Författare Ämne: Tempest  (läst 294891 gånger)

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #60 skrivet: 26 maj, 2012, 22:49:23 »
Från Isis (säkraste källan när det gäller Bob) för en timme sedan:

"Bob Dylan’s New Album: The Story So Far

Our sources indicated in late February that Bob Dylan had been into the studio with members of his tour band to record a new album. The sessions are reported to have begun in January 2012 at Groove Masters, a semi-private studio facility owned by musician Jackson Browne. The studio, on Colorado Avenue, Santa Monica, is where Dylan recorded both “Together Through Life” and “Christmas In The Heart”. He is said to have spent up to two months working on the album.

Then, in March, David Hidalgo revealed to The Aspen Times that he had been involved with the recording of a New Dylan album and that whilst he had been brought in primarily to play accordion and guitar, he ended up adding Mexican instruments,  including tres, to some tracks. Hidalgo said the recording sessions were nothing like the earlier ones he had done with Dylan. He had previously played accordion and guitar on “Together Through Life” and accordion, guitar, mandolin and violin on “Christmas In The Heart”.


Next, it was leaked on the Internet that Uncut’s Alan Jones would get to hear the album week commencing May 14. It’s not certain that any such a listening session actually took place.

Nevertheless, some individuals, on both sides of the Atlantic, are anticipating media listening session in the near future– the likes of Rolling Stone magazine and USA Today have been mentioned. Given the restrictions that apply, it is doubtful whether these events will yield any more information. Sony’s marketing people will have a plan and letting people like us know, people who actually buy the albums, would mean that they have little purpose in life.

Listening sessions for Sony staff in New York and London have already taken place but those attending are warned not to talk about the album.

ISIS received information about a 14-minute Titanic song before this rumour was carried on the Internet. It is, however, our policy not to publish such rumours until we get some form of independent confirmation. This has now been forthcoming.

Meanwhile, we have heard the album will contain 10 tracks and is 68 minutes long. The most likely release date is September, prior to the Grammy deadline and in the run-up to the holiday season. This fits a common pattern in the past. As well as the 14 minute song, there is believed to be another that is 9 minutes in length.

There are, as so often in these situations, unconfirmed stories. We are currently trying to check out a couple of these. Watch this space."

Mycket, mycket intressant ......   :mellow:

Ja, verkligen intressant  :d2:   :d5:

Tror den ("som vanligt") släpps på en tisdag  :mellow:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #61 skrivet: 26 maj, 2012, 23:04:19 »
Tror den ("som vanligt") släpps på en tisdag  :mellow:

Helt säkert. I USA släpps skivor alltid (med några få undantag) på tisdagar. I Sverige kommer den nog som vanligt att kunna köpas på måndagen. Kanske till och med fredagen innan.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #62 skrivet: 26 maj, 2012, 23:16:02 »
möjligtvis menar dom att sonys marknadsförings avdelning kan läggas ner pgv att skivorna säljer sig själva...

Ungefär så.
När det gäller en artist som Dylan, bygger marknadsföringsfolket upp komplicerade strategier där själva skivsläppet föregås av månader av marknadsföring i flera steg. Först "läcker" det ut att en ny skiva är på väg, sedan kommer mer information ut allteftersom. Tanken är att varje nytt "avslöjande" ska återges av pressen. Någonstans mitt i processen får branschfolk och pålitligt pressfolk lyssna under särskilda omständigheter och de tillåts att i viss mån vidarebefordra sina intryck. Hela processen är tänkt att öka den skivköpande allmänhetens intresse för skivan så mycket att släppet blir en stor händelse.
Ungefär så har det gått till när Dylan släppt en ny skiva i rätt många år. Strategin känns väldigt anpassad efter hur saker såg ut på 1990-talet, men anses tydligen fortfarande fungera så bra att Sony är beredd att betala någon bra för att hitta på nya sätt att marknadsföra i förväg. Jag förstår dem. Om all information om skivan är känd när skivan är klar (ofta ungefär ett halvår innan släpp), då är det stor risk att själva släppet bara möts med ett "jaha?", vilket kan vara förödande om man vill sälja skivor. I en tid när skivförsäljningen störtdyker, erbjuder en artist som Dylan fortfarande säkra intäkter, då hans publik i hög grad fortfarande köper skivor.
Jag tror att David Hidalgos avslöjande till en obskyr lokaltidning var en olyckshändelse som inte ingick i Sonys marknadsföringsstrategi. Eller kanske var det ett innovativt marknadsföringsknep?

Hatten av, Tobias. Suverän analys och förklaring! Nu är jag med på banan igen  :mellow:. Det där är tricks långt bortom min förmåga att uppfatta.
Hursomhelst och i klartext what-the-fuck, skivan är på väg. Jag kommer att köpa den innan den är släppt, som vanligt.  :rolleyes:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #63 skrivet: 26 maj, 2012, 23:38:07 »
"Titta gärna in om ni har vägarna förbi"  -_-

http://www.manta.com/cmap/mmsx7pg/groove-masters

Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #64 skrivet: 27 maj, 2012, 00:31:50 »
"Titta gärna in om ni har vägarna förbi"  -_-

http://www.manta.com/cmap/mmsx7pg/groove-masters


7172 Birdview Avenue, Malibu, California, USA :-)

http://maps.google.se/
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #65 skrivet: 27 maj, 2012, 09:55:02 »
möjligtvis menar dom att sonys marknadsförings avdelning kan läggas ner pgv att skivorna säljer sig själva...

Ungefär så.
När det gäller en artist som Dylan, bygger marknadsföringsfolket upp komplicerade strategier där själva skivsläppet föregås av månader av marknadsföring i flera steg. Först "läcker" det ut att en ny skiva är på väg, sedan kommer mer information ut allteftersom. Tanken är att varje nytt "avslöjande" ska återges av pressen. Någonstans mitt i processen får branschfolk och pålitligt pressfolk lyssna under särskilda omständigheter och de tillåts att i viss mån vidarebefordra sina intryck. Hela processen är tänkt att öka den skivköpande allmänhetens intresse för skivan så mycket att släppet blir en stor händelse.
Ungefär så har det gått till när Dylan släppt en ny skiva i rätt många år. Strategin känns väldigt anpassad efter hur saker såg ut på 1990-talet, men anses tydligen fortfarande fungera så bra att Sony är beredd att betala någon bra för att hitta på nya sätt att marknadsföra i förväg. Jag förstår dem. Om all information om skivan är känd när skivan är klar (ofta ungefär ett halvår innan släpp), då är det stor risk att själva släppet bara möts med ett "jaha?", vilket kan vara förödande om man vill sälja skivor. I en tid när skivförsäljningen störtdyker, erbjuder en artist som Dylan fortfarande säkra intäkter, då hans publik i hög grad fortfarande köper skivor.
Jag tror att David Hidalgos avslöjande till en obskyr lokaltidning var en olyckshändelse som inte ingick i Sonys marknadsföringsstrategi. Eller kanske var det ett innovativt marknadsföringsknep?

Hatten av, Tobias. Suverän analys och förklaring! Nu är jag med på banan igen  :mellow:. Det där är tricks långt bortom min förmåga att uppfatta.
Hursomhelst och i klartext what-the-fuck, skivan är på väg. Jag kommer att köpa den innan den är släppt, som vanligt.  :rolleyes:

Jag har den redan   :party:  :d5:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #66 skrivet: 27 maj, 2012, 09:57:56 »
Äsch ... skojade bara ........  :rolleyes:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #67 skrivet: 27 maj, 2012, 10:17:02 »
möjligtvis menar dom att sonys marknadsförings avdelning kan läggas ner pgv att skivorna säljer sig själva...

Ungefär så.
När det gäller en artist som Dylan, bygger marknadsföringsfolket upp komplicerade strategier där själva skivsläppet föregås av månader av marknadsföring i flera steg. Först "läcker" det ut att en ny skiva är på väg, sedan kommer mer information ut allteftersom. Tanken är att varje nytt "avslöjande" ska återges av pressen. Någonstans mitt i processen får branschfolk och pålitligt pressfolk lyssna under särskilda omständigheter och de tillåts att i viss mån vidarebefordra sina intryck. Hela processen är tänkt att öka den skivköpande allmänhetens intresse för skivan så mycket att släppet blir en stor händelse.
Ungefär så har det gått till när Dylan släppt en ny skiva i rätt många år. Strategin känns väldigt anpassad efter hur saker såg ut på 1990-talet, men anses tydligen fortfarande fungera så bra att Sony är beredd att betala någon bra för att hitta på nya sätt att marknadsföra i förväg. Jag förstår dem. Om all information om skivan är känd när skivan är klar (ofta ungefär ett halvår innan släpp), då är det stor risk att själva släppet bara möts med ett "jaha?", vilket kan vara förödande om man vill sälja skivor. I en tid när skivförsäljningen störtdyker, erbjuder en artist som Dylan fortfarande säkra intäkter, då hans publik i hög grad fortfarande köper skivor.
Jag tror att David Hidalgos avslöjande till en obskyr lokaltidning var en olyckshändelse som inte ingick i Sonys marknadsföringsstrategi. Eller kanske var det ett innovativt marknadsföringsknep?

Hatten av, Tobias. Suverän analys och förklaring! Nu är jag med på banan igen  :mellow:. Det där är tricks långt bortom min förmåga att uppfatta.
Hursomhelst och i klartext what-the-fuck, skivan är på väg. Jag kommer att köpa den innan den är släppt, som vanligt.  :rolleyes:

Jag har den redan   :party:  :d5:

Ja det kan kännas så för dom är ju så lika nuförtiden samma album som ges ut varje gång :-(
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #68 skrivet: 27 maj, 2012, 10:50:31 »
Äsch ... skojade bara ........  :rolleyes:

Nooonäääää... skojade mej med också bara :party: :d2:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #69 skrivet: 27 maj, 2012, 18:43:55 »
Äsch ... skojade bara ........  :rolleyes:

Nooonäääää... skojade mej med också bara :party: :d2:

Jäkla Humla ... lycka till med nästa flygtur!   -_-  :mellow:  :party:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #70 skrivet: 27 maj, 2012, 19:01:44 »
Äsch ... skojade bara ........  :rolleyes:

Nooonäääää... skojade mej med också bara :party: :d2:

Jäkla Humla ... lycka till med nästa flygtur!   -_-  :mellow:  :party:

:-) Va ?! jag flyga, det vet jag inget om ! det kan vi inte, det är omöjligt för oss... :d1: :party:
« Senast ändrad: 27 maj, 2012, 19:10:28 av Humlan »
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #71 skrivet: 28 maj, 2012, 08:13:43 »
När det gäller en artist som Dylan, bygger marknadsföringsfolket upp komplicerade strategier där själva skivsläppet föregås av månader av marknadsföring i flera steg. Först "läcker" det ut att en ny skiva är på väg, sedan kommer mer information ut allteftersom. Tanken är att varje nytt "avslöjande" ska återges av pressen. Någonstans mitt i processen får branschfolk och pålitligt pressfolk lyssna under särskilda omständigheter och de tillåts att i viss mån vidarebefordra sina intryck. Hela processen är tänkt att öka den skivköpande allmänhetens intresse för skivan så mycket att släppet blir en stor händelse.

Trist bara att de enda som bryr sig 'nowadays' är vi gamla gubbar som ilar till butiken för ett exemplar...



edit: Fixat citeringen!!
« Senast ändrad: 28 maj, 2012, 08:38:38 av Anders S »
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad gerbos

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #72 skrivet: 28 maj, 2012, 13:54:29 »
När det gäller en artist som Dylan, bygger marknadsföringsfolket upp komplicerade strategier där själva skivsläppet föregås av månader av marknadsföring i flera steg. Först "läcker" det ut att en ny skiva är på väg, sedan kommer mer information ut allteftersom. Tanken är att varje nytt "avslöjande" ska återges av pressen. Någonstans mitt i processen får branschfolk och pålitligt pressfolk lyssna under särskilda omständigheter och de tillåts att i viss mån vidarebefordra sina intryck. Hela processen är tänkt att öka den skivköpande allmänhetens intresse för skivan så mycket att släppet blir en stor händelse.

Trist bara att de enda som bryr sig 'nowadays' är vi gamla gubbar som ilar till butiken för ett exemplar...



edit: Fixat citeringen!!
Och vi unga gubbar som förvisso inte fyllt 30 än men annars uppfyller alla andra kriterier för att få kallas gubbe.  :mellow:

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #73 skrivet: 01 juni, 2012, 07:13:08 »
Några rader i Svenskan 120601

http://blog.svd.se/kultur/2012/05/31/bob-dylans-nya-titanic/

"Låta som på Nashville Skyline" igen, knappast troligt, mer då som "Duluth Underground"
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #74 skrivet: 01 juni, 2012, 20:05:16 »
Några rader i Svenskan 120601

http://blog.svd.se/kultur/2012/05/31/bob-dylans-nya-titanic/

"Låta som på Nashville Skyline" igen, knappast troligt, mer då som "Duluth Underground"

"Duluth Underground"  :ph34r: Bra formulering!
Micke B.