Författare Ämne: Vägen till Peking  (läst 24504 gånger)

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägen till Peking
« Svar #15 skrivet: 27 augusti, 2009, 07:12:46 »
Norrköping har ett utmärkt arbetarmuseum som en gammal industristad ju bör med många intressanta både fasta och tillfälliga utställningar, dessutom finns ju här det klassiska fiket Cafe Broadway där Eldkvarn hängt åtskilliga timmar. Tror att det finns hyfsat med musikaliska inslag också även av större namn då och då.

Grattis till nytt jobb  -_-
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägen till Peking
« Svar #16 skrivet: 27 augusti, 2009, 07:13:32 »
Om du fixar ett jobb även åt mig så hoppar jag på lasset   :rolleyes:

... och även jag vill ha jobb i Norrköping.
... eller var tusen som helst.

Kriminalvården söker väl folk då och då  -_-
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Vägen till Peking
« Svar #17 skrivet: 27 augusti, 2009, 09:37:35 »
Om du fixar ett jobb även åt mig så hoppar jag på lasset   :rolleyes:

... och även jag vill ha jobb i Norrköping.
... eller var tusen som helst.

Kriminalvården söker väl folk då och då  -_-

Tror du verkligen det skulle vara så passande..... jag menar dom lär ju hinna rymma innan.....
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägen till Peking
« Svar #18 skrivet: 27 augusti, 2009, 09:46:00 »
Om du fixar ett jobb även åt mig så hoppar jag på lasset   :rolleyes:

... och även jag vill ha jobb i Norrköping.
... eller var tusen som helst.

Kriminalvården söker väl folk då och då  -_-

Tror du verkligen det skulle vara så passande..... jag menar dom lär ju hinna rymma innan.....

Innan vad? Syndfloden? Ankomsten av Elston-Tobias? :mellow:
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Vägen till Peking
« Svar #19 skrivet: 27 augusti, 2009, 09:46:45 »
Norrköping har ett utmärkt arbetarmuseum som en gammal industristad ju bör med många intressanta både fasta och tillfälliga utställningar, dessutom finns ju här det klassiska fiket Cafe Broadway där Eldkvarn hängt åtskilliga timmar. Tror att det finns hyfsat med musikaliska inslag också även av större namn då och då.

Grattis till nytt jobb  -_-

Du syftar på Arbetets Museum, som onekligen har bra utställningar emellanåt. Samt numera en permanent EWK-utställning.
Även Stadsmuseet och Konstmuseet är väl värda besök då och då.
Får väl guida dig lite i stan, Anders   :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägen till Peking
« Svar #20 skrivet: 27 augusti, 2009, 10:08:58 »
Norrköping har ett utmärkt arbetarmuseum som en gammal industristad ju bör med många intressanta både fasta och tillfälliga utställningar, dessutom finns ju här det klassiska fiket Cafe Broadway där Eldkvarn hängt åtskilliga timmar. Tror att det finns hyfsat med musikaliska inslag också även av större namn då och då.

Grattis till nytt jobb  -_-

Du syftar på Arbetets Museum, som onekligen har bra utställningar emellanåt. Samt numera en permanent EWK-utställning.
Även Stadsmuseet och Konstmuseet är väl värda besök då och då.
Får väl guida dig lite i stan, Anders   :mellow:

Då får du flytta dit först då! -_-
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Vägen till Peking
« Svar #21 skrivet: 27 augusti, 2009, 10:23:50 »
Om du fixar ett jobb även åt mig så hoppar jag på lasset   :rolleyes:

... och även jag vill ha jobb i Norrköping.
... eller var tusen som helst.

Kriminalvården söker väl folk då och då  -_-

Tror du verkligen det skulle vara så passande..... jag menar dom lär ju hinna rymma innan.....

Innan vad? Syndfloden? Ankomsten av Elston-Tobias? :mellow:

Nja, kanske.... tänkte mer på utfört jobb här.....
« Senast ändrad: 27 augusti, 2009, 10:25:34 av Humlan »
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägen till Peking
« Svar #22 skrivet: 27 augusti, 2009, 12:07:23 »
Om du fixar ett jobb även åt mig så hoppar jag på lasset   :rolleyes:

... och även jag vill ha jobb i Norrköping.
... eller var tusen som helst.

Kriminalvården söker väl folk då och då  -_-

Tror du verkligen det skulle vara så passande..... jag menar dom lär ju hinna rymma innan.....

Innan vad? Syndfloden? Ankomsten av Elston-Tobias? :mellow:

Nja, kanske.... tänkte mer på utfört jobb här.....

De får gå ned på deltid då..
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Vägen till Peking
« Svar #23 skrivet: 27 augusti, 2009, 16:58:34 »
Norrköping har ett utmärkt arbetarmuseum som en gammal industristad ju bör med många intressanta både fasta och tillfälliga utställningar, dessutom finns ju här det klassiska fiket Cafe Broadway där Eldkvarn hängt åtskilliga timmar. Tror att det finns hyfsat med musikaliska inslag också även av större namn då och då.

Grattis till nytt jobb  -_-

Du syftar på Arbetets Museum, som onekligen har bra utställningar emellanåt. Samt numera en permanent EWK-utställning.
Även Stadsmuseet och Konstmuseet är väl värda besök då och då.
Får väl guida dig lite i stan, Anders   :mellow:

Då får du flytta dit först då! -_-

Varför det?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägen till Peking
« Svar #24 skrivet: 27 augusti, 2009, 17:12:44 »
Norrköping har ett utmärkt arbetarmuseum som en gammal industristad ju bör med många intressanta både fasta och tillfälliga utställningar, dessutom finns ju här det klassiska fiket Cafe Broadway där Eldkvarn hängt åtskilliga timmar. Tror att det finns hyfsat med musikaliska inslag också även av större namn då och då.

