Författare Ämne: Vad tittar ni på just nu?  (läst 52642 gånger)

Utloggad RidingIntoOmaha

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #15 skrivet: 01 januari, 2010, 17:14:29 »
Kunde inte låta bli Scarface när den dök upp härom kvälllen. Al P är så bra, så bra, och Kim B är inte fel..


Michelle Pfeiffier om jag får be. Man måste skilja på äpplen och päron.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #16 skrivet: 01 januari, 2010, 17:16:55 »
Kunde inte låta bli Scarface när den dök upp härom kvälllen. Al P är så bra, så bra, och Kim B är inte fel..


Michelle Pfeiffier om jag får be. Man måste skilja på äpplen och päron.

Ja, och meloner ...  :rolleyes:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #17 skrivet: 01 januari, 2010, 20:07:48 »
Nästa blir väl Alvatar med glasögon..
Som ni möjligen förstått, är min smak inte särskilt avancerad.

Avancerad är däremot tekniken som använts i "Avatar". Specialeffekterna är häpnadsväckande och miljöerna är fantasifulla, liksom de många olika figurer och djurarter som förekommer i filmen. Handlingen hamnar dock lite i skymundan av det visuella.
Jag är inte helt säker på att det är nödvändigt att se 3D-versionen, men visst tillför 3D ett visst djup, vilket inte skadar i en film som bygger mycket på att vara visuellt slående.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #18 skrivet: 05 februari, 2010, 18:48:08 »
It might get loud

En ny film med och om Jimmy Page, Jack White och The Edge (Dave Evans). Men det är inte en film som fokuserar på just dessa mäns biografier (även om där finns inslag om deras liv och
influenser etc) utan på musiken och, förstås, gitarren, the axe. En fantastisk film med massor av skön musik och ett mycket intressant möte mellan dessa tre generationers axe-swingers.

Kolla bara in scenen där Page börjar leka fram Whole lotta love-riffet och både Jack och The Edge stirrar förundrat; the Edge lutar sig fram, småler och verkar tänka "Hur fan gör han det där"?
 :mellow:

Söker ni på nätet kan ni komma att hitta diverse debatter typ, varför Jack White? varför The Edge? Page verkar sitta i "orubbat bo"... Jag säger bara, glöm de där fruktlösa debatterna,
se filmen! Den är riktigt, riktigt sevärd!




The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #19 skrivet: 05 februari, 2010, 20:20:19 »
Just nu tittar jag på "På spåret", där Anna Järvinen i detta ögonblick sjunger Dylan.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #20 skrivet: 05 februari, 2010, 21:00:21 »
Just nu tittar jag på "På spåret", där Anna Järvinen i detta ögonblick sjunger Dylan.
Det gör jag med och förvånades, en aningens lite, över att Bosse Sundström i Bo Kaspers Orkester inte klarade av att spika vem som gjort "Tomorrow is a long time".
Inte minst då han sa att de valde mellan Dylan, Seeger och Sedaka. Och fortsatte med att välja mellan Seeger och Sedaka. Det måste ha varit S:et som spökade för mycket.

Men han och Lena klarade Waterboys, alltid något.
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #21 skrivet: 06 februari, 2010, 00:29:29 »
Jag är förvånad att en professionell politisk kommentator som Lena Sundström inte verkar veta något om politik i Israel (hon tror att Likud är ett mittenparti!). Hon har förvisso anställts av TV4 som inrikespolitisk kommentator, men hur kan man kommentera inrikespolitik om man inte vet något om situationen i Mellanöstern? Det torde vara svårt att se på Rapport under en veckas tid och förbli lika okunnig som Lena Sundström.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #22 skrivet: 06 februari, 2010, 01:26:07 »
Jag är förvånad att en professionell politisk kommentator som Lena Sundström inte verkar veta något om politik i Israel (hon tror att Likud är ett mittenparti!). Hon har förvisso anställts av TV4 som inrikespolitisk kommentator, men hur kan man kommentera inrikespolitik om man inte vet något om situationen i Mellanöstern? Det torde vara svårt att se på Rapport under en veckas tid och förbli lika okunnig som Lena Sundström.
Oj. Att det här tog den vändningen. Tobias, låt oss ta den här diskussionen totalt utanför L&T.  Om det nu är någon diskussion? Hursomhelst, låt oss höras på telefon och bröla och skälla.  :rolleyes: :mellow:

« Senast ändrad: 06 februari, 2010, 01:32:01 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #23 skrivet: 06 februari, 2010, 01:37:49 »
Jag är förvånad att en professionell politisk kommentator som Lena Sundström inte verkar veta något om politik i Israel (hon tror att Likud är ett mittenparti!). Hon har förvisso anställts av TV4 som inrikespolitisk kommentator, men hur kan man kommentera inrikespolitik om man inte vet något om situationen i Mellanöstern? Det torde vara svårt att se på Rapport under en veckas tid och förbli lika okunnig som Lena Sundström.
Oj. Att det här tog den vändningen. Tobias, låt oss ta den här diskussionen totalt utanför L&T.  Om det nu är någon diskussion? Hursomhelst, låt oss höras på telefon och bröla och skälla.  :rolleyes: :mellow:

Ja, låt oss glömma detta stickspår.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #24 skrivet: 06 februari, 2010, 16:06:11 »
Missade På spåret tyvärr. Tycker de tävlande är en smula tråkiga jämfört med tidigare år. Med ett undantag: Peter Apelgren

Film tänkt jag skriva om. Det är inte ofta jag vill se om filmer jag redan sett, särskilt inte på kort tid. Jag såg District 9 förra året på bio och nu har den släppts på bluray så jag hyrde den framför allt eftersom Ulrika inte sett den och hon var nyfiken. Detta är för er som inte vet en scifirulle som utspelar sig i Johannesburg där en stort rymdskepp parkerat ovanför stan. Utomjordingarna, kallade "räkor" eftersom dom ser lite ut som stora räkor på två ben, blir placerade i något som blir en inhängnad slum. Folket tröttnar på utomjordingarna och de ska flyttas till ett område långt utanför staden. Underbare Wkius blir den som ska leda operationen. Även om den kanske har sina brister (trots att den ska vara antirasistisk så utmålas de svarta i filmen väldigt stereotypt som bovar) så gillar jag den här filmen oerhört mycket. Jag gillar den dokumentära stilen och huvudrollsinnehavararen är underbar i sin roll. Okej det här var ingen lysande recension direkt men den här filmen har verkligen blivit både älskad och hatad och är väldigt intressant på många sätt, inte minst för att den inte är en amerikansk megaproduktion utan lite av en lågbudgetfilm. Personligen förstår jag inte hur man inte kan gilla den. Precis när jag sett den för andra gången vill jag se den igen och igen. Märkligt.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #25 skrivet: 07 februari, 2010, 01:09:38 »
Crazy Heart. Nej, jag tittar inte på den just nu och har inte sett mer än trailern: http://www.youtube.com/watch?v=9jBUaIHrqWM
Men jag har läst om den. Och hörde några låtar från Soundtracket idag, på Pet Sounds. Det lät inte fel.

Premiär i mars i Sverige, tydligen. Jeff Bridges i huvudrollen, en av mina absoluta favoritskådisar. I filmen spelar han en countrymusiker på, hm, fallrepet...  :mellow:
Don´t you dare miss it.
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #26 skrivet: 04 mars, 2010, 18:24:18 »
TV8 med start 4/3 20.00 Plura+Mauro Scocco lagar mat med gäster

Smakprov http://himmelskadagar.blogspot.com/
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad rainydaycat

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #27 skrivet: 08 mars, 2010, 10:19:40 »
Kul att läsa om vad Love & Theftare tittar på! Måste då tala om att igår såg jag, o min familj, en riktigt trevlig "engelsk humor" DVD.
Trångt i kistan (death at a funeral) från 06. Många skratt även om filmen till viss del är makaber. Rekommenderar varmt! By the way,bio
förra veckan-Shutter iland-riktigt bra med ett oförutsägbart överaskningsmoment..
ps. är så GLAD att jag hittat Love & Theft!! Äntligen är jag inte UFO-förklarad för att jag max klarar 24 timmar utan Dylans röst.ds.
Rainydaycat

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #28 skrivet: 09 mars, 2010, 17:19:55 »
Har snöat in på Jeeves and Wooster, som jag nyligen införskaffat på DVD.

Hysteriskt rolig med ett fantastiskt manus. Rekommenderas varmt   :d2:

Annars tittar jag med skräckblandad förtjusning på Sveriges värsta bilforare på fyran:party:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #29 skrivet: 09 mars, 2010, 17:57:05 »
Har snöat in på Jeeves and Wooster, som jag nyligen införskaffat på DVD.

Hysteriskt rolig med ett fantastiskt manus. Rekommenderas varmt   :d2:

Instämmer i rekommendationen. För den som bara känner Hugh Laurie som doktor Gregory House, kan det nog vara förvånande att se honom i denna väldigt brittiska roll. Både Laurie som Wooster och Stephen Fry som Jeeves är strålande.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson