediget och någon smula gimmickartat skall det bli spännande att se var själva låten landar. Vad mig anbelangar ingjuter förhandsrapporteringen kring skivan en trivsam skräckblandad förtjusning och jag skall erkänna att jag hoppas på mer Cajun än Under The Red Sky. Hur som helst verkar det knappast röra sig om någon självbelåtet förutsägbar Modern Times 2.   

Förresten:


Fast hur rolig låter den här passagen från Uncuts beskrivning egentligen?  "The broad template for much of the album would appear to be, let’s say, “Thunder On the Mountain” and “Rollin’ And Tumblin’” from Modern Times". Det verkar bara en smula mer upphetsande än gallsten.
Ett gallstensanfall leder till ofta svåruthärdliga, krampartade buksmärtor och kan påverka funktionen hos såväl lever som bukspottskörtel samt i värsta fall orsaka ruptur av gallblåsan med hotande förgiftning av bukhålan som följd. Det är inte ovanligt att öppen akutkirurgi blir aktuell. Med detta i åtanke anser jag inte att tillståndet är något att skämta med eller trivialisera. Nej: för att undvika värdeinflation jag tycker att ett gallstensanfall skall jämföras med upplevelsen av att lyssna på They Killed Him och inget annat.

Det var givetvis en väldigt drastisk liknelse jag kom med. För att inte säga onödigt dramatisk. Mer rättvist vore det kanske med en liknelse med ett milt nageltrång.
Vad gäller "Under the Red Sky" tillhör jag den skivans fåtaliga fans, även om jag kan förstå att många inte alls gillar den. Det är för övrigt vad jag vet den enda skivan från de senaste 35 åren som innehåller dragspel, som faktiskt spelas av Bob själv. Även jag tycker dock att cajun (ofta) är ännu bättre än UTRS.
Jag får känslan av att den här skivan knappast kan jämföras med något annat. Därav denna spridning vad gäller referenser i förhandsrecensionerna.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Högmodets Fot

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #102 skrivet: 27 mars, 2009, 22:51:48 »
Det var givetvis en väldigt drastisk liknelse jag kom med. För att inte säga onödigt dramatisk.

Inte alls: jag försökte bara ta tillfället i akt att driva med They Killed Him på ett skall erkännas långsökt vis. Drastiska liknelser tycker vi om.

Intressant iakttagelse rörande Under The Red Sky och dragspel, förresten.
Here endeth the lesson. Man can do what he please, but only till that enormous Monty Pythonesque foot that monitors pride comes down from heaven and splats him. - Michael Gray

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #103 skrivet: 28 mars, 2009, 11:33:56 »
Snyggt omslag till Beyond Here Lies Nothin'
Ser ut att vara scengolvet. Coolt  :d2:



I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #104 skrivet: 28 mars, 2009, 13:12:07 »
Kanske känner han så ? Att vara en song & danceman på vägarna, in a new joint, on stage, är allt som finns. Bortanför scenen finns inget ! :rolleyes: Hur som helst, noterade att den där gnistrande ringfingerringen var borta i Jönköping :mellow: Kanske har kärestan dragit osså ?