Författare Ämne: David Bowie  (läst 25365 gånger)

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: David Bowie
« Svar #45 skrivet: 10 januari, 2016, 17:38:50 »
Bobi// Lyssna igen utan video. Den växer.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: David Bowie
« Svar #46 skrivet: 10 januari, 2016, 19:36:05 »
Låter som XX stundtals  :d4: och visst händer det nått ibland men Nej och åter nej för mig  :d6:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: David Bowie
« Svar #47 skrivet: 11 januari, 2016, 08:03:40 »
Bowie är död och jag är förkrossad.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: David Bowie
« Svar #48 skrivet: 11 januari, 2016, 08:27:53 »
Bowie är död och jag är förkrossad.

Fy fan vilken start på den här veckan...Skit skit skit, så jäkla tungt...

RIP, David.
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: David Bowie
« Svar #49 skrivet: 11 januari, 2016, 08:49:23 »
Otroligt sorgligt. Lyssnade på nya skivan igår kväll. Black star!

Utloggad Fredrik

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 947
    • ICQ Messenger - 47371243
    • Visa profil
SV: David Bowie
« Svar #50 skrivet: 11 januari, 2016, 09:36:40 »
24 Augusti 1990. Jag har nyss fyllt 20 och är på en av mina första riktigt stora konserter - David Bowie på Stockholms stadion. Jag har lämnat byhålan jag bor i och ensam tagit tåget till huvudstaden. Det regnar och är pissväder. Kallt och djävligt. Kim Wilde värmer upp oss och visst, Kids in America är ju en kul låt. Men det är ju inte henne vi är där för. Så, till slut. I regnet. Högt uppe på en pelare. En liten man, en gitarr, en ensam strålkastare. Bowie börjar plocka på introt till Space Oddity och publiken exploderar. Den känslan jag fick då har jag aldrig upplevt senare. Det var så otroligt fantastiskt jävla urbra att det inte går att beskriva. Jag får fortfarande gåshud när jag tänker på det.

Jag är inget jättefan av Bowie. Jag har verkligen försökt att ta till mig honom. Vissa saker har funkat men annat har jag haft väldigt svårt för. Men en sak är säker. David Bowies betydelse för populärkulturens utveckling går inte att överskatta. Han flyttade gränser som ingen annan gjort, vare sig tidigare eller senare.

Näe, det här var ingen bra dag. Vila i frid.
It's not me you're looking for, babe.

Utloggad Offe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 347
    • MSN Messenger - rtot@hotmail.com
    • Visa profil
SV: David Bowie
« Svar #51 skrivet: 11 januari, 2016, 09:37:32 »
Jag är helt förstörd. Vila i frid.
When you're with me, I'm a thousand times happier than I could ever say.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: David Bowie
« Svar #52 skrivet: 11 januari, 2016, 09:58:38 »
Här är tre Bowie-favoriter.
1. Thurdays Child - https://www.youtube.com/watch?v=8S227FFNwl8
2. Heroes
3. Teenage Wildlife/Ashes to Ashes/m.fl.

Här är Bowie och Charlie Sexton som spelade ihop.
« Senast ändrad: 11 januari, 2016, 10:12:36 av egoBen »

Utloggad Björn

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 684
    • Visa profil
    • E-post
SV: David Bowie
« Svar #53 skrivet: 11 januari, 2016, 10:30:39 »
Look up here, I’m in heaven
I’ve got scars that can’t be seen
I’ve got drama, can’t be stolen
Everybody knows me now
 
Look up here, man, I’m in danger
I’ve got nothing left to lose
I’m so high it makes my brain whirl
Dropped my cell phone down below
 
Ain’t that just like me
 
By the time I got to New York
I was living like a king
Then I used up all my money
I was looking for your ass
 
This way or no way
You know, I’ll be free
Just like that bluebird
Now ain’t that just like me
 
Oh I’ll be free
Just like that bluebird
Oh I’ll be free
Ain’t that just like me

© David Bowie, 2016

Tack för allt.

Har alltid älskat den här versionen av "China Girl", inklusive introsnack: https://www.youtube.com/watch?v=1jymvDe03A8
I love Bob Dylan. Who doesn't? He tapped into some kind of vein and it keeps on keeping on. There's nobody like him. He's unique, and just… way out cool. (D Lynch)

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: David Bowie
« Svar #54 skrivet: 11 januari, 2016, 12:09:13 »
RIP, Bowie. Och de videos jag såg i går fick en annan dimension. Så märkligt det blir ibland. Runt -74 var jag en riktig bowiefan-sen tog reed över och the real obvious one var förstås där hela tiden. ja, sorgsamt är det och detta kommer ju bara att pågå. så vi ska göra vad vi kan av varje dag-när vi orkar..../bobi

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: David Bowie
« Svar #55 skrivet: 11 januari, 2016, 12:47:58 »
Rest in Peace Bowie även mig har du påverkat såklart så även med nya plattan som känns som en vilja att in i det sista utforska nya stigar Tack och ja RIP Orval kan man använda även vid dessa tillfällen så Orval på dig vi ses säkert igen  :d4:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: David Bowie
« Svar #56 skrivet: 11 januari, 2016, 16:45:20 »
Fy fan vilken jobbig dag. Min bror lärde mig älska Bowie när jag var si så där 7-8 år 72/73 nån gång. Brorsan dog 1989 och Bowies musik har sedan dess alltid varit ett sätt för mig att minnas honom. Det var chockerande besked i morse endast fyra dagar efter nya plattan inhandlades. En charmerande man har lämnat oss...This charming man...
Micke B.

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: David Bowie
« Svar #57 skrivet: 11 januari, 2016, 17:41:01 »
Ja, usch vilken tung dag. Det har regnat och snöat hela dagen. Only a legend can make it do that, som Tom Waits sa om Elvis död.

Hursomhelst, Bowie har funnits i mitt liv sedan jag som tioåring såg Boys keep swinging på någon lusserock på tv. Han blev fundamentet i min musiksmak. Han introducerade Lou Reed, Iggy, Mott The Hoople, Kraftwerk, soulmusik, Pixies, Tv On The Radio och Arcade Fire, med mera för mig. Burroughs och Orwell hittade jag också till via Bowie. Under mina tonår blev han min mentor och stilikon. Jag har så mycket att tacka honom för. Med tiden bleknade han bort lite, även om jag förstås köpte alla plattor och såg honom när han var i Sverige. Musiken han introducerat mig för tog överhanden. Han blev mindre viktig för mig. Jag upptäckte Dylan, country, hip-hop och en massa annan spännande musik. Livet rullade på, men Bowie fanns alltid där i bakgrunden.

Dagens nyhet kastade mig drygt trettio år tillbaka i tiden, när jag tvingade morsan att slanta för en limegrön kostym till skolavslutningen i nian, och när jag envist klädde mig i svarta byxor, väst och bakåtkammat hår på gymnasiet. Till när jag grät framför scenen första gången jag såg honom live och till den där kvällen när jag och min kompis delade på en flaska Jack Daniels och lyssnade på Ziggy Stardust i hans pojkrum på repeat i fem timmar, tills kompisens farsa fick nog och skruvade ur proppen. Allt kommer tillbaka till mig nu. David Bowie är död. Det känns konstigt att skriva det. Han kan väl inte dö? Är han inte en halvgud? En utomjording i otroligt snygga kläder, i princip omärkt av sitt åldrande. Det är svårt att fatta.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: David Bowie
« Svar #58 skrivet: 11 januari, 2016, 17:57:01 »
Det har skrivits många fina texter om David Bowie på olika håll i dag. Även jag kände mig nödgad att i all hast skriva några eller rentav ganska många ord.
http://tibbesblogg.blogspot.se/2016/01/david-ziggy-och-jag.html
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: David Bowie
« Svar #59 skrivet: 11 januari, 2016, 20:16:28 »
Det har skrivits många fina texter om David Bowie på olika håll i dag. Även jag kände mig nödgad att i all hast skriva några eller rentav ganska många ord.
http://tibbesblogg.blogspot.se/2016/01/david-ziggy-och-jag.html

Tack, Tobias, word!
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.