Författare Ämne: Eldkvarn utmanar den där Carola!  (läst 2085 gånger)

Utloggad AndersG

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
Eldkvarn utmanar den där Carola!
« skrivet: 29 december, 2003, 19:05:38 »
Såg de alltid så eminenta Eldkvarn på Debaser strax före jul på Debaser tillsammans med sonen som nu är något av Plura freak.

Eldkvarn ska även ut i en del kyrkor (Skarpnäck i Sthlm området) och spela med start i februari på det nya året så nu får väl Carola konkurrens så det räcker...

Anders G.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad egoBen

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3455
    • Visa profil
    • E-post
Eldkvarn utmanar den där Carola!
« Svar #1 skrivet: 29 december, 2003, 21:22:22 »
Oj. Skarpnäck. Kyrkan! Där gjorde jag min scendebut som bassist. Det gick åt fanders. Det var ungdomarna som anordnade något och jag hade fått kontakt med någon kyrkligt aktiv som lät oss spela utan att ha hört en ton av oss. Mitt axelband släppte under en låt och vi hade fortfarande en mänsklig trummis då men det slutade vi med efter denna spelning (även om vi nu har det igen, i.o.f.s uppblandat med vår mer elektroniska vän). Vår trummis skötte väl sig okej, vilket inte de ljudansvariga gjorde. Det var glapp ut till publiken och vi hörde knappt oss själva alls. Och publiken! Haha. Kristna barn i 12-årsåldern är väl inte vår målgrupp direkt. Men när vi framförde vårt andra nummer, "Follow", med de enda textraderna: "Jesus, jesus, I'll follow, I'll follow. Wherever, wherever you go, I'll follow, I'll follow". Ja, då blev det liv i luckan. Vår första spelning. Gick alltså inte så bra. Kan undra hur Eldkvars första spelning lät. Vad hette dom? Piska mig hårt. Limbo är för övrigt en sjujädrans bra platta!
« Senast ändrad: 29 december, 2003, 21:25:26 av egoBen »