Diskussioner > Om forumet

Domän?

(1/4) > >>

Tobias:
Vi kanske borde skaffa en trevlig webbadress till detta forum? Det finns säkert många fina adresser som är tillgängliga. bobdylan.nu och bobdylan.se är båda upptagna, men www.gubbrock.nu verkar vara ledig.  :P  Det lär väl kosta några kronor att registrera en adress, men vi kanske kan göra en insamling?  

egoBen:
Bra idé. Är inte .nu-adresser gratis? Mer än ett par hundra lär det inte kosta hur som helst. loveandtheft.nu är ju lätt att komma ihåg. Något med Dylan kanske är bra för utomstående.

/Joakim

Leif:
Håller med, bra ide´!

Så om nu.adresser är gratis som Joakim skriver varför inte satsa på det?
theftandlove.nu eller loveandtheft.nu - ja, eller nåt med dylan?

Om vi behöver skramla ihop pengar så tror jag inte det är något problem. Många kronor lär det inte handla om per gube...?

Vad säger Pelle o Fredrik?

Leif

Fredrik_test:
.nu är inte gratis (vad jag kan se på http://www.nunames.nu/pricing.cfm), 600:- i två år. Vet inte vad .se kostar, men ska kolla det. Men då måste vi också ha ett nytt konto hos dom som hostar vårt forum, eftersom vi nu håller till på "mitt" konto och inte kan låta en domän peka "in" på det. Bör inte innebära något problem men kostar några hundra per år. Kollar upp och återkommer.

//Fredrik

egoBen:
OK, inte gratis alltså. 600 är väl lite väl. Det måste väl finnas något reko alternativ som är gratis eller näst intill? Det räcker ju faktiskt med att adressen blir enklare bara, för att det ser snyggare ut. www.expectingrain.com/loveandtheft hade varit coolt. Vill någon leta gratisprylar så go ahead! Alltid trevligt. Jag avböjer mig dock.

/Joakim

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion