Författare Ämne: Mannheim 25/10-2011  (läst 1459 gånger)

Utloggad gerbos

• Landlord
  • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
    • E-post
Mannheim 25/10-2011
« skrivet: 25 oktober, 2011, 23:44:10 »

1. Leopard (MK on guitar)
2. Don't Think Twice (MK on guitar)
3. Things Have Changed (MK on guitar)
4. Mississippi (Mk on guitar)
5. John Brown (MK on guitar)
6. Spirit On The Water
7. Summer Days
8. Desolation Row
9. Highway 61
10. Forgetful Heart
11. Thunder On The Mountain
12. Ballad Of A Thin Man
13. Watchtower
14. LARS

Utloggad gerbos

• Landlord
    • Visa profil
    • E-post
SV: Mannheim 25/10-2011
« Svar #1 skrivet: 25 oktober, 2011, 23:46:28 »
Kul med hela fem låtar med Knopfler. Ser framförallt fram emot att få höra inspelningarna av Mississippi och John Brown.

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6877
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
« Svar #2 skrivet: 26 oktober, 2011, 00:28:59 »
Ser framför allt fram emot att se Bob, och Mark, i Malmö och Stockholm! Det är snart nu ...   :mellow:  :rolleyes:  :d2:  :party:  :d6:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Silvio

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 512
    • Visa profil
    • http://
    • E-post
« Svar #3 skrivet: 26 oktober, 2011, 08:05:39 »
Det var længe sedan det var såhær pirrigt att kolla på setlistor.

Ska bli hur kul som helst att se dem i Malmø!!

Utloggad egoBen

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3334
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #4 skrivet: 26 oktober, 2011, 12:18:02 »
Det är verkligen första halvan/tredjedelen av konserterna som är mest spännande. Den känns å andra sidan mer spännande än på länge. Skoj!

Utloggad Hibbitt

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1510
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #5 skrivet: 26 oktober, 2011, 13:39:55 »
Det är verkligen första halvan/tredjedelen av konserterna som är mest spännande. Den känns å andra sidan mer spännande än på länge. Skoj!

Första halvan yes och som bortblåst är vårt initiala gnäll om Knopflers vara som turnétandemcombo.
Och sen kommer Forgetful Heart allt som oftast som är just den där typen av låt han fixar bäst nu.

Så väntar vi bara på att den cementerade slutkvartetten Thunder on the Mountain, Thin Man, Watchtower och LARS kan börja varieras med en lika publikfriande slutkläm i form av säg Political World, Shelter From the Storm, I Want You och I Shall Be Released så...
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Elston

• Precious Angel
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
« Svar #6 skrivet: 26 oktober, 2011, 14:19:55 »

Första halvan yes och som bortblåst är vårt initiala gnäll om Knopflers vara som turnétandemcombo.
Och sen kommer Forgetful Heart allt som oftast som är just den där typen av låt han fixar bäst nu.

Så väntar vi bara på att den cementerade slutkvartetten Thunder on the Mountain, Thin Man, Watchtower och LARS kan börja varieras med en lika publikfriande slutkläm i form av säg Political World, Shelter From the Storm, I Want You och I Shall Be Released så...

Nu var det väl det faktum att vi har ett "förband" som tar tid från Bobs set som vi inte var glada åt, och det är jag fortfarande inte glad åt. Att Knopfler spelar i Bobs band har jag då aldrig klagat över, tvärtom!

Utloggad Hibbitt

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #7 skrivet: 26 oktober, 2011, 14:35:28 »

Nu var det väl det faktum att vi har ett "förband" som tar tid från Bobs set som vi inte var glada åt, och det är jag fortfarande inte glad åt. Att Knopfler spelar i Bobs band har jag då aldrig klagat över, tvärtom!

Sant. Korrigerat härmed.  :mellow:
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad gerbos

• Landlord
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #8 skrivet: 26 oktober, 2011, 16:13:47 »
Det är konstigt hur den här känslan av att vara barn ett par dagar innan julafton fortfarande kommer varje gång jag ska se Bob. Precis som jag då inte kunde tänka på något annat än presenter och julfirande kan jag nu inte tänka på något annat än helgens konsert i Berlin. Hur hade en psykolog tolkat det? Att det finns saker i barndomens spänning som jag saknar? Eller kanske att jag har "brister" i barndomen som jag ersätter med Dylan. Hm, det vore ganska intressant att höra.  :rolleyes:

Utloggad Hibbitt

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #9 skrivet: 26 oktober, 2011, 20:23:26 »
Vet inte om vi har några Peter Hammill-människor på L&T men helt off topic börjar den där inledningen av German Overalls sjunga i skallen varje gång jag råkar på namnet Mannheim.

Mannheim; rainy Saturday with no money nor friend,
only Tequila can end the boredom.
Try to reach London for a pocket of hope;
we're children, we grope in the dark.
Hugh spends his last Mark on coffee and cheese...
I feel just like a refugee...
Rathaus-keepers and traffic police, middle-aged maids with rotting teeth
industrial magazines and old Sunday Times; reading material bleeding lines.
What are we doing here?

Utloggad 2gruv

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #10 skrivet: 26 oktober, 2011, 21:21:13 »

Förband är ett elände, särskilt när dom inte håller ex.vis Jonathan Wilsons klass som förbandar för Wilco nu Å det är väl ok att Knopfler spelar med Bob, men hans eget band kunde väl nöja sig med, säg Kiviks marknad
sen-
Citera
Vet inte om vi har några Peter Hammill-människor på L&T men helt off topic börjar den där inledningen av German Overalls sjunga i skallen varje gång jag råkar på namnet Mannheim.

Mannheim; rainy Saturday with no money nor friend,
only Tequila can end the boredom.
Try to reach London for a pocket of hope;
we're children, we grope in the dark.
Hugh spends his last Mark on coffee and cheese...
I feel just like a refugee...
Rathaus-keepers and traffic police, middle-aged maids with rotting teeth
industrial magazines and old Sunday Times; reading material bleeding lines.
What are we doing here?

Yepp! Hammill är en av dom riktigt stora, en sångare som verkligen är nåt alldeles förjävligt extra!!!! Från Van Der Graaf Generator över soloskivorna (borde aldrig sålt mina gamla VDGG-skivor, dom har blivit alldeles förjävla dyra nu...)
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Elston

• Precious Angel
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
« Svar #11 skrivet: 26 oktober, 2011, 21:32:54 »
I Mannheim såg jag Bob sommaren 1981, för drygt 30 år sedan. (Vilket även nämns i Håkans bok ...). En fantastisk konsert var det. Redan då var nämligen konserterna fantastiska   :mellow:

Utloggad gerbos

• Landlord
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #12 skrivet: 26 oktober, 2011, 21:44:31 »
Jo Hammill är suverän, grämer mig att jag inte har sett honom än. Vore kul att se Van Der Graaf Generator nu när de just släppt en suverän platta dessutom. Men detta kanske är lite off topic.

Utloggad Elston

• Precious Angel
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
« Svar #13 skrivet: 26 oktober, 2011, 22:29:57 »
Jo Hammill är suverän, grämer mig att jag inte har sett honom än. Vore kul att se Van Der Graaf Generator nu när de just släppt en suverän platta dessutom. Men detta kanske är lite off topic.

Ja, det får man nog säga.   :wub:

Utloggad Hibbitt

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #14 skrivet: 27 november, 2017, 10:45:36 »

Ja, det får man nog säga.   :wub:

6 år sedan. Kul att hamna i gamla trådar.  ^_^
Sökte bara om vi hade en Peter Hammill-tråd men nej han offtopicade bara som hastigast i Mannheim.  ^_^