Diskussioner > Om forumet

Förhållningsregler

<< < (2/6) > >>

Vaudeville:
Man klarar sej iofs rätt långt med förhandsgranskning, men jag tycker ändå att fördelarna med att kunna editera är större än de nackdelar det medför.

Tillåter mjukvaran att ett inlägg förblir olåst intills dess någon svarat på det?

Oavsett vilket du väljer, Fredrik - ditt jobb är kanon!  :d5:

Swamprat:
Att ta bort möjligheten att efterredigera ett inlägg fattar jag inte vitsen med. Allt loggas ju ändå och blir det nån "situation" så går det ju att, för en moderator, att kika på vad som redigerades bort osv. Nu tror jag trådar riskerar att bli grötiga då personer, som egentligen vill efterredigera, istället tvingas posta igen med ändringar/tillägg.....kanske inte en så stor fråga, bara en tanke. Och att man får skriva att Dylans band suger fett känns ju inte direkt som ett exempel på att ett "högt tak" accepteras. Och det vore väl dessutom värre att skriva att bandet faktiskt platsade i dansbandskampen :wacko:

Jag tycker också att pojkarna moderatorer e finemang.

dignity:
Stöder oxå att redigeringsfunktionen ska få finnas kvar. Om man skulle råka gäspa utan att två cyklar fastnat igår fast på fet sugga förstås.  :rolleyes:

Fredrik:
Intressant att så många vill ha kvar redigeringsfunktionen. Själv känner jag inte något stort behov av den. Redigeringsfunktionen medför också tre stora nackdelar i mina ögon:

* Vet inte hur ni andra gör, men jag läser aldrig ett gamalt inlägg. Jag hoppar alltid till 'senaste nya'. Det gör att om någon har ändrat i ett inlägg efter att jag har läst det, så kommer jag aldrig att se ändringen. Om personen däremot tvingas göra en ny postning kommer jag att få se den.
* Det finns - så vitt jag vet - ingen logg att titta på. När ett inlägg ändrats, uppdateras ämnet i databasen. Den gamla texten är försvunnen och ersatt med ny. Det gör det omöjligt att gå in i efterhand för att ta reda på vad som sagts och inte sagts.
* Risk att man skriver först och tänker. Bättre att göra tvärt om tycker jag - tänk till INNAN man trycker på post-knappen
Men jag är inte sämre än att jag (kanske) kan ändra mig. Fortsätt posta era synpunkter!

/Fredrik

2gruv:

--- Citat från: Fredrik skrivet 28 april, 2009, 10:39:32 ---Intressant att så många vill ha kvar redigeringsfunktionen. Själv känner jag inte något stort behov av den. Redigeringsfunktionen medför också tre stora nackdelar i mina ögon:

* Vet inte hur ni andra gör, men jag läser aldrig ett gamalt inlägg. Jag hoppar alltid till 'senaste nya'. Det gör att om någon har ändrat i ett inlägg efter att jag har läst det, så kommer jag aldrig att se ändringen. Om personen däremot tvingas göra en ny postning kommer jag att få se den.
* Det finns - så vitt jag vet - ingen logg att titta på. När ett inlägg ändrats, uppdateras ämnet i databasen. Den gamla texten är försvunnen och ersatt med ny. Det gör det omöjligt att gå in i efterhand för att ta reda på vad som sagts och inte sagts.
* Risk att man skriver först och tänker. Bättre att göra tvärt om tycker jag - tänk till INNAN man trycker på post-knappen
Men jag är inte sämre än att jag (kanske) kan ändra mig. Fortsätt posta era synpunkter!

/Fredrik

Det gäller nog mig oxå i stort sett, men jag följer oxå Arne Ankas maxim- Att tänka innan man pratar är som att torka sig i röven innan man skiter  :d2:

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion