Författare Ämne: Vägen till Peking  (läst 23985 gånger)

Utloggad bobi

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägen till Peking
« Svar #30 skrivet: 09 september, 2009, 18:00:32 »
Grattis Anders!
Kul när grejor funkar.
Lycka till i Peking.
bobi :d2:

Utloggad egoBen

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3463
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #31 skrivet: 10 september, 2009, 13:28:48 »
Jag är ju en inbiten P1-lyssnare. Flera gånger om dagen lämnar de över till SMHI i Norrköping för sjö- och väderprognoser. Jag brukar då oftast slå av radion och vänta fem minuter på nästa programpunkt, då jag inte är intresserad av torra redogörelser om hur vädret blir i Östra Götaland i övermorgon. För mig är det så att vädret blir vad det blir och det gäller att ta saker som de kommer från dag till dag.
Kan vi vänta oss att höra dig som uppläsare, Anders? Bör jag vänta med att så av?

Oj, jag älskar sjörapporten och allt annat som har med P1-väder att göra. Det är som terapi. Rogivande och nästan magiskt. Ryggraden mjuknar och man kommer ner på jorden en stund.

Grattis Anders förresten! Jag kommer sakna grillkvällarna. Inte för att de varit särskilt frekventa den senaste tiden men jag kommer även i fortsättningen att sakna dem. Vi ses på nästa spelning!

Utloggad Anders S

• Global Moderator
  • Precious Angel
  • Antal inlägg: 4564
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #32 skrivet: 24 september, 2009, 00:27:12 »
Jag kommer sakna grillkvällarna. Inte för att de varit särskilt frekventa den senaste tiden men jag kommer även i fortsättningen att sakna dem. Vi ses på nästa spelning!

Saknar också grillkvällarna. De behöver inte vara ett avslutat kapitel, även om det blir lite mer logistik i planerandet.  :party:

Det verkar som att vi kommer landa i Kolmården (knappt ett par mil från djurparken), med gäststuga, vedbod, verkstad och maskinhall(!). Så övernattningsmöjligheter är förmodligen inga problem.

Det är mycket nu... med bank, mäklare och "home styling"...  :mellow:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
« Svar #33 skrivet: 24 september, 2009, 09:34:17 »
Jag kommer sakna grillkvällarna. Inte för att de varit särskilt frekventa den senaste tiden men jag kommer även i fortsättningen att sakna dem. Vi ses på nästa spelning!

Saknar också grillkvällarna. De behöver inte vara ett avslutat kapitel, även om det blir lite mer logistik i planerandet.  :party:

Det verkar som att vi kommer landa i Kolmården (knappt ett par mil från djurparken), med gäststuga, vedbod, verkstad och maskinhall(!). Så övernattningsmöjligheter är förmodligen inga problem.

Det är mycket nu... med bank, mäklare och "home styling"...  :mellow:

Wow! Spännande! Ser fram emot att få er som "grannar"   ^_^  :d2:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Tobias

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6015
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
« Svar #34 skrivet: 24 september, 2009, 22:37:17 »
Jag befinner mig just nu faktiskt i centrala "Peking" på tillfälligt besök och trivs alldeles utmärkt. Helt klart behöver dock staden fler Dylan-inbitna meteorologer, som med rätt frasering och eftertryck kan upplysa om att "it's a hard and it's a hard, it's a hard and it's a hard and it's a hard rain's a-gonna fall".
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad AndersG

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #35 skrivet: 10 oktober, 2009, 00:02:41 »
Eldkvarn spelar på Skandiateatern i Köping 11/12, don't you dare...
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.