Grattis till nytt jobb  -_-

Du syftar på Arbetets Museum, som onekligen har bra utställningar emellanåt. Samt numera en permanent EWK-utställning.
Även Stadsmuseet och Konstmuseet är väl värda besök då och då.
Får väl guida dig lite i stan, Anders   :mellow:

Då får du flytta dit först då! -_-

Varför det?

Tänkte det skulle vara enklare om du var där permanent bara, jag är där max 3-4 gånger per år. Stannar dock till ibland på väg till exempelvis Göteborg.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Vägen till Peking
« Svar #25 skrivet: 27 augusti, 2009, 22:42:01 »
Norrköping har ett utmärkt arbetarmuseum som en gammal industristad ju bör med många intressanta både fasta och tillfälliga utställningar, dessutom finns ju här det klassiska fiket Cafe Broadway där Eldkvarn hängt åtskilliga timmar. Tror att det finns hyfsat med musikaliska inslag också även av större namn då och då.

Grattis till nytt jobb  -_-

Du syftar på Arbetets Museum, som onekligen har bra utställningar emellanåt. Samt numera en permanent EWK-utställning.
Även Stadsmuseet och Konstmuseet är väl värda besök då och då.
Får väl guida dig lite i stan, Anders   :mellow:

Då får du flytta dit först då! -_-

Varför det?

Tänkte det skulle vara enklare om du var där permanent bara, jag är där max 3-4 gånger per år. Stannar dock till ibland på väg till exempelvis Göteborg.

Tror nog jag kan vara en hyfsad guide för vår invandrare. Har faktiskt tillbringat rätt mycket tid där de senaste tre åren. Och är övertygad om att frun också kommer att ta sitt fulla ansvar för att välkomna Anders och Annika till sin nya hemstad.   -_-  :d5:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägen till Peking
« Svar #26 skrivet: 27 augusti, 2009, 23:24:25 »
Det här blir inte så mycket en presentation, utan mer ett slags flyttkort  :party:

Jag hade iofs inte en aning om vart vägen skulle leda när jag började vandringen för ganska precis fem år sedan.

Men, nu har i alla fall mina studier lett till ett jobb som marinmeteorolog på SMHI.
Börjar den 2/11 och jag kommer att jobba med att producera globala väderprognoser till sjöfartsnäringen.

Hoppas Dylan besöker Himmelstalundshallen nästa gång han passerar Skandinavien...  :d5:

"Vägen från Peking" är för övrigt en alldeles utmärkt samlingsplatta med Eldkvarn, som jag lyssnade mycket på när den kom.

Anders, jättemycket grattis och lyckönskningar!
Jag har förstått att du fått slita hund ett par år. It pays off.
Things have changed. Don´t look back, Stockholm står kvar. Vi med  :mellow:

Om ni ska ha en inflyttningsfest varhelst ni hamnar i Peking, ser jag fram emot en inbjudan. Säkert andra också... :rolleyes:
Jag lovar att ta med mig obskyra saker (vi snackar musik här...) som kommer att få dig att undra varför ett hårt regn helt plötsligt kan slå om till ett så intensivt ljus
så att du måste stå med ryggen mot solen. Sånt händer i Peking har jag hört. Ibland i Norrköping...

Hur det än är och blir, lycka till! Bra jobbat!
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vägen till Peking
« Svar #27 skrivet: 03 september, 2009, 23:38:47 »
Jag är ju en inbiten P1-lyssnare. Flera gånger om dagen lämnar de över till SMHI i Norrköping för sjö- och väderprognoser. Jag brukar då oftast slå av radion och vänta fem minuter på nästa programpunkt, då jag inte är intresserad av torra redogörelser om hur vädret blir i Östra Götaland i övermorgon. För mig är det så att vädret blir vad det blir och det gäller att ta saker som de kommer från dag till dag.
Kan vi vänta oss att höra dig som uppläsare, Anders? Bör jag vänta med att så av?
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägen till Peking
« Svar #28 skrivet: 03 september, 2009, 23:56:27 »
Jag är ju en inbiten P1-lyssnare. Flera gånger om dagen lämnar de över till SMHI i Norrköping för sjö- och väderprognoser. Jag brukar då oftast slå av radion och vänta fem minuter på nästa programpunkt, då jag inte är intresserad av torra redogörelser om hur vädret blir i Östra Götaland i övermorgon. För mig är det så att vädret blir vad det blir och det gäller att ta saker som de kommer från dag till dag.
Kan vi vänta oss att höra dig som uppläsare, Anders? Bör jag vänta med att så av?

Nja, dom som läser upp sjörapporten jobbar på "mediaavdelningen" och dom sysslar just med utåtriktad verksamhet, såsom kontakt med radio, tidningar och internet.

Jag kommer förvisso att jobba med sjöväder, men i mitt fall kommer det uteslutande att handla om kontakt med sjökaptenerna och rederierna, så tyvärr kommer jag inte att prata i radio.

Å andra sidan sitter "sjöfart" och "mediaavdelningen" vägg i vägg, så vem vet...  :party:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägen till Peking
« Svar #29 skrivet: 04 september, 2009, 00:03:02 »
Välkommen till Schlätten, Anders.

Och på SMHI, där skulle jag kunna tänka mig att jobba, men jag orkar inte pendla, så jag håller mig i Linkeboda.

Har just fått höra att IT-avdelningen är SMHI's största avdelning, så jobb finns säkert, och sååå långt är det ju inte mellan Linköping och Norrköping...  :party:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!