Författare Ämne: Politiktråden  (läst 61307 gånger)

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
Politiktråden
« skrivet: 31 mars, 2010, 00:52:11 »
How many years must Fredrik Reinfeldt be prime minister before you can call him a man- Well, I'd say 37
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
Politiktråden
« Svar #1 skrivet: 02 april, 2010, 23:27:37 »
How many years must Fredrik Reinfeldt be prime minister before you can call him a man- Well, I'd say 37

Trams.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
Politiktråden
« Svar #2 skrivet: 03 april, 2010, 04:09:09 »
How many years must Fredrik Reinfeldt be prime minister before you can call him a man- Well, I'd say 37

Trams.

Självklart är det trams, men ibland faller jag för den löjeväckande lusten att vräka ur mig nåt fånigt, om än befogat (edit: OT förstås). Varför ta dom på allvar när dom inte visar oss, sin röstboskap, respekt

                                         så jag höjer till 42

« Senast ändrad: 03 april, 2010, 04:18:37 av 2gruv »
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Goya

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
Politiktråden
« Svar #3 skrivet: 03 april, 2010, 13:19:12 »
How many years must Fredrik Reinfeldt be prime minister before you can call him a man- Well, I'd say 37

Trams.
Det var inte mycket sämre än Wiehes Dylancovers.  :mellow:
"Gonna raise me an army, some tough sons of bitches,
I'll recruit my army from the orphanages."

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
Politiktråden
« Svar #4 skrivet: 04 april, 2010, 16:37:55 »
Bra att du säger ifrån, Tobias. Politikerföraktet är ett gift i samhällskroppen som ska bekämpas.

Elmer

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
Politiktråden
« Svar #5 skrivet: 04 april, 2010, 21:26:53 »
Bra att du säger ifrån, Tobias. Politikerföraktet är ett gift i samhällskroppen som ska bekämpas.

Elmer

Nåja, politikerna själva kan vara rätt giftiga, de med. Men jag fattar ändå inte vad slängar mot politiker har i den här tråden att göra. De finns säkert andra trådar, på andra ställen, där man kan roa sig med sånt.

Låt oss hålla oss till ämnet, 2gruv. Okej?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
Politiktråden
« Svar #6 skrivet: 05 april, 2010, 16:07:19 »
Bra att du säger ifrån, Tobias. Politikerföraktet är ett gift i samhällskroppen som ska bekämpas.

Elmer

Nåja, politikerna själva kan vara rätt giftiga, de med. Men jag fattar ändå inte vad slängar mot politiker har i den här tråden att göra. De finns säkert andra trådar, på andra ställen, där man kan roa sig med sånt.

Låt oss hålla oss till ämnet, 2gruv. Okej?
Självklart kan man väl säga så. men det är lika självklart politikerna själva som är upphovet till ett ev förakt. De fyras gäng som styr nu tex har inte gjort mycket för att inte förtjäna förakt, högerns kidnappning av språket manifesterat i "nya arbetarpartiet", löjeväckande och förra arbetsmarknadsministerns (s) vända till LO för att förhandla bort strejkrätten vad hände med henne- Woops- partiledare
Ni som tar till brösttoner för att försvara drägget, tala gärna om vilken grund som finns för att inte rynka på näsan åt dem? ffa (s) och (m) är ju instrumentella bakom sd's framgångar och dom ska man väl oxå bekämpa antar jag att ni med samma logik hävdar. Men nu lämnar vi väl det antar jag, lögnens tid är som sagt inne, kulminerar i höst i september nån gång

För att återgå till ämnet-

Marc Ducret- The Times They Are A Changin'
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Goya

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
Politiktråden
« Svar #7 skrivet: 05 april, 2010, 17:05:02 »
Bra att du säger ifrån, Tobias. Politikerföraktet är ett gift i samhällskroppen som ska bekämpas.

Elmer
Är du månne en förespråkare av diktatur?

Son Volts version av Going, Going, Gone:
http://open.spotify.com/track/21gkuQM1SpY8XOUX9Far3f
"Gonna raise me an army, some tough sons of bitches,
I'll recruit my army from the orphanages."

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
Politiktråden
« Svar #8 skrivet: 05 april, 2010, 18:12:54 »
Bra att du säger ifrån, Tobias. Politikerföraktet är ett gift i samhällskroppen som ska bekämpas.

Elmer
Är du månne en förespråkare av diktatur?

Son Volts version av Going, Going, Gone:
http://open.spotify.com/track/21gkuQM1SpY8XOUX9Far3f

Har vi demokrati menar du?
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
Politiktråden
« Svar #9 skrivet: 05 april, 2010, 18:31:00 »
Bra att du säger ifrån, Tobias. Politikerföraktet är ett gift i samhällskroppen som ska bekämpas.

Elmer

Nåja, politikerna själva kan vara rätt giftiga, de med. Men jag fattar ändå inte vad slängar mot politiker har i den här tråden att göra. De finns säkert andra trådar, på andra ställen, där man kan roa sig med sånt.

Låt oss hålla oss till ämnet, 2gruv. Okej?
Självklart kan man väl säga så. men det är lika självklart politikerna själva som är upphovet till ett ev förakt. De fyras gäng som styr nu tex har inte gjort mycket för att inte förtjäna förakt, högerns kidnappning av språket manifesterat i "nya arbetarpartiet", löjeväckande och förra arbetsmarknadsministerns (s) vända till LO för att förhandla bort strejkrätten vad hände med henne- Woops- partiledare
Ni som tar till brösttoner för att försvara drägget, tala gärna om vilken grund som finns för att inte rynka på näsan åt dem? ffa (s) och (m) är ju instrumentella bakom sd's framgångar och dom ska man väl oxå bekämpa antar jag att ni med samma logik hävdar. Men nu lämnar vi väl det antar jag, lögnens tid är som sagt inne, kulminerar i höst i september nån gång

Hoppas du mår bättre nu, när du fått ur dig det där. Det kan inte vara nyttigt att gå omkring med så mycket negativitet.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
Politiktråden
« Svar #10 skrivet: 05 april, 2010, 19:38:26 »
Bra att du säger ifrån, Tobias. Politikerföraktet är ett gift i samhällskroppen som ska bekämpas.

