Författare Ämne: Gott Nytt Dylanår  (läst 1918 gånger)

JANNE

• Gäst
Gott Nytt Dylanår
« skrivet: 31 december, 2003, 06:33:57 »
Läste att festivalen på Isle of Wight återupplivas i sommar. Tror att bland andra Bowie och The Who ska spela där. Eftersom det uppenbarligen kommer att bli en del festivalframträdanden på Bobs planerade europaturné fick det mig att spekulera i en spelning där, 35 år efter spelningen med The Band. Vore kanske ett lämpligt semestermål. :gulp:

Gott Nytt År! :cheer:

Janne

Utloggad Tobias

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 5906
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
Gott Nytt Dylanår
« Svar #1 skrivet: 31 december, 2003, 08:14:43 »
Tack detsamma och gott nytt år, allihopa ni andra!

Vad gäller Isle of Wight så ska väl ingenting uteslutas. Kan han spela på den återuppståndna Newport-festivalen, så... Säkert skulle arrangörerna inte ha något emot att ha honom där och de kan säkert betala vad som krävs. Misstänker dock att det skulle kunna bli en rätt deprimerande tillställning. Bob kommer sällan till sin rätt på festivaler. Tänk dig dessutom skalan på denna festival, de säkert helt hutlösa priserna, ett sannolikt nedkortat Dylan-set med greatest hits-prägel och The Who(ever's Not Dead Yet). Om jag har några semesterpengar, då väljer jag nog ett annat resmål.
Fast, å andra sidan... Många Dylan-fans från alla håll och kanter kommer säkert dit och det skulle kanske vara värt att åka dit bara därför. Den rent sociala biten är ju inte helt oviktig under Bob-resor.  
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad mb650918

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1816
    • Visa profil
    • E-post
Gott Nytt Dylanår
« Svar #2 skrivet: 31 december, 2003, 09:37:33 »
Då kanske man kunde få höra "Minstrel Boy" igen. Som jag har längtat efter den! Jag sover så skönt till den... :blink:  
Micke B.