Författare Ämne: Guest of honour?  (läst 4811 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
Guest of honour?
« skrivet: 21 januari, 2010, 23:33:10 »
De senaste dagarna har jag loggats in som Gäst på forumet. Det hjälper inte att jag då loggar in mig som mig själv och anger att jag vill vara inloggad för alltid. Nästa gång är jag lik förbaskat Gäst igen.
 :huh:  :huh:  :huh:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Guest of honour?
« Svar #1 skrivet: 22 januari, 2010, 06:44:39 »
De senaste dagarna har jag loggats in som Gäst på forumet. Det hjälper inte att jag då loggar in mig som mig själv och anger att jag vill vara inloggad för alltid. Nästa gång är jag lik förbaskat Gäst igen.
 :huh:  :huh:  :huh:

Om du har kört någon rensningsfunktion på din dator, typ CC Cleaner så ligger orsaken där, den tar bort "fasta inloggningar"
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Fredrik

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 947
    • ICQ Messenger - 47371243
    • Visa profil
SV: Guest of honour?
« Svar #2 skrivet: 22 januari, 2010, 08:44:39 »
Har du ändrat någon inställning i webbläsaren så att du rensar personliga data när du stänger den? Vet inte vad det kallas i IE men Firefox kallar det för "private browsing". Har man det påslaget fungerar inte auto-login.

Auto-login är f.ö. något riktigt puckat enligt mig. Det gör att man inte behöver komma ihåg sitt lösenord när man går in på en sajt. Om sessionen rensas av någon anledning, eller om man byter dator eller loggar in från något annat stället,  kan man inte logga in eftersom man största sannolikhet glömt bort sitt lösenord. Bättre då att lära sig lösenordet ordentligt. Att hålla sina lösenord i huvudet stimulerar hjärnaktiviteten vilket i sin tur minskar risken för åldersdemens.
It's not me you're looking for, babe.

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Guest of honour?
« Svar #3 skrivet: 22 januari, 2010, 09:08:56 »
...och minskar Fredriks arbetsbörda...tack för allt tålamod du haft med mig i identisk fråga.
bobi :d5:

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Guest of honour?
« Svar #4 skrivet: 22 januari, 2010, 12:33:21 »
Jo, C Cleaner använder jag ibland. Men lustigt nog blev jag autoinloggad idag, så det är ingen riktig konsekvens i det hela. Men visst, det är inte hela världen att få vara gäst ibland, och nog minns jag mitt lösenord, så än har inte demensen satt in på allvar   :party:  :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Guest of honour?
« Svar #5 skrivet: 22 januari, 2010, 13:21:02 »
Sen är det ju så att trots att det står Gäst överst så förvandlas det till Elston när jag klickar på ett inlägg, och jag kan svara, men när det är klart står det Gäst igen. Liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite konstigt tycker jag allt att detta är ...
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Slim

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 290
    • Visa profil
SV: Guest of honour?
« Svar #6 skrivet: 05 februari, 2010, 10:11:20 »
Hi brejks, gäääst lajk a wummannn  ^_^