Elmer

Nåja, politikerna själva kan vara rätt giftiga, de med. Men jag fattar ändå inte vad slängar mot politiker har i den här tråden att göra. De finns säkert andra trådar, på andra ställen, där man kan roa sig med sånt.

Låt oss hålla oss till ämnet, 2gruv. Okej?
Självklart kan man väl säga så. men det är lika självklart politikerna själva som är upphovet till ett ev förakt. De fyras gäng som styr nu tex har inte gjort mycket för att inte förtjäna förakt, högerns kidnappning av språket manifesterat i "nya arbetarpartiet", löjeväckande och förra arbetsmarknadsministerns (s) vända till LO för att förhandla bort strejkrätten vad hände med henne- Woops- partiledare
Ni som tar till brösttoner för att försvara drägget, tala gärna om vilken grund som finns för att inte rynka på näsan åt dem? ffa (s) och (m) är ju instrumentella bakom sd's framgångar och dom ska man väl oxå bekämpa antar jag att ni med samma logik hävdar. Men nu lämnar vi väl det antar jag, lögnens tid är som sagt inne, kulminerar i höst i september nån gång

Hoppas du mår bättre nu, när du fått ur dig det där. Det kan inte vara nyttigt att gå omkring med så mycket negativitet.

 :huh:
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
Politiktråden
« Svar #11 skrivet: 05 april, 2010, 19:43:39 »
Innan fler andas in för att häva ur sig mer i den sidotråd som har bildats så ...... klart vad man får diskutera politik här om man vill. Men det finns en anledning till att vi skapar hyfsat väldefinierade trådar, och det tycker jag inte ska vara så svårt att respektera.
 
Såvitt jag förstår står det var och en fritt att skapa en egen tråd för det som ligger en varmt om hjärtat. På lämplig plats i forumet. Men nån måtta på hijackande ska det väl ändå vara?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
Politiktråden
« Svar #12 skrivet: 05 april, 2010, 20:04:29 »
Bra att du säger ifrån, Tobias. Politikerföraktet är ett gift i samhällskroppen som ska bekämpas.

Elmer

Nåja, politikerna själva kan vara rätt giftiga, de med. Men jag fattar ändå inte vad slängar mot politiker har i den här tråden att göra. De finns säkert andra trådar, på andra ställen, där man kan roa sig med sånt.

Låt oss hålla oss till ämnet, 2gruv. Okej?
Självklart kan man väl säga så. men det är lika självklart politikerna själva som är upphovet till ett ev förakt. De fyras gäng som styr nu tex har inte gjort mycket för att inte förtjäna förakt, högerns kidnappning av språket manifesterat i "nya arbetarpartiet", löjeväckande och förra arbetsmarknadsministerns (s) vända till LO för att förhandla bort strejkrätten vad hände med henne- Woops- partiledare
Ni som tar till brösttoner för att försvara drägget, tala gärna om vilken grund som finns för att inte rynka på näsan åt dem? ffa (s) och (m) är ju instrumentella bakom sd's framgångar och dom ska man väl oxå bekämpa antar jag att ni med samma logik hävdar. Men nu lämnar vi väl det antar jag, lögnens tid är som sagt inne, kulminerar i höst i september nån gång

Hoppas du mår bättre nu, när du fått ur dig det där. Det kan inte vara nyttigt att gå omkring med så mycket negativitet.

Sista- Ingen av oss lär väl bli överens eller ens vilja bli det-

Rösträtt ger inte demokrati. Val förekommer i ex.vis Zimbabwe, Burma och Iran. Stalin fick exempelvis 102% av rösterna i ett val under -30-talet, Nazisterna kom till makten vid demokratiska val, militärregeringen i Algeriet tog makten efter det att det islamisktiska parti som vann lovade att avskaffa demokratin eftersom den högsta demokratin fanns i islam.

Federley stog gråtande och dagtingade med sitt samvete i den representativa blockpolitikens namn, medan ordförande Maod stolt tittade på

Men ingen demokrati utan ekonomisk demokrati, fram till dess är det bara sken och hägringar

och fö Tobias så en persons negativiet inte nödvändigtvis den andres...

Nu skiter jag i det här

och återigen lämnar jag med:

Marc Ducret Tiderna, ja de ändras sannerligen...
Å lite andra covers dessutom...




Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
Politiktråden
« Svar #13 skrivet: 05 april, 2010, 22:18:52 »
Innan fler andas in för att häva ur sig mer i den sidotråd som har bildats så ...... klart vad man får diskutera politik här om man vill. Men det finns en anledning till att vi skapar hyfsat väldefinierade trådar, och det tycker jag inte ska vara så svårt att respektera.
 
Såvitt jag förstår står det var och en fritt att skapa en egen tråd för det som ligger en varmt om hjärtat. På lämplig plats i forumet. Men nån måtta på hijackande ska det väl ändå vara?

Undrar vad i ovanstående inlägg som var svårt att förstå.
 :huh:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Politiktråden
« Svar #14 skrivet: 05 april, 2010, 22:51:10 »
Skapade en ny tråd för den här spännande diskussionen...  :mellow:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!