Författare Ämne: Tempest  (läst 294249 gånger)

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #15 skrivet: 15 mars, 2012, 17:00:32 »
Klart vi hoppas!  :rolleyes:

Jag har ingen aning, men hoppas och njuter fram tills dess  -_-
The more I die, the more I live.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #16 skrivet: 16 mars, 2012, 09:59:55 »
Ja vi får hoppas mannen myten legenden Dylan har kommit över en ask 'Läkerol' inför studiosessionerna...skall bli ordentligt spännande att få höra detta...

Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad lundell

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 494
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #17 skrivet: 16 mars, 2012, 12:44:49 »
Jag måste säga att jag inte har några problem med rösten. Kanske beror det på att jag började lyssna på Dylan i mitten av 90-talet. Detta är den "normala" rösten på konserter för mig. Jag tycker t.ex. han sjunger utmärkt på "Forgetful Heart"!

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #18 skrivet: 16 mars, 2012, 13:11:07 »
Jag kan bara instämma trots att mitt begynnelseår för Dylan-lyssnandet sträcker sig bakåt till 1965...
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #19 skrivet: 17 mars, 2012, 01:00:01 »
Jag måste säga att jag inte har några problem med rösten. Kanske beror det på att jag började lyssna på Dylan i mitten av 90-talet. Detta är den "normala" rösten på konserter för mig. Jag tycker t.ex. han sjunger utmärkt på "Forgetful Heart"!

Eller på "This Dream of You". Den låten är höjden av skönhet för mig. Lyssna på hur ömt hans röst spricker, krackelerar...
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad I&I

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1125
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #20 skrivet: 22 mars, 2012, 18:43:25 »
Samtidigt finns det stunder när man lyssnar på inspelningar från konserter från 75-81 som man önskar att Bob hade haft kvar den totala kontrollen över rösten än idag.
Och även om jag ser tjusningen med mycket av det som han gör idag också, och som han troligen inte kunde ha gjort då istället med dåtidens röst,
så tror jag innerst inne att han hade valt att få tillbaka den rösten om det hade varit möjligt.
Han tvingas väldigt ofta till ganska enkla utvägar pga dagens begränsade röstregister. Även om det kan låta väldigt bra det också.

Allt var inte bättre förr. Men vissa saker var det. Jag är så nöjd med att han fortfarande spelar in musik och gör konserter.
Jag ser verkligen fram emot en eventuell ny platta på någon sida av sommaren.
Den kommer säkerligen innehålla 5-6 låtar som ännu en gång kommer göra mig förstummad.

Känsliga läsare ombeds sluta läsa här.

Men på nästa konsert kommer jag kanske drabbas av den märkliga tanken:
Undrar just hur den här nya låten hade låtit idag med rösten från 1979?
Eller kanske snarare tänk vilken konsert det hade kunnat bli om han kunnat backa tillbaka igen till 1975,
men ta med sig hela sin låtkatalog fram t.om. idag när han satte ihop en setlista då.
Tror ni att det hade blivit ungefär samma setlista som den ser ut nu? Det tror inte jag.
Jag tror att det hade blivit den bästa konsert som någon hade hört.

Ni behöver inte hålla med. Och det blir nog bra det som blir.

PS. Orsaken till ovanstående "Bob Dylan dream" i vaket tillstånd, var säkerligen en avlyssning av Hush Hush Sweet Charlotte från 78.
Jag mår snart bra igen och lovar att falla in i ledet. ;)

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #21 skrivet: 22 mars, 2012, 21:46:39 »
Samtidigt finns det stunder när man lyssnar på inspelningar från konserter från 75-81 som man önskar att Bob hade haft kvar den totala kontrollen över rösten än idag.
Och även om jag ser tjusningen med mycket av det som han gör idag också, och som han troligen inte kunde ha gjort då istället med dåtidens röst,
så tror jag innerst inne att han hade valt att få tillbaka den rösten om det hade varit möjligt.
Han tvingas väldigt ofta till ganska enkla utvägar pga dagens begränsade röstregister. Även om det kan låta väldigt bra det också.

Allt var inte bättre förr. Men vissa saker var det. Jag är så nöjd med att han fortfarande spelar in musik och gör konserter.
Jag ser verkligen fram emot en eventuell ny platta på någon sida av sommaren.
Den kommer säkerligen innehålla 5-6 låtar som ännu en gång kommer göra mig förstummad.

Känsliga läsare ombeds sluta läsa här.

Men på nästa konsert kommer jag kanske drabbas av den märkliga tanken:
Undrar just hur den här nya låten hade låtit idag med rösten från 1979?
Eller kanske snarare tänk vilken konsert det hade kunnat bli om han kunnat backa tillbaka igen till 1975,
men ta med sig hela sin låtkatalog fram t.om. idag när han satte ihop en setlista då.
Tror ni att det hade blivit ungefär samma setlista som den ser ut nu? Det tror inte jag.
Jag tror att det hade blivit den bästa konsert som någon hade hört.

Ni behöver inte hålla med. Och det blir nog bra det som blir.

PS. Orsaken till ovanstående "Bob Dylan dream" i vaket tillstånd, var säkerligen en avlyssning av Hush Hush Sweet Charlotte från 78.
Jag mår snart bra igen och lovar att falla in i ledet. ;)

Äsch, inte är väl detta detsamma som myteri? Ditt resonemang har berikat mina inre upplevelser, ty jag har aldrig, vad jag minns, tänkt på hur en "sen" låt skulle låta t ex 75, bara tvärtom, hur låtar han inte spelat på länge skulle låta idag. Kul! Tack så mycket. Känner på mig att mycket intressant material kommer spelas upp där inne för mina öron.
 :d2:
The more I die, the more I live.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #22 skrivet: 23 mars, 2012, 09:11:05 »
Well...

Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad lundell

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 494
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #23 skrivet: 10 maj, 2012, 09:08:27 »
Med tanke på den kompakta tystnaden är det nog rimligt att anta att skivan släpps i höst, kanske augusti eller september... Den som lever får väl se... (Jag hade dock gärna umgåtts med den redan i sommar...)

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #24 skrivet: 12 maj, 2012, 18:49:38 »
Vad tror ni - kommer soundet vara lite rockigare på den eventuellt kommande skivan? Och spegla det nya 2012-soundet (som är uppskattat från min sida).

Underligt förresten att Hidalgo yttrade sig om en ny skiva på det där sättet, om det nu inte var intervjuaren som skrev ihop nåt helt påhittat, sådär som de ofta gör, vi människor. Och att det inte kommit upp några som helst rykten om denna påtalade skiva i efterhand.
The more I die, the more I live.

Utloggad lundell

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 494
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #25 skrivet: 16 maj, 2012, 18:21:29 »
Jag hoppas också att soundet på nya skivan kommer spegla det som finns live just nu. (Så här roligt har det inte varit att lyssna på liveupptagningar sedan 2002 tycker jag.) Men om vi minns TTL så tycker jag inte att den skivans sound återfanns i live-showerna hösten 2008. Vad Dylan gör i studion och på scenen behöver inte alltid sammanfalla.

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #26 skrivet: 16 maj, 2012, 20:27:28 »
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #27 skrivet: 17 maj, 2012, 11:03:43 »
Bob Dylan's new album reportedly finished, UNCUT offered first listen  :party: :d5: :d2:

Det mest hämtat från: http://www.expectingrain.com/discussions/viewtopic.php?f=6&t=69940

Nånting är på gång, frågan är bara när  :mellow:

Härligt!
Jaa, september är väl den allmänna gissningen. TTL var ju ett undantag.
The more I die, the more I live.

Utloggad lundell

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 494
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #28 skrivet: 18 maj, 2012, 07:55:18 »
Jag kan inte låta bli och skeptiskt fundera. Finns det någon mer pro-Dylan än Allan Jones på Uncut i musiktidningsvärlden? Dylans senare skivor har alla fått högsta betyg. T.o.m. TTL gavs en 5:a! Är det den typen av lovord man förväntar sig igen från Dylankontorets sida? Sannolikt...

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #29 skrivet: 21 maj, 2012, 19:49:38 »
Michael Gray har hört att nya skivan innehåller en 14 minuter lång låt om Titanic, vilket låter lite spännande.
michaelgrayouttakes.blogspot.se/2012/05/bob-dylan-titanic-rumour.html

edit: fixat länken
« Senast ändrad: 21 maj, 2012, 21:28:01 av Anders S »
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson