Författare Ämne: Vad tittar ni på just nu?  (läst 32227 gånger)

Utloggad Tobias

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 5929
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #90 skrivet: 28 december, 2010, 23:36:49 »
Mick är förstås häpnadsväckande pigg i "Shine a Light" och tveklöst filmens huvudperson. Hans energiska skuttande står i markant kontrast till det månlandskap även hans ansikte förvandlats till. Hans sånginsatser är dock inte alltid övertygande. Hans tilltagande oförmåga till subtilitet slaktar vad som hade kunnat vara en av konsertens höjdpunkter, den avskalade "As Tears Go By". I andra låtar märks det att rösten inte alls har samma spänst som förr, även om den i det stora hela är välbevarad.
Keith och Ronnie är Keith och Ronnie och det är förstås omöjligt att inte gilla dem, även när deras musikaliska insatser är allt annat än exceptionella. Charlie är som alltid "good tonight".
I mitt tycke är det här inte ett av Stones bättre livedokument. Även närmaste föregångaren "Live Licks" från 2004 var bättre.
Många av mina kritiska kommentarer kan bero på att jag främst lyssnat på soundtrackskivan och bara sett filmen en enda gång, för nu rätt länge sedan. I filmen kan de musikaliska bristerna maskeras rätt bra av det gedigna kamera- och redigeringsarbetet och att stenarna faktiskt är rätt underhållande att titta på.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad AndersG

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #91 skrivet: 29 december, 2010, 06:24:51 »
Mick är förstås häpnadsväckande pigg i "Shine a Light" och tveklöst filmens huvudperson. Hans energiska skuttande står i markant kontrast till det månlandskap även hans ansikte förvandlats till. Hans sånginsatser är dock inte alltid övertygande. Hans tilltagande oförmåga till subtilitet slaktar vad som hade kunnat vara en av konsertens höjdpunkter, den avskalade "As Tears Go By". I andra låtar märks det att rösten inte alls har samma spänst som förr, även om den i det stora hela är välbevarad.
Keith och Ronnie är Keith och Ronnie och det är förstås omöjligt att inte gilla dem, även när deras musikaliska insatser är allt annat än exceptionella. Charlie är som alltid "good tonight".
I mitt tycke är det här inte ett av Stones bättre livedokument. Även närmaste föregångaren "Live Licks" från 2004 var bättre.
Många av mina kritiska kommentarer kan bero på att jag främst lyssnat på soundtrackskivan och bara sett filmen en enda gång, för nu rätt länge sedan. I filmen kan de musikaliska bristerna maskeras rätt bra av det gedigna kamera- och redigeringsarbetet och att stenarna faktiskt är rätt underhållande att titta på.

Betänk att de hållit på i cirka 50 år, det är en remarkabel bedrift att de ännu finns kvar till tre femtedelar. Med tanke på hur underhållande Keith är i sin bok (ett måste att läsa, kommer väl på pocket snart om man inte vill köpa den inbunden) så kan han säkert komma med en volym till om några år om nu Stones slutar att rulla.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Tobias

• Precious Angel
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
« Svar #92 skrivet: 29 december, 2010, 22:41:37 »
Betänk att de hållit på i cirka 50 år, det är en remarkabel bedrift att de ännu finns kvar till tre femtedelar.

Absolut. Jag håller helt med. Att de fortfarande håller på är egentligen helt otroligt och det är inte mycket mindre otroligt att framför allt Mick Jagger fortfarande kan uppbåda sådan energi och fortsätter vara en sådan showartist. Lika otroligt är det att Charlie Watts fortfarande är med som bandets stabila ryggrad, trots att han verkat vilja göra allt annat än att spela rock i minst 40 år. Allra mest mirakulöst är förstås att Keith Richards fortfarande befinner sig ovanför markytan. Hans självbiografi är bitvis rätt underbar läsning och jag kan bara hoppas han får åtminstone tillräckligt med tid på vår jord för att kunna ge oss en del två.
Likväl kan jag tycka att något saknas i "Shine a Light" och i synnerhet på skivan, då man inte får se konserten i rörliga bilder. Allt detta är kanske rätt futtiga anmärkningar. Det är svårt att spela och sjunga live och det blir knappast enklare efter 60. Hade jag varit på plats under någon av Beacon-spelningarna hade jag förmodligen varit överlycklig och älskat varje sekund.

-Homer Simpson

Utloggad AndersG

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #93 skrivet: 30 december, 2010, 09:04:51 »
The Wire Säsong 1 DVD

Får erkänna att jag missade en hel del av detta när den först visades på svensk TV men nu försöker jag ta igen skadan.

Mycket bra serie med intressanta och mångbottnade karaktärer, om än aningen våldsamt och orden f-ck/motherf-cker måste slå någon sorts rekord under denna första säsong. Som så ofta så är skillnaderna mellan the bad guys och the good guys inte alls så stora. Kul att se Steve Earle i några avsnitt också.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad egoBen

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3455
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #94 skrivet: 30 december, 2010, 09:09:40 »
Ja det är jättekul att se Steve Earle i The Wire. Bra serie!

The Wire Säsong 1 DVD

Får erkänna att jag missade en hel del av detta när den först visades på svensk TV men nu försöker jag ta igen skadan.

Mycket bra serie med intressanta och mångbottnade karaktärer, om än aningen våldsamt och orden f-ck/motherf-cker måste slå någon sorts rekord under denna första säsong. Som så ofta så är skillnaderna mellan the bad guys och the good guys inte alls så stora. Kul att se Steve Earle i några avsnitt också.

Utloggad Anders S

• Global Moderator
  • Precious Angel
  • Antal inlägg: 4343
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #95 skrivet: 01 januari, 2011, 19:20:37 »
I kväll börjar HippHipp säsong 3   :d2:

Ska bli kul, hoppas jag  :party:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Fajersson

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #96 skrivet: 08 januari, 2011, 22:34:33 »
Lou Reeds Berlin på SVT. Magnifik. Surar för att jag aktivt missade när turnén var här i Sverige härom året.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad 2gruv

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #97 skrivet: 09 januari, 2011, 16:29:14 »
Lou Reeds Berlin på SVT. Magnifik. Surar för att jag aktivt missade när turnén var här i Sverige härom året.
Just så var det:
Citera
aktivt missade
...
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad bobi

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2125
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #98 skrivet: 29 januari, 2011, 19:38:25 »
Den onde,gode och fule. Hustruns val. Gillar väl musiken o klintan,antar jag, bobi..... :rolleyes:

Utloggad Anders S

• Global Moderator
  • Precious Angel
  • Antal inlägg: 4343
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #99 skrivet: 29 januari, 2011, 21:07:30 »
Ja inte just nu, men på fredagarna missar jag inte "På Spåret", och inför gårdagens program var jag lite nyfiken på vad Sven-Bertil Taube skulle hitta på.
Blev väldigt överraskad att han tog sig an Neil Young's "Long May You Run", och så bra han gjorde den.
Känns så jäkla udda och oväntat, ja hursomhelst, jag blev alldeles varm i hjärtat av det här framträdandet.  :party:

Kan ses här http://svtplay.se/t/102959/pa_sparet (ca 18 minuter in...)

och lite senare är han på scenen igen och plockar fram pappa Everts "Sjuttonde Balladen", som enligt programledarna var första gången han gjorde live (stämmer det?).

kan ses 51 minuter in i länken ovan, eller här http://www.youtube.com/watch?v=mWuA5CN9L_w

Jag börjar gilla Sven-Bertil...  :party:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Fredrik

• Global Moderator
  • Precious Angel
  • Antal inlägg: 940
    • ICQ Messenger - 47371243
    • Visa profil
« Svar #100 skrivet: 30 januari, 2011, 17:35:02 »
Ja inte just nu, men på fredagarna missar jag inte "På Spåret", och inför gårdagens program var jag lite nyfiken på vad Sven-Bertil Taube skulle hitta på.
Blev väldigt överraskad att han tog sig an Neil Young's "Long May You Run", och så bra han gjorde den.
Känns så jäkla udda och oväntat, ja hursomhelst, jag blev alldeles varm i hjärtat av det här framträdandet.  :party:

Kan ses här http://svtplay.se/t/102959/pa_sparet (ca 18 minuter in...)

Tack för länken, Anders. Jag fick faktiskt ståpäls, men det får jag å andra sidan nästan alltid av den låten. En fantastiks låt i ett mycket bra framförande.

/Fredrik
It's not me you're looking for, babe.

Utloggad Tobias

• Precious Angel
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
« Svar #101 skrivet: 21 februari, 2011, 22:25:48 »
Var på bio i kväll och såg den hyllade "The King's Speech". En historisk film som centrerar kring stamning och logopedi kanske inte verkar det mest spännande man kan se, men filmen visade sig väl värd alla hyllningar. Colin Firth är magnifik som kung Georg VI och borde rimligen belönas för denna insats vid helgens Academy Awards-gala. Överhuvudtaget är det ett fenomenalt historiskt drama. Man kan lätt överse med att filmmakarna i några fall tagit sig friheter med det faktiska historiska förloppet.

-Homer Simpson

Utloggad AndersG

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #102 skrivet: 22 februari, 2011, 06:24:17 »
Coens nya True Grit där Jeff Bridges återigen lyser som den starkaste stjärnan i en på ytan rätt "standardsmallswestern" Dottern till en skjuten fader anlitar Bridgers för att söka upp attentatsmannen, de får sällskap av en Texas Ranger i jakten på den flyende skytten. Den på ytan råbarkade Bridges visar sig ,självklart,  ha ett hjärta av guld. Premiären för en ny kommande filmstjärna, den kvinnliga huvudrollens Hailee Steinfeld är också mycket bra. Filmen kanske är aningen för lång och utdragen, speciellt slutscenerna när Bridges först till häst sedan gåendes ska rädda den ormbitne Steinfeld, men Coen levererar som vanligt.

Garcia678

• Gäst
« Svar #103 skrivet: 22 februari, 2011, 13:28:57 »
Coens nya True Grit där Jeff Bridges återigen lyser som den starkaste stjärnan i en på ytan rätt "standardsmallswestern" Dottern till en skjuten fader anlitar Bridgers för att söka upp attentatsmannen, de får sällskap av en Texas Ranger i jakten på den flyende skytten. Den på ytan råbarkade Bridges visar sig ,självklart,  ha ett hjärta av guld. Premiären för en ny kommande filmstjärna, den kvinnliga huvudrollens Hailee Steinfeld är också mycket bra. Filmen kanske är aningen för lång och utdragen, speciellt slutscenerna när Bridges först till häst sedan gåendes ska rädda den ormbitne Steinfeld, men Coen levererar som vanligt.

Jag säger bara John Wayne :mellow:

Utloggad mb650918

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1818
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #104 skrivet: 22 februari, 2011, 16:39:57 »
Var på bio i kväll och såg den hyllade "The King's Speech". En historisk film som centrerar kring stamning och logopedi kanske inte verkar det mest spännande man kan se, men filmen visade sig väl värd alla hyllningar. Colin Firth är magnifik som kung Georg VI och borde rimligen belönas för denna insats vid helgens Academy Awards-gala. Överhuvudtaget är det ett fenomenalt historiskt drama. Man kan lätt överse med att filmmakarna i några fall tagit sig friheter med det faktiska historiska förloppet.

Vilken fantastisk film! Men inte bara Firth är makalöst bra, utan även "talpedagogen" G. Rush är helt jävla lysande!  :d2:
Micke B.