Författare Ämne: Ang. L&T-listan på Yahoo  (läst 2992 gånger)

Utloggad Tobias

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 5941
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
Ang. L&T-listan på Yahoo
« skrivet: 31 december, 2003, 17:01:38 »
Det står väl tämligen klart att det här forumet kommer att överleva och överta de flesta av de funktioner L&T-listan tidigare fyllde. Jag vill dock fortfarande (som jag redan skrivit flera gånger tidigare) inte lägga ner listan och tror att den har en viss funktion att fylla.
För det första, på listan finns utrymme (inte mycket, men ändå) för filer, personliga foton och annat. Att lägga upp en massa foton och annat här skulle kunna stjäla en hel del av den tillåtna trafiken och det givna lagringsutrymmet. Trafik och utrymme kan hållas på en låg och "säker" nivå så länge vi främst sysslar med text.
För det andra, om någon mer än jag är road av de ofta återkommande pollerna, så tycker jag pollsystemet på Yahoo fungerar bättre än det vi har här (fler valmöjligheter, möjlighet av visa identitet på de röstande i de poller där jag inte tror att någon behöver dölja sina preferenser m m), men det kanske kan åtgärdas.
För det tredje, adressen till Yahoo-gruppen är ganska spridd (på nätet, genom omnämnande i en bok m m) och det finns möjlighet av fans utan kontakter med oss som redan är här kommer att söka sig dit, liksom de kan snubbla över gruppen när de söker på Yahoo. Finns det inget på den adressen, då kan de inte heller dirigeras över hit.
Sammanfattningsvis tror jag att det även framöver kommer att finnas skäl att besöka listan då och då.  
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad egoBen

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3455
    • Visa profil
    • E-post
Ang. L&T-listan på Yahoo
« Svar #1 skrivet: 31 december, 2003, 17:14:00 »
visst. den bör väl finnas kvar. men kanske ändå mest som en pekar hitåt. jag måste säga att det funkar mycket bättre här än jag trodde. men det gäller ju att man kollar varje dag annars kanske diskussionerna springer iväg. och som sagt, alla verkar tycka detta är okej?! det är ingen som varit negativ här vad jag kan se.

armani armani ah ah armani.

/j