Författare Ämne: Tempest  (läst 294743 gånger)

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #405 skrivet: 29 augusti, 2012, 19:19:09 »
Rolig och våldsam sak denna video, roligast är att se Bob med sitt nya band (!) komma strosande på stadens gator.

Men låten, den låten, sången, texten, Recelis vispar, svänget och gunget :mellow:


Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Homer

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 403
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #406 skrivet: 29 augusti, 2012, 19:28:43 »
Var videon inspelad på Manhattan eller?

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #407 skrivet: 29 augusti, 2012, 19:53:22 »
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #408 skrivet: 29 augusti, 2012, 21:00:16 »
Nu är DW-videon uppe!  :d5:

http://www.guardian.co.uk/music/musicblog/video/2012/aug/29/bob-dylan-duquesne-whistle?newsfeed=true

Ahh, jag gillar skarpt! Älskar Bobs medverkan, så coolt!

Fattar inte vad du gillar, Joakim. Vad är roligt eller coolt med våld och misshandel?
Tack och lov är den inte så äcklande brutal som videon till "Beyond here lies nothing", och "Must be Santa"-videon kan jag tycka är rolig.

Men vad det är med denne Nash Edgerton, en av de mest våldsfixerade filmmakare jag känner till, som Bob gillar, det fattar jag som sagt inte.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #409 skrivet: 29 augusti, 2012, 21:31:21 »
Nu är DW-videon uppe!  :d5:

http://www.guardian.co.uk/music/musicblog/video/2012/aug/29/bob-dylan-duquesne-whistle?newsfeed=true

Ahh, jag gillar skarpt! Älskar Bobs medverkan, så coolt!

Fattar inte vad du gillar, Joakim. Vad är roligt eller coolt med våld och misshandel?
Tack och lov är den inte så äcklande brutal som videon till "Beyond here lies nothing", och "Must be Santa"-videon kan jag tycka är rolig.

Men vad det är med denne Nash Edgerton, en av de mest våldsfixerade filmmakare jag känner till, som Bob gillar, det fattar jag som sagt inte.

Men den här var väl mer Tom & Jerry-våldsam. Beyond-videon var ju våldsam på riktigt. Obehaglig. Kanske har jag blivit avtrubbad, men jag tyckte faktiskt att videon både var cool och rolig. Våld i sig är knappast coolt eller roligt, men i det här fallet handlar det ju mer absurd humor än om brutalt våld.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Homer

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 403
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #410 skrivet: 29 augusti, 2012, 21:45:01 »
Nu är DW-videon uppe!  :d5:

http://www.guardian.co.uk/music/musicblog/video/2012/aug/29/bob-dylan-duquesne-whistle?newsfeed=true

Ahh, jag gillar skarpt! Älskar Bobs medverkan, så coolt!

Fattar inte vad du gillar, Joakim. Vad är roligt eller coolt med våld och misshandel?
Tack och lov är den inte så äcklande brutal som videon till "Beyond here lies nothing", och "Must be Santa"-videon kan jag tycka är rolig.

Men vad det är med denne Nash Edgerton, en av de mest våldsfixerade filmmakare jag känner till, som Bob gillar, det fattar jag som sagt inte.

Men den här var väl mer Tom & Jerry-våldsam. Beyond-videon var ju våldsam på riktigt. Obehaglig. Kanske har jag blivit avtrubbad, men jag tyckte faktiskt att videon både var cool och rolig. Våld i sig är knappast coolt eller roligt, men i det här fallet handlar det ju mer absurd humor än om brutalt våld.


Bra jämförelse med Tom & Jerry. Känner likadant.

Citat från ER:

"Nash Edgerton has issues, but the total inappropriateness of the video to the music did make me laugh."
« Senast ändrad: 29 augusti, 2012, 21:52:52 av Homer »

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
« Senast ändrad: 29 augusti, 2012, 23:55:42 av Humlan »
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #412 skrivet: 30 augusti, 2012, 00:16:01 »
Men vad det är med denne Nash Edgerton, en av de mest våldsfixerade filmmakare jag känner till, som Bob gillar, det fattar jag som sagt inte.

Jag har ingen aning om varför Dylan så flitigt anlitat just Nash Edgerton. Dylan skulle kunna anlita i stort sett vem som helst, men har upprepade gånger valt just Edgerton, trots hans lite tunna CV. Han har jobbat många år som stuntman, men bara gjort några kortfilmer som regissör. Plus dessa Dylan-videos.
Någon skrev på ER att dessa videos stämmer överens med den bild Dylan gett av sig själv på senare år, som en distanserad observatör av en värld det gått snett för ("I used to care, but things have changed", "world gone wrong" osv). Kanske ligger det något i det. Någon annan spekulerade i att de ursprungligen kanske filmade en video för "Early Roman Kings", men att man senare bestämde att "Dusquene Whistle" skulle vara första singeln och klippte om det hela.
Videon verkar i alla fall ha rätt lite med låten att göra och är i mitt tycke närmast värdelös, men Bob ser cool ut.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #413 skrivet: 30 augusti, 2012, 00:49:45 »
Nu är DW-videon uppe!  :d5:

http://www.guardian.co.uk/music/musicblog/video/2012/aug/29/bob-dylan-duquesne-whistle?newsfeed=true

Ahh, jag gillar skarpt! Älskar Bobs medverkan, så coolt!

Fattar inte vad du gillar, Joakim. Vad är roligt eller coolt med våld och misshandel?
Tack och lov är den inte så äcklande brutal som videon till "Beyond here lies nothing", och "Must be Santa"-videon kan jag tycka är rolig.

Men vad det är med denne Nash Edgerton, en av de mest våldsfixerade filmmakare jag känner till, som Bob gillar, det fattar jag som sagt inte.

Jag tänker inte så mycket på vad som exakt sker, och ondska är för den delen så inbäddat i våra liv numera, utan det är mer känslan överlag. Det hade lika gärna kunnat vara en grön sommaräng från början till slut. Tror vi ser deta hela på olika sätt. Detta är glädje för mig, kan inte förklara det mer än att glädje kan även vara sorg och elände. Alltså ingen förklaring för det går inte att begripa.

Jag gillar låten också!

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #414 skrivet: 30 augusti, 2012, 07:30:50 »
En reflektion jag har är varför man fortfarande lägger pengar på att göra en video? Det känns väldigt 1985 då i stort sett varenda TV-kanal hade timtal med enbart visningar av nya videos, och detta pågick säkert en bra bit in på 90-talet också, MTV-eran med Beavis and Butthead. Men nu, varför gör Bob en video? Jag får ju se den för att den lagts upp här på denna sajt, men var sitter folk och snöar med videos? Berätta nu för gubben så att han får veta.... :party:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #415 skrivet: 30 augusti, 2012, 07:32:30 »
Nu är DW-videon uppe!  :d5:

http://www.guardian.co.uk/music/musicblog/video/2012/aug/29/bob-dylan-duquesne-whistle?newsfeed=true

Ahh, jag gillar skarpt! Älskar Bobs medverkan, så coolt!

Fattar inte vad du gillar, Joakim. Vad är roligt eller coolt med våld och misshandel?
Tack och lov är den inte så äcklande brutal som videon till "Beyond here lies nothing", och "Must be Santa"-videon kan jag tycka är rolig.

Men vad det är med denne Nash Edgerton, en av de mest våldsfixerade filmmakare jag känner till, som Bob gillar, det fattar jag som sagt inte.

Jag tänker inte så mycket på vad som exakt sker, och ondska är för den delen så inbäddat i våra liv numera, utan det är mer känslan överlag. Det hade lika gärna kunnat vara en grön sommaräng från början till slut. Tror vi ser deta hela på olika sätt. Detta är glädje för mig, kan inte förklara det mer än att glädje kan även vara sorg och elände. Alltså ingen förklaring för det går inte att begripa.

Jag gillar låten också!

OK, då ska jag inte försöka begripa, och det får vara bra så   :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #416 skrivet: 30 augusti, 2012, 07:40:12 »
En reflektion jag har är varför man fortfarande lägger pengar på att göra en video? Det känns väldigt 1985 då i stort sett varenda TV-kanal hade timtal med enbart visningar av nya videos, och detta pågick säkert en bra bit in på 90-talet också, MTV-eran med Beavis and Butthead. Men nu, varför gör Bob en video? Jag får ju se den för att den lagts upp här på denna sajt, men var sitter folk och snöar med videos? Berätta nu för gubben så att han får veta.... :party:

En , ganska trolig, förklaring är att detta Dylan album "is the shit" som de säger over there och att Columbia/Sony verkligen vill ge Tempest all möjlig exponering för att det ska sälja så bra som möjligt.
Så om Dylan vill ha en video så fixar de det!
Den övriga lanseringen med signerade munspel, affischer, signerade skivor och fan och hans moster går väl efter samma linje, Dylan hade en USA etta med förra albumet och detta nya kommer att mottagas-säljas ännu mer om det går som det ska.
Det skulle kunna "backfire" också, om skivan släpps och hamnar i reabackarna men den risken är nog liten.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #417 skrivet: 30 augusti, 2012, 07:54:31 »
En reflektion jag har är varför man fortfarande lägger pengar på att göra en video? Det känns väldigt 1985 då i stort sett varenda TV-kanal hade timtal med enbart visningar av nya videos, och detta pågick säkert en bra bit in på 90-talet också, MTV-eran med Beavis and Butthead. Men nu, varför gör Bob en video? Jag får ju se den för att den lagts upp här på denna sajt, men var sitter folk och snöar med videos? Berätta nu för gubben så att han får veta.... :party:

En , ganska trolig, förklaring är att detta Dylan album "is the shit" som de säger over there och att Columbia/Sony verkligen vill ge Tempest all möjlig exponering för att det ska sälja så bra som möjligt.

Då måste ansvariga på Columbia/Sony vara betydligt gubbigare än jag. Mina ungar som är 18 och 20 kollar aldrig på videos....men de köper CDs av artister de råkar gilla för stunden..... -_-
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #418 skrivet: 30 augusti, 2012, 07:57:10 »
En reflektion jag har är varför man fortfarande lägger pengar på att göra en video? Det känns väldigt 1985 då i stort sett varenda TV-kanal hade timtal med enbart visningar av nya videos, och detta pågick säkert en bra bit in på 90-talet också, MTV-eran med Beavis and Butthead. Men nu, varför gör Bob en video? Jag får ju se den för att den lagts upp här på denna sajt, men var sitter folk och snöar med videos? Berätta nu för gubben så att han får veta.... :party:

En , ganska trolig, förklaring är att detta Dylan album "is the shit" som de säger over there och att Columbia/Sony verkligen vill ge Tempest all möjlig exponering för att det ska sälja så bra som möjligt.

Då måste ansvariga på Columbia/Sony vara betydligt gubbigare än jag. Mina ungar som är 18 och 20 kollar aldrig på videos....men de köper CDs av artister de råkar gilla för stunden..... -_-

Ack denna ungdom -_-
Men denna råa Dylan video lär de knappast undslippa, kolla med dem om en vecka eller så om de sett den
Såg att Itunes hade "bildreklam" för Tempest senast igår.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #419 skrivet: 30 augusti, 2012, 09:01:05 »
Nej.
Jag sällar mig till dem som inte kommer att kolla på den här videon igen. Lämnar mig bara stum.

På ER-forumet var det någon som uttryckte det ungefär så att det hade räckt bra om videon bara innehållit Bob och hans följe
vandrande genom stan  :rolleyes: ^_^. Jag håller med...
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.