Författare Ämne: The Mexican Painter/ Eric.  (läst 11834 gånger)

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: The Mexican Painter/ Eric.
« Svar #15 skrivet: 20 december, 2011, 20:57:14 »
Citera
Nick Drake perioden är bruklig betydligt senare i livet...jag hörde honom när jag var 26...vilken Drake-platta eller låtar gillar du bäst?

Alla tre är fina. Pink Moon är dock bäst.    Place to Be, och Pink Moon t.ex, två jättebra låtar.

Då har du samma smak som jag. Det akustiska är överlägset...du kan också kolla in CD-plattorna 'Time of no reply' och 'Tanworth-in-Arden-1967-68', en del godis där också... :d5:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

The Mexican Painter

  • Gäst
SV: The Mexican Painter/ Eric.
« Svar #16 skrivet: 20 december, 2011, 22:19:53 »
Citera
Nick Drake perioden är bruklig betydligt senare i livet...jag hörde honom när jag var 26...vilken Drake-platta eller låtar gillar du bäst?

Alla tre är fina. Pink Moon är dock bäst.    Place to Be, och Pink Moon t.ex, två jättebra låtar.

Då har du samma smak som jag. Det akustiska är överlägset...du kan också kolla in CD-plattorna 'Time of no reply' och 'Tanworth-in-Arden-1967-68', en del godis där också... :d5:

Det är boots, right?  Ska kika :)

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: The Mexican Painter/ Eric.
« Svar #17 skrivet: 21 december, 2011, 07:18:24 »
Citera
Nick Drake perioden är bruklig betydligt senare i livet...jag hörde honom när jag var 26...vilken Drake-platta eller låtar gillar du bäst?

Alla tre är fina. Pink Moon är dock bäst.    Place to Be, och Pink Moon t.ex, två jättebra låtar.

Då har du samma smak som jag. Det akustiska är överlägset...du kan också kolla in CD-plattorna 'Time of no reply' och 'Tanworth-in-Arden-1967-68', en del godis där också... :d5:

Det är boots, right?  Ska kika :)
Nä de är faktiskt officiella och av mig inhandlade hos Ginza men för en hel del år sedan...du kanske hittar dem på skivbörsar numera...Obs att jag skålar i Coca Cola och inget annat  -_-
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth