Författare Ämne: Swans på Strand!  (läst 938 gånger)

Utloggad 2gruv

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
Swans på Strand!
« skrivet: 08 maj, 2011, 16:33:21 »
Inte utsålt, börjar 20, James Blackshaw inleder vid 7. -87 var det en av  de högljuddaste konserter jag sett, lär säkert bli ljudligt i kväll oxå...
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Hibbitt

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1638
    • Visa profil
    • E-post
SV: Swans på Strand!
« Svar #1 skrivet: 12 maj, 2011, 06:48:07 »
Sanslöst. Såg på setlistor att de brukar köra en 8 låtar så jag tänkte att den timmen kan man ju fylla med Swans.
Efter en halvtimmes(!) uppbyggnad av gonggong, pukor, bas och primalsteelguitar på en Velvetfeedbackad drone på introt började Gira sjunga...
Efter två timmar längst fram i ångestbultandet gick jag bak till en fåtölj med en öl.
De körde nästan en timme till.
Direkt efteråt studsar den på scen nervigt stirrande tokgalna Gira ut i publiken som förbytt - på med vit Stetson, det amerikanska leendet, signerande plattor med trovärdigt fast handslag.
En upplevelse.
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad 2gruv

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Swans på Strand!
« Svar #2 skrivet: 12 maj, 2011, 11:37:54 »
Sanslöst. Såg på setlistor att de brukar köra en 8 låtar så jag tänkte att den timmen kan man ju fylla med Swans.
Efter en halvtimmes(!) uppbyggnad av gonggong, pukor, bas och primalsteelguitar på en Velvetfeedbackad drone på introt började Gira sjunga...
Efter två timmar längst fram i ångestbultandet gick jag bak till en fåtölj med en öl.
De körde nästan en timme till.
Direkt efteråt studsar den på scen nervigt stirrande tokgalna Gira ut i publiken som förbytt - på med vit Stetson, det amerikanska leendet, signerande plattor med trovärdigt fast handslag.
En upplevelse.
Verkligen skitbra konsert! Att man sen inte kunde varva ner i lokalen i sakta mak, utan blev utsjasad innan baren var tömd får man ta.
